Volkswagen chce v USA více věrných klientů
Podle údajů J.D. Power nemá Volkswagen ve Spojených státech amerických příliš věrné zákazníky. Zatímco většina konkurenčních značek vítá ve svých showroomech asi polovinu zákazníků znovu a znovu, značce Volkswagen zůstává věrných necelých 30 procent klientů. To se německé automobilce pochopitelně nelíbí a hodlá s tím něco dělat. Není divu, vždyť jedna ze základních marketingových pouček říká, že je mnohem levnější a jednodušší udržet stávajícího zákazníka, než získat nového.
Volkswagen má velké plány a hodlá počet věrných klientů zdvojnásobit. Americký analytik Gordon Wangers považuje cíl Volkswagenu za obdivuhodný, ale poněkud nereálný. Vozy značky Volkswagen si v USA kupují především mladí lidé, kteří se příliš neohlíží na značku, ale rozhodují se na základě momentální nálady a módních trendů. Mladí Američané zkrátka kupují cool věci, co bude zítra, je příliš nezajímá. Volkswagen bude v boji o větší počet loajálních klientů spoléhat především na modely Jetta, Passat a Beetle.