Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Crafter: 2,0 BiTDI s výkonem 105 kW

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Volkswagen rozšiřuje paletu pohonných jednotek modelové řady Crafter o druhou verzi motoru BiTDI. Novinka s výkonem 105 kW splňuje emisní normu EEV.

Divize Volkswagen Užitkové vozy uvedla v letošním roce na trh modernizovaný Crafter. Hlavní změnu představují dvoulitrové čtyřválce TDI a BiTDI.

Od zahájení prodeje nabízela paleta pohonných jednotek modernizovaného Crafteru motory 2,0 TDI s výkonem 80 kW (109 k) a 100 kW (136 k) vybavené přímým vstřikováním paliva a přeplňováním jediným turbodmychadlem.

Vrcholnou motorizací pro modernizovaný Crafter je motor 2,0 BiTDI s výkonem 120 kW (163 k). Ten, jak napovídá zkratka v jeho označení, přeplňují turbodmychadla dvě.

Volkswagen rozšířil před koncem roku nabídku pohonných jednotek o druhou verzi motoru 2,0 BiTDI s výkonem 105 kW (143 k). Ta doplňuje současnou paletu motorizací a zákazníci tak mohou volit jeden ze čtyř přeplňovaných vznětových čtyřválců.

Motor 2,0 BiTDI v Crafteru poskytuje točivý moment 340 Nm dostupný od 1575 do 2250 min-1. V provedení BlueMotion má mít skříňová dodávka Crafter s tímto motor spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 7,8 litru nafty na 100 km a emise CO2 205 g/km.

Volkswagen Crafter - motory 2,0 TDI a 2,0 BiTDI
Motor2,0 TDI2,0 TDI2,0 BiTDI2,0 BiTDI
Převodovka6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]80/3500100/3500105/3500120/3600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/1500-2250340/1575-2250340/1575-2250400/1800

Volkswagen Crafter s motorem 2,0 BiTDI (105 kW) je k dispozici jako skříňová dodávka i podvozek s kabinou a zákazníci si tuto motorizaci mohou objednávat i ve všech stupních celkové hmotnosti, což znamená, že je k dispozici i jako Crafter 50 (celková hmotnost 5.000 kg).

Na českém trhu začínají ceny motorizace 2,0 BiTDI (105 kW) u skříňové dodávky Crafter 30 na částce 576.581,- Kč bez daně a ceny podvozku s kabinou začínají na 542.306,- Kč bez daně.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - WinDiesel
13. 12. 2011 10:33
Re: 100 kW vs. 105 kW
Pozor, díky dvojitému turbu se dá dosáhnou maximálního točivého momentu při mnohem nižších otáčkách. Třeba místo 1700 ot se dostaneš někam na 1100 otáček a to je pro užitkáče velmi důležité.
Sprinter už to má 4 roky, prakticky se o tom nemluví. Takže jde pouze o odpověď na konkurenční nabídku.
Avatar - S8
13. 12. 2011 09:00
Re: 100 kW vs. 105 kW
Taky se mi to silně nezdá, pokud ovšem nemá nový motor ten původní 100 kW nahradit, protože takto to naprosto postrádá smysl. Dvě turba = větší riziko poruchy, což při stejném krouťáku a jeho průběhu nestojí za získaných 5 kW navíc. Asi nějaký šotek. Nehledě na to, že vydolovat o 5 kW víc by šlo udělat softwarem prakticky zadarmo a pochybuju, že by tak "vyspělá" technologie z rukou VW (myslím dvě turba) nedokázala přinést pár (ideálně pár desítek) Nm navíc...
12. 12. 2011 19:26
100 kW vs. 105 kW
Že by měly tyhle dvoulitry na chlup stejný krouťák při stejném průběhu otáček? (340/1575-2250 vs. 340/1575-2250).