Volkswagen CrossTouran: Ještě více plastových lišt
Volkswagen jde jako obvykle do všeho na 100 %, proto se jeho šéfové rozhodli vyždímat z módní vlny zvýšených crossoverů vyždímat naprosté maximum. Po CrossPolu a CrossGolfu nyní přichází trochu překvapivě i CrossTouran. Marketéři si mnou ruce, s minimem prostředků uvádějí na trh nový model, bezpochyby citelně dražší, než základní Touran (cena dosud stanovena nebyla).
Opět jsme se nedočkali čtyřkolky, dnešní oplastované verze si vystačí s klamáním tělem. Jedinou technickou změnou se tak stává o 12 mm zvýšená světlost díky větším kolům a prodlouženým pružinám. Sedmnáctipalcová kola si dovolila luxus rozdílných rozměrů - vpředu 215/50, vzadu 235/45. Nový, masivnější přední nárazník je ochráněn prvky z černého plastu, stejně jako prahy a lemy blatníků. Pak ještě stříbřité podélné střešní nosiče s nosností 100 kg, ekxluzivní barevný odstín Red Rock a zvenčí je seznam kompletní.
Uvnitř čeká šokující oranžovo-šedá kombinace čalounění, které tvoří s oranžovo-červeným vnějším odstínem harmonickou kombinaci. Klidnější povahy mohou v nabídkovém katalogu otočit list na barevné schéma Latté Macchiato, všichni pak mohou vybírat z prakticky stejného portfolia standardní i příplatkové výbavy. Samotný interiér se totiž proti běžnému Touranu vůbec nezměnil.
Motorová paleta se prakticky překrývá s Touranem, až na dvě výjimky; odpadla slabší, 66kW verze devatenáctistovky TDI, na druhém konci naopak přibyla silnější varianta dvakrát přeplňované čtrnáctistovky TSI (125 kW/170 k). Zatím se také nekoná dvoupalivý zážehový dvoulitr 80 kW/109 k, nabízený do Tourana v Německu.
Dočkáme se i CrossPassatu?