Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen CrossTouran: Ještě více plastových lišt

Ladislav Čermák
Diskuze (46)
Další křížený Volkswagen se představil v Bologni

Volkswagen jde jako obvykle do všeho na 100 %, proto se jeho šéfové rozhodli vyždímat z módní vlny zvýšených crossoverů vyždímat naprosté maximum. Po CrossPolu a CrossGolfu nyní přichází trochu překvapivě i CrossTouran. Marketéři si mnou ruce, s minimem prostředků uvádějí na trh nový model, bezpochyby citelně dražší, než základní Touran (cena dosud stanovena nebyla).

Opět jsme se nedočkali čtyřkolky, dnešní oplastované verze si vystačí s klamáním tělem. Jedinou technickou změnou se tak stává o 12 mm zvýšená světlost díky větším kolům a prodlouženým pružinám. Sedmnáctipalcová kola si dovolila luxus rozdílných rozměrů - vpředu 215/50, vzadu 235/45. Nový, masivnější přední nárazník je ochráněn prvky z černého plastu, stejně jako prahy a lemy blatníků. Pak ještě stříbřité podélné střešní nosiče s nosností 100 kg, ekxluzivní barevný odstín Red Rock a zvenčí je seznam kompletní.

Uvnitř čeká šokující oranžovo-šedá kombinace čalounění, které tvoří s oranžovo-červeným vnějším odstínem harmonickou kombinaci. Klidnější povahy mohou v nabídkovém katalogu otočit list na barevné schéma Latté Macchiato, všichni pak mohou vybírat z prakticky stejného portfolia standardní i příplatkové výbavy. Samotný interiér se totiž proti běžnému Touranu vůbec nezměnil.

Motorová paleta se prakticky překrývá s Touranem, až na dvě výjimky; odpadla slabší, 66kW verze devatenáctistovky TDI, na druhém konci naopak přibyla silnější varianta dvakrát přeplňované čtrnáctistovky TSI (125 kW/170 k). Zatím se také nekoná dvoupalivý zážehový dvoulitr 80 kW/109 k, nabízený do Tourana v Německu.

Dočkáme se i CrossPassatu?

Ladislav Čermák
Diskuze (46)
6. 12. 2006 06:38
Trochu kyslíku...
No tak, nechajte Touran ešte chvíľu žiť. Pekné, ale nudné a ľahko prehliadnuteľné auto. Konzervatizmus už neletí, snáď si to konečne uvedomili aj vo Volfsburgu. Touran nutne potreboval nejakú iskru, aby úplne neupadol do zabudnutia. Tou iskrou je oživenie vzľadu, zatraktívnenie kabáta, ktoré sa celkom podarilo. Slúži jedinému účelu - zviditeľniť sa, upútať na seba pozornosť a predĺžiť si tak o chvíľu život. Verím, že VW urýchlene pracuje na nových modeloch. Konečne im došlo, že treba niečo robiť, opustiť doterajšiu filozofiu dizajnu. Nový dizajn potrebujú Volkswageny priam zúfalo. Pánom z Volfsburgu je to už jasné a snažia sa. Držím im palce.
5. 12. 2006 23:10
Re: širší gumy vzadu?
no jo hlavně aby na zadek šli dát dobře řetězy jako u policejních felinek :-)
5. 12. 2006 22:31
Re: Paráda!
Jen jestli to chápeme správně? Pokud si v tom budeš hrát na tvrďáka a krále hor, sklidíš jen posměch. Ale v rukách manželky, která se s ním proplétá a parkuje denně v přecpaném městkém provozu, když se ji za krkem pošťuchují 3 caparti. Tady budou plasty slavit úspěch. :-) Pro koho jiného taky jsou MPV určena? Mně zrovna minulý týden nějaký šikula při vyparkovávání odřel blatník nad kolem. Mít plasty, není to tolik vidět.
Avatar - MeSiL
5. 12. 2006 19:09
Proč nadstandart?
Proč toto musí být nějaký Cross? Tohle by mělo být u rodinného MPV v základu. Asi by se mělo počítat s výletem po kamenné cestě na chatu, polní cesty nebo jen nějaké hrubější zacházení! Ale musím uznat, že je to hezčí než standartní Touran a hezčí jak plasty na Roomstru :yes:
Avatar - MeSiL
5. 12. 2006 18:52
Re: bastl
Zapomněl jsi na CrossTouareg >:D +více plastů, více VW