Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen eT!: E.T. se vrátil (nové fotografie)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (37)
VW Group Research spolu Deutsche Post AG a univerzitou umění Braunschweig představuje koncept malé dodávky.

Volkswagen eT! představuje koncept lehkého užitkového vozidla, který vznikl na základě analýzy požadavku ze strany zákazníků a za využití nejnovějších dostupných technologií. Zároveň naznačuje kam bude směřovat design nových modelů divize Volkswagen Užitkové vozy.

Elektřinou plně poháněný Volkswagen eT! má v kolech umístěné blíže nespecifikované elektromotory a je vzhledem ke společnému vývoji s Deutsche Post AG navržen jako vozidlo pro doručování listovních a balíkových zásilek v městském provozu.

Pro zvýšení bezpečnosti, zjednodušení obsluhy a zkrácení doručovacích časů může být eT! v některých situacích poloautomatický. Auto může následovat doručovatele od domu k domu (Follow me) nebo se může vrátit k doručovateli bez řidiče (Come to me). Další možností je přímé řízení vozu pomocí ovladače umístěného na straně spolujezdce.

K urychlení a zjednodušení vykládání zásilek přispívají rozměrné, dvoudílné, elektricky ovládané dveře na pravé straně vozu, které se automaticky otevírají do dvou poloh. Neustálé obcházení vozu při vykládání zásilek se tak může stát minulostí.

Koncept, který se v současnosti představuje v designérském centru v Postdam, byl speciálně navržen pro potřeby doručování poštovních zásilek. Volkwagen eT! tedy nevznikl jako pouhé designérské cvičení, ale čekají jej praktické jízdní testy a analýzy, jejichž cílem je vyvinout ideální lehký užitkový vůz pro doručovatele.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (37)
25. 11. 2011 08:59
Re: Up! MPV?
Tak som si podla rozmerov kolies vyratal, ze to auto ma 4m (cca 6 x koleso priemeru 66cm)... To by nemusel byt novy Caddy ;-) Zvlast ked pri uzitkovych autach je trend narastania karoserii aj dnes stale v kurze (co vytvara priestor pre nove mensie modely). Caddy dnes narastol do rozmerov, pri ktorych jeho nastupca bude od tohoto konceptu dlhsi, tipujem, aspon o 50 cm. Ale nechajme sa prekvapit. Uvidime, co to bude, az (ak) ten design pretavia do realu.
21. 11. 2011 00:00
Re: Koncept
Sleduješ vývoj? Autonomní vozy jezdí, dokonce se kvůli nim měnila legislativa, aby mohly jezdit v běžném provozu. Z koncernové stáje jmenujme TTS, které samo vyjelo na Pikes Peak. Americká armáda financuje vývoj v této oblasti roky, tedy hlavně systémy řízení v obydlených oblastech - rozpoznávání chodců, aut, překážek, manévrování atd. Před 10 lety to bylo zbožné přání, dnes je to realita. Další krok je miniaturizovat techniku do té míry, aby šla namontovat do auta a neomezovala posádku.

Když si vezmeš, že máš automatické parkování (VW už před lety předváděl parkování ovládané dálkově - stiskem tlačítka auto umělo zajet a vyjet z místa), adaptivní tempomat a systém udržování jízdního pruhu, o kolik je něco takového těžší? Posouvání se malou rychlostí ulicí není nereálné. A novější, zatím nenasazené verze těchto systémů toho umí víc, než to co znáš z dnešní produkce.
19. 11. 2011 22:22
Re: Keby...
Oba vyzerajú na pomery VW vynikajúco - ale je pravda, že Transporter o kus lepšie.
19. 11. 2011 22:20
Re: Keby...
Kašli už na tie rozmery, je to štúdia, nič viac. So žiadnym sériovým autom nemá nič spoločné, lebo je navrhnutá pre oko a vyrobená úplne inou technológiou ako bežné auto. Žiadna použitá platforma, žiadna závislosť, už to pochop. Dá sa hovoriť o riešeniach, dá sa hovoriť o dizajne - ale nie o triede a veľkosti budúceho sériového auta, o ktorom ani nevieme, či bude. Nemá zmysel špekulovať o centimetroch a o vnútornom priestore. Minimálne do úrovne funkčného vzoru, ak som už písal. A ten sa verejnosti neukazuje, a prototyp len veľmi veľmi zriedka, neviem či u VW vôbec - iba ak dlho po uvedení sériového modelu.
19. 11. 2011 21:54
Re: Koncept
To je trefný, já už je mám naštěstí vycvičený, takže si to nedovolí, ale jinak je to celkem běžná praxe :no: