Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen: Filtry pevných částic pro benzinové motory už v roce 2017

David Bureš David Bureš 4. 8. 2016
30
51
Zobrazit náhledy (30)
Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen
Německý koncern po kauze Dieselgate pracuje na své pošramocené pověsti. Do budoucna chce proto nabídnout ekologičtější vozy.

Generální ředitel Volkswagen Group Matthias Müller už v červnu oznámil, že koncern chce do budoucna zavést filtry pevných částic také u zážehových motorů. Nyní automobilka tyto plány potvrzuje, první modely s benzinovým agregátem dostanou filtr pevných částic už v červnu 2017.

Do roku 2022 chce VW Group prodávat sedm milionů aut s filtrem pevných částic ročně. Jako první se této techniky dočká Volkswagen Tiguan s motorem 1.4 TSI a Audi A5 s 2.0 TFSI. Postupně bude filtr dodáván pro další a další modely a další a další agregáty. Už dříve stejné řešení oznámil také Mercedes-Benz.

Automobilka věří, že filtry pevných částic u zážehových motorů s přímým vstřikováním sníží emise pevných částic až o 90 %. „V návaznosti na zvýšení účinnosti a snižování emisí oxidu uhličitého nyní u našich moderních benzinových jednotek dosáhneme trvalého snížení úrovně emisí pomocí standardně dodávaných filtrů pevných částic,“ říká k tomu Ulrich Eichhorn, vedoucí výzkumu a vývoje v koncernu VW Group.

Volkswagen však nezapomíná ani na své turbodiesely, které kvůli emisnímu skandálu nemají v posledních měsících právě nejlepší pověst. Automobilka ale tvrdí, že dle nezávislé studie EQUA Air Quality Index patří její vznětové jednotky mezi nejčistší na trhu.

Do budoucna Volkswagen každopádně plánuje vybavit všechny své turbodiesely těmi nejmodernějšími katalyzátory SCR, které vypouštěné oxidy dusíku snižují pomocí vstřikování kapaliny AdBlue.

Po zavedení filtrů pevných částic také pro zážehové motory už v roce 2013 volal německý ekologický spolek Deutsche Umwelthilfe (DUH). Ten poukazoval na tehdy provedené testy ukazující, že benzinové motory s přímým vstřikováním vyprodukují mnohonásobně více škodlivých částic než moderní turbodiesely osazené filtrem pevných částic. Řešením samozřejmě měla být právě instalace filtru pevných částic.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

chtel bych videt porovnani DPF a GPF
Tycoon
| 5. 8. 2016
Co se týče pojmu čtyřcestný. Tak za prvé je to takové české specifikum,kdy Češi "way" ve slově "three-way catalyst" nebo "four-way catalyst" překládají jako "cestu", ačkoliv je to v původním jazyk myšleno jako "způsob" (nejepší český překlad je trojčinný, respektive čtyřčinný). Za druhé je potřeba připomenout, že při pasivní i aktivní regeneraci filtru působí se uplatňuje katalytický účinek platiny (právě kvůli platině jsou DPF tak drahé), takže je možno sčítat 3+1=4.
chtel bych videt porovnani DPF a GPF
kuny
| 5. 8. 2016
no tak hlavne aby to fungovalo. nejaky cesky stoura, ktery zasadne vyrazuje na neutral, aby nebrzdil motorem, je schopny vseho ;-) - resilo by to to fordi reseni. jeste me zaujala ta formulace ctyrcestny katalyzator. prijde mi zavadejici, protoze cesta = chemicka reakce, kterou podminuje pritomnost katalyzatoru. tady dalsi soucastkou je filtr (tedy to neni zadny katalyzator) a ze tam dochazi k regeneraci (tzn. chemicke reakci horeni sazi) neni preci reakce za ucasti katalyzatoru... no nic, kazdopadne diky za info!
chtel bych videt porovnani DPF a GPF
Tycoon
| 5. 8. 2016
Mrknul jsem na nějaké odborné studie o GPF. Funkčně to asi opravdu bude otevřený pasivní filtr, přičemž může být samostatně za třícestným katalyzátorem nebo s ním může být sloučen, pak se mluví o čtyřcestném katalyzátoru. Co se týče regenerace, zážehový (benzinový) motor má ve srovnání s dieselem jednu výhodu a jednu nevýhodu. Výhoda je vyšší teplota spalin. Nevýhoda je nízký obsah kyslíku (lambda = 1), ale až na jednu výjimku a to je brzdění motorem, kdy se benzín nevstřikuje a kyslík ve výfukových plynech je a to by prý mělo stačit. Díval jsem se na patent Fordu a ten to má vymyšlené tak, že se před GPF fouká vzduch. Většina studií se holedbala tím, že GPF ani nezvýší tlakovou ztrátu ve výfuku, může prý dokonce nahradit střední tlumič výfuku. Dle studií bude GPF automobilky stát 50 až 100 dolarů navíc.
chtel bych videt porovnani DPF a GPF
kuny
| 4. 8. 2016
no, jak znam saze a jejich schopnost mazat, tak si myslim, ze to bude prakticky neprodysne. neni to ale podstatne, podstatne je to, co sam uvadis - minimum kysliku - a ani si nemyslim, ze ho bude malo ve spalinach, tam ho bude v jistych jizdnich rezimech celkem dost (obzvlaste pokud nefunguje egr ;-)), ale proste vsechno pobezi tim obtokovym kanalem a pres tu ucpavku se prakticky nic neprotlaci (tedy ani zadny kyslik). ostatne mechanisms ucpani je jasny, nastava to zejmena pri jistem typu pouzivani auta, no a takovemu uzivateli se ten pasivni a orevreny dpf samozrejme nikdy nezregeneruje, nitabene kdyz ani nevi o tom, ze ho ma ucpany ;-).

jen tak mimochodem, u benzinovych motoru ve spalinach kysliku nazbyt neni, nevis jakym zpusobem se bude provadet regenerace tam?
chtel bych videt porovnani DPF a GPF
Tycoon
| 4. 8. 2016
Tak ono to není absolutně ucpané, jako bys to vylil betonem a nechal to zatvrdnout. Jsou to jednotlivé pevné částice sazí naskládané vedle sebe, takže je tam určitá porozita (mezery mezi částicemi).
Spíše bych se bál toho, že zážehové motory nemají ve spalinách skoro žádný kyslík, který by se sazemi mohl reagovat.