Volkswagen: Filtry pevných částic pro benzinové motory už v roce 2017
Generální ředitel Volkswagen Group Matthias Müller už v červnu oznámil, že koncern chce do budoucna zavést filtry pevných částic také u zážehových motorů. Nyní automobilka tyto plány potvrzuje, první modely s benzinovým agregátem dostanou filtr pevných částic už v červnu 2017.
Do roku 2022 chce VW Group prodávat sedm milionů aut s filtrem pevných částic ročně. Jako první se této techniky dočká Volkswagen Tiguan s motorem 1.4 TSI a Audi A5 s 2.0 TFSI. Postupně bude filtr dodáván pro další a další modely a další a další agregáty. Už dříve stejné řešení oznámil také Mercedes-Benz.
Automobilka věří, že filtry pevných částic u zážehových motorů s přímým vstřikováním sníží emise pevných částic až o 90 %. „V návaznosti na zvýšení účinnosti a snižování emisí oxidu uhličitého nyní u našich moderních benzinových jednotek dosáhneme trvalého snížení úrovně emisí pomocí standardně dodávaných filtrů pevných částic,“ říká k tomu Ulrich Eichhorn, vedoucí výzkumu a vývoje v koncernu VW Group.
Volkswagen však nezapomíná ani na své turbodiesely, které kvůli emisnímu skandálu nemají v posledních měsících právě nejlepší pověst. Automobilka ale tvrdí, že dle nezávislé studie EQUA Air Quality Index patří její vznětové jednotky mezi nejčistší na trhu.
Do budoucna Volkswagen každopádně plánuje vybavit všechny své turbodiesely těmi nejmodernějšími katalyzátory SCR, které vypouštěné oxidy dusíku snižují pomocí vstřikování kapaliny AdBlue.
Po zavedení filtrů pevných částic také pro zážehové motory už v roce 2013 volal německý ekologický spolek Deutsche Umwelthilfe (DUH). Ten poukazoval na tehdy provedené testy ukazující, že benzinové motory s přímým vstřikováním vyprodukují mnohonásobně více škodlivých částic než moderní turbodiesely osazené filtrem pevných částic. Řešením samozřejmě měla být právě instalace filtru pevných částic.