Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf R 20 Years vyrazil pro nový rekord na Nürburgring

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Nová speciální edice k oslavám 20 let modelu Golf R se stala nejrychlejším R modelem na slavném okruhu.

Volkswagen představil první Golf s označením R před dvaceti lety. Model Golf R32 tehdy poháněl 3,2litrový motor V6, který nabízel 177 kW, 320 Nm točivého momentu, na stovku se dostal za 6,4 sekundy a uhánět zvládl rychlostí až 247 km/h. To jsou dodnes velmi působivé hodnoty, obzvlášť na hatchback.

Na oslavu dvacátých narozenin působivého modelu postavila automobilka speciální edici současné generace modelu Golf R, označovanou jednoduše „20 Years“, kterou poznáte například podle plaketky s dvacítkou na B-sloupku a jejíž výroba by měla probíhat zhruba rok.

Od standardního Golfu R se ale verze „20 Years“ odlišuje především řadou větších i menších technických úprav a změn nastavení, díky kterým se stala nejrychlejším R modelem na slavném Nürburgringu. Benny Leuchter, který se podílel na ladění vozu, totiž zvládl zelené peklo obkroužit v čase 7:47,31 – tedy o více než 4 sekundy rychleji, než to zvládne sériový Golf R stejné generace.

Video se připravuje ...

Jaké změny ale na novince proběhly? Golf R je pořád osazen 2,0litrovým přeplňovaným čtyřválcem, jeho výkon však vzrostl o 10 kW na výsledných 245 kW (333 k). Točivý moment zůstal na původních 420 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h se však zlepšilo na 4,6 sekundy (- 0,1 s) a maximální rychlost díky standardnímu R-Performance paketu dosahuje až 270 km/h.

Kromě zvýšení výkonu došlo také k úpravě managementu motoru, díky čemuž se turbodmychadlo neustále udržuje ve vyšších otáčkách a vůz je tak lépe připraven na prudké zrychlení. Vůz by měl mít zřejmě také lepší pneumatiky a ještě lépe vyladěný jízdní režim Special, který se od začátku ladil přímo na Nürburgringu.

Nastavení podvozku je tak nepatrně měkčí a upravený je také způsob, jakým speciální zadní diferenciál posílá výkon na zadní kola (každá poloosa je vybavena vlastní spojkou). Celý vůz byl zkrátka uzpůsoben tak, aby na náročném okruhu podával co nejlepší výsledky. Stroj, za jehož volant Benny usedl, měl přitom zůstat co nejvěrnější běžné sériové produkci.

Navzdory svým působivým výkonům a sportovnímu rodokmenu však Golf R „20 Years“ pořád zůstává univerzálním pětimístným hatchbackem, který je po divočení na okruhu připraven pohodlně dopravit majitele kam si usmyslí.

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Doporučujeme

25. 8. 2022 08:20
Re: Type-R
No ale pravda je, ze na tom okruhu dochazi stava rychle...
Avatar - hugino
25. 8. 2022 07:01
Re: Type-R
Ale veď to bol len vtip. :-)
24. 8. 2022 22:08
Re: Type-R
Type-R je samozrejme muj favorit. Shodou okolnosti na okruzich nejrychlejsi...

Tesla Model 3 zvladne i dve kola. :-)
https://youtu.be/I-LI_jeytBI
S mensimi upravami je fakt rychla...

Podle me existuje skutecne malo lidi, kterym tohle auto nebude stacit...
A pro ty bude Tesla Roadster, Maserati Folgore, nebo Rimac Nevera.

Btw. Tesla Model S Plaid ma cas 1:36, o vic jak 10s lepsi nez zmineny Golf. Taycan to ma za 7:33. :yes:
Ne vsechny EV jsou na okruhu pomaly. :-)

A 6:05? VW ID-R. :-!
https://youtu.be/lRHIiJjWhWo
24. 8. 2022 22:05
Re: Ahaaa
No je to rekord ve tride Golfu R....
:D :D :D
Wtf

Musis cist velmi pozorne...
Citace:
"Nová speciální edice k oslavám 20 let modelu Golf R se stala nejrychlejším R modelem 8-s na slavném okruhu."
24. 8. 2022 22:04
Re: Type-R
No to je mozny.

Ale to uz se asi nedozvime, jaka je realita.
Protoze uz se na NR testuje nastupce. :yes:

Diky za odkazy. :yes: