Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini přerušuje výrobu. Až do konce března uzavírá své prostory kvůli koronoviru

David Bureš
Diskuze (5)

Itálie se kvůli vyhlášení celostátní karantény zastavila, automobiloví výrobci však fungovali dál. Třeba Lamborghini ale nyní hlásí zastavení produkce.

Pandemie koronaviru už delší dobu ovlivňuje také automobilový průmysl, a to konkrétně především výrobce v nejvíce zasažených oblastech. Nyní jde hlavně o ty italské automobilky, které však navzdory vyhlášené celostátní karantény pokračují ve výrobě. Zatímco Ferrari nedávno oznámilo, že pokračuje ve výrobních aktivitách, konkurenční Lamborghini produkci dočasně zastavilo.

Automobilka Lamborghini na podporu nových vládních směrnic zintenzivnila opatření proti koronaviru a uzavřela své prostory od 13. března do 25. března 2020, oznámil italský výrobce sídlící v městečku Sant‘ Agata Bolognese. Ta je součástí provincie Emilia-Romagna, která patří mezi nejvíce zasažené regiony nemocí COVID-19.

„Toto opatření je v mimořádné situaci, v níž se právě v Itálii nacházíme, aktem sociální odpovědnosti a vysoké vnímavosti vůči našim lidem,“ říká přímo generální ředitel Lamborghini Stefano Domenicalli s tím, že situaci bude firma nadále pečlivě sledovat, aby mohla flexibilně reagovat a ve správné chvíli opět rozběhnout výrobu.

Datum souvisí s tím, že italské premiér Giuseppe Conte nařídil až do 25. března uzavřít také většinu obchodů. Výjimku mají pouze lékárny nebo třeba prodejny potravin. Továrny mohou vyrábět dál, avšak pouze při zajištění preventivních opatření.

Lamborghini se přitom nacházelo ve skvělém období. Loni trhalo prodejní rekordy, díky uvedení SUV Urus předalo zákazníkům 8.205 automobilů, o 43 % více než o rok dříve. Letos chtělo v tomto trendu pokračovat.

Pandemie koronaviru přitom koncern Volkswagen Group neomezuje jen v případě italského člena skupiny nebo na klíčovém čínském trhu, odkud se onemocnění COVID-19 rozšířilo do celého světa.

Nejenže se automobilky potýkají s logistikou a nedostatkem výrobních dílů, vybrané značky už z preventivních důvodů zrušily připravované mezinárodní novinářské prezentace nových automobilů. Konkrétně jde o prezentace nové Škody Octavia, Seatu Leon nebo Volkswagen T-Roc Cabrio, které by však kvůli omezení letecké dopravy napříč Evropou musely být stejně zrušeny. Podle neoficiálních zpráv je mají nahradit lokální prezentace, zřejmě však až po skončení omezení konání hromadných akcí.   

David Bureš
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
14. 3. 2020 18:57
Re: Další v Evropě budou následovat
s FCA mi to taky nevyšlo vid, vůbec "budou muset fůzovat nebo krachnou nebo odprodají značky"

FCA vůbec nefůzovalo vid a finančně je na tom skvěle, dělaj asi 15 ks 10-14 letých modelů, to svědčí o skvělé ekonomické kondici, HAHAHA
Avatar - Barrichello
14. 3. 2020 18:55
Re: Další v Evropě budou následovat
Povíme si na podzim, pokud se toho všichni ve zdraví dožijem, jak pošlapou EU ekonomiky a kolik bude to nalití stát. Zatím to nabírá slušné obrátky, Itoška 1500 mrtvých a 22 tis nakažených, to je čtvrtina stavu číny :-) a jak je velká itálie a kolik má obyvatel a kolik čína vid, Takže realita je ta, že v itošce je stav 3x hoší jak v číně :-) Smrtnost v Lombardii neoficiálně u lidí nad 70 let je 40% nad 85 je to 70%.....

A následuje ekonomicky zdatné španělsko s 200 mrtvými a 6600 nakaženými a v závěsu sou další ekonomické perly EU a to Řecko s 200 nakaženými, Portugalsko se 180 nakaženými a pak samozřejmě vás velký vzor Helmutland s 4300 nakaženými a Frantíci s 3800, do toho Korea s 8300 a Irán s 13 tis. Ti maj navíc dalších 800 mrtvých dohromady.

a čísla furt rostou a krom toho rostou číla hlavně těch zavřených podniků, ztrát, výdajů na zdravotnictví, policii, armádu atd
14. 3. 2020 08:48
Re: Další v Evropě budou následovat
Přesně, ty se nemyslíš, c o napíšeš se stane...JEN PŘESNĚ OPAČNĚ ;-)

Občas mám pocit, že když uvidíš bílý hadr a řekneš, že je bílý, tak naschvál zčerná :-)
Avatar - 3_diamanty
13. 3. 2020 20:40
Re: Další v Evropě budou následovat
dobre napisane... a inak budem sa opakovat... ale blizka buducnost stejne patri podla mna skor hybridom a nie cistemu elektru ... a ja sa casto uz nemylim v poslednej dobe .. akoze nechvalim sa ale tak to je...

PS: svata pravda... spolocnost uz coskoro bude mat asi uplne ine starosti ako dotovat nejake v praxi nezmyselne elektrokusky... caka nas zrejme este velmi zaujimava dekada a nielen co sa aut tyka
Avatar - Barrichello
13. 3. 2020 17:33
Další v Evropě budou následovat
tak se těšte neomarxisti na vzrůstající produkci elektromobilů a baterek, v Itálii už podle informací co mam propustili 30 000 lidí a jestli se situace do měsíce-dvou nezlepší, půjde dalších 200 000-300 000 a to je pouhá Itálie :-)

Myslím že EU bude mít poměrně jiné starosti, než dělat dotace na EV a větrníky, budou muset dělat dotace na zdravotnictví Itálie a španělska, které je v naprosto katastrofálním stavu a odpovídá stavu švýcarskoho či japonského zdravotnictví roku 1985 :-) a do tamních a ekonomik a pokud to neudělá, zhroutí se celá EU jak domek z karet. Tak uvidíme, co ten moloch nekompetentních šašků a ekologických pomatenců předvede.