Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Passat BlueMotion Concept: Na dva válce

Michal Fokt
Diskuze (29)
Studie ekologicky šetrného benzinového mid-size Passatu bude poměrně často poháněna pouze dvěma válci o celkovém objemu 0,7 l.

Volkswagen si letos na autosalon v Detroitu přichystal studii Passat BlueMotion Concept, která má předvést, že přeplňovaný benzinový maloobjemový motor může současně poskytnout slušný výkon a spotřebu na úrovni hybridů, ba dokonce i... turbodieselů. A nejde přitom o žádné zvláštní hi-tech, ale o dnes vcelku běžné a dostupné řešení.

O co tedy kráčí? Ačkoli o tom Volkswagen přímo nehovoří, snímky ukazují, že vůz má aerodynamicky optimalizovanou příď s hladkou maskou chladiče, zřejmě i zakrytování spodní části vozu, pneumatiky s nízkým valivým odporem, sníženou světlou výšku a automobilka přiznává použití lehčí (tenčí?) kůže na modrou nití stehovaných sedadlech, tedy víceméně klasický BlueMotion soubor opatření. Dále tu máme systém, jenž v okamžiku, kdy řidič sundá nohu z plynu, odpojí motor od převodovky a využívá tak v maximální míře setrvačnosti a nízkého valivého odporu pneumatik.

To nejdůležitější ale najdeme vcelku logicky pod kapotou - benzinový motor 1.4 TSI o výkonu 112 kW a s točivým momentem 249 N.m, zkombinovaný s dvouspojkovou převodovkou DSG. Ten dostal techniku Active Cylinder Management (ACT), která se v případě, že není naplno sešlápnutý plynový pedál nebo motor nepracuje pod velkým zatížením, postará o deaktivaci dvou válců, čímž se ze skoro pětimetrového sedanu stane auto, poháněné dvouválcem 0,7 l.

Díky tomu by měla činit kombinovaná spotřeba amerického Passatu BlueMotion činit 5,6 l na 100 km. Zatím však není jisté, zda VW skutečně tuto verzi nabídne v USA do prodeje a kdy, nemyslím si ale, že zrovna po takovémto autě by Američané nějak zvlášť toužili.

Michal Fokt
Diskuze (29)
16. 1. 2014 14:30
Re: Pneu
To samozrejme viem, ze je obetovana prilnavost za nizky valivy odpor atd atd.

Islo mi len o to, ze sa mi nepodarilo najst ani jedineho vyrobcu tohto formatu v ekologickom prevedeni ;-)
16. 1. 2014 11:43
Re: Spotreba
Jak jsi přišel na to, že jsou to upravené staré? Rozhodně ne všechny. Ne každý čeká na poslední chvíli.

Věčná otázka, jestli jízda na neutrál něco přináší. Myslím si, že se o tom dost napsalo i natočilo, můžeš si to vyhledat. Pokud si dobře pamatuji, skutečně tak dosáhneš nižších spotřeb. A nic ti nebrání brzdit motorem, když to v dané situaci budeš chtít.

Je to zkrátka jejich jméno pro nadstandardní opatření. BMW tomu říká EfficientDynamics.

Víš vůbec, co to je mikro hybrid? Rekuperaci provádí alternátor (energii tedy ukládá do baterie, na kterou auto startuje). Mikro, protože takový systém zdaleka nemá kapacity mild hybridu.

Nemám náladu na to přepočítávat data ze spritmonitoru a tvým schopnostem v tomhle ohledu nevěřím. V praxi jsem si ověřil, že to funguje. Jiná otázka je, jestli to stojí za to (tedy za danou cenu). Pro mne určitě ne. I kdyby šetřil litr (což za dobrých podmínek zvládne, i víc), tak jsem za pro mne únosnou hranicí pro návratnost. Nemluvě o tom, že bych byl rád za půl litr. Radši bych vzal svých tisíc euro a koupil za ně xenony.
16. 1. 2014 11:15
Re: Spotreba
Jednodušší by bylo vypsat, které motory nemají v Euro6 verzi. Ale dobrá, já ti ty Euro6 vypíšu (alespoň ty, o kterých vím):

TSI/ TFSI: 1,4; 1,8; 2,0; 3,0; 4,0
FSI: 6,3
TDI: 1,6; 2,0; 3,0; 4,2

Moc jim toho nechybí, neřekl bys? Něco jiného je, že pořád hodně nabízí (a prodávají) Euro5 verze. Nicméně tyhle motory si můžeš koupit.
Avatar - Choochoo
16. 1. 2014 08:09
Re: Spotreba
Ja Ti nerikam ze nejsou. Jen rikam ze ty co prijdou novy na rok 2016 budou jiste lepsi nez upraveny stary.
Nerikam ze ma Bluemotion neco spolecneho s E6. Rikam ze je to bezna technika s honosnym jmenem. Ano, u atomatu si asi tezko vyradis. Pokud jedu beznym manualem po meste a sundam nohu z plynu tak brzdim motorem a tudiz ma motor nulovou spotrebu. Kdyz si vyradim jede motor na volnobeh a tudiz spaluje palivo, takze zrovna tady odpojeni motoru neni dobre.

Jinak k vypinani valcu. Jestli je tohle mikro hybrid, tak asi stejnej mikrohybrid je premapovani motoru, ktere mi setri palivo ve meste. Jsem netusil ze nekteri vyrobci jiz dnes nabizi jenom hybridy. Co Atkinsonuv cyklus, taky mikrohybrid? Ten spaluje pri konstantni jizde a pri ubrani plynu minimalne o 20%(u novych motoru klidne i o vice %) paliva mene a jeste diky nizsi kompresi jakoby odpojuje motor od kol.

Vypinani valcu me netrapi, jen poukazuji na to ze papirove to vypada hezky, ale funguje(uspori palivo) to tak od 6-valcu nahoru.
Golf ma spotrebu dle techto vysledku 6,81L
[odkaz]
Kdyz z toho vytahnu 9 ACT motoru tak ty maj prumer 6,78L.
Priplacet za toto jeste 26tis je opravdu mimo.
Pokud nebudu resit palivo a vyhodim Natural 95(Super) tak vysledky ovlivnuji borci s E10, ale i tak rozdil ACT a bez vypinani vaclu cini 0,13L. Vysledky oproti papiru jsou o cca 80% horsi, takze bych rekl nefunkcni.
Avatar - Choochoo
16. 1. 2014 07:06
Re: Spotreba
E6 zacina platit pro vsechny motory i pro stare od 2016. Tedy dnes spousta automobilek nemusi mit E6 na vsech motorech a nema je. Od pristiho roku plati pro nove motory, ale nic nebrani jezdit na dnesni. Takze od 2016 se musi vsichni vytasit s motory E6 a kdyz uz to budou delat je velmi pravdepodobne, ze se vyplati konstruovat celkove novy motor.
Jinak ano GTI, GTD a jeste 1,4TSI ACT je E6, kolik to je celkem z nabidky 25%? Kolik % motoru to bude v roce 2016?