Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Passat BlueTDI: Čisté TDI pro Evropu

Ondřej Láník
Diskuze (2)
V Paříži se ukáže nejen Golf, ale také nový motor 2.0 TDI CR, který už na začátku roku 2009 bude schopen plnit emisní normu Euro 6.

Novinka se nejprve představí v Passatu. Vznětový čtyřválec vychází z motoru 2.0 TDI se vstřikováním common-rail ve výkonové verzi 103 kW. Klíčový prvkem, který posunuje produkci problematických výfukových plynů níže, je katalyzátor SCR (Selective Catalytic Reduction). Princip činnosti nového zařízení motoru TDI spočívá ve vstřikování kapalné látky na bázi močoviny (např. AdBlue) do výfukového traktu, kde se přeměňuje chemickou reakcí na čpavek, který dále reaguje s NOx. Podobnou techniku představil Volkswagen v USA už v lednu 2007 v modelu Jetta.

Spolu s novým motorem se představí také nová značka BlueTDI. Prvním modelem bude Passat BlueTDI, který s motorem 2.0 TDI (105 kW) bude jezdit se spotřebou 5,2 l/100 km, resp. 5,5 l/100 km (Passat Variant). Standardní verze bude mít šestistupňovou ručně řazenou převodovku, za příplatek bude dodávána převodovka DSG.

Dodávky na první evropské trhy jsou naplánována na začátek roku 2009.

Ondřej Láník
Diskuze (2)
Avatar - THE KLF ™
28. 9. 2008 00:18
+++ Rentabilita +++
Dalsie nerentabilne auto, sice pekna spotreba, ale za nikdy sa nevratnu investiciu.
26. 9. 2008 13:55
A jak to bude fungovat v praxi?
To bude vedle hrdla nádrže ještě hrdlo pisoáru? >:-[]