Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejčistší TDI od Volkswagenu se představuje

Ondřej Láník
Diskuze (146)
Nástupce současné generace motorů TDI PD bude využívat systém přímého vstřikování common-rail. V nejpokročilejší verzi označené Bluetec bude dodáván se zachycovačem NOx. Prototyp se představuje nyní, sériová verze příjde až v roce 2008.

Cílem aliance Bluetec, která spojila automobilky Volkswagen, Audi a DaimlerChrysler, je prosazení se na americkém trhu s výkonnými a úspornými turbodieselovými motory. Zatímco v Evropě tyto automobilky sklízí obchodní úspěchy, v USA se zákazníci zatím jen učí nakupovat vznětové motory v osobních automobilech a zásadní překážkou jsou také přísné emisní normy ve vybraných státech unie. Tou nejpřísnější normou je kalifornský předpis skupiny „Tier 2/Bin 5“, který omezuje produkci NOx na nejvýše 70 mg na ujetou míli. Aby automobil splnil přísné podmínky, musí být vybaven zcela novou technologií, která odstraňuje NOx, přirozeně vznikající v obvyklých pracovních režimech vznětových motorů.

Zatímco konkurenční Toyota již podobný systém v Evropě nabízí a například Mercedes již několik studií na toto téma představil a první Bluetec dokonce začal již v USA prodávat, VW se hlásí se svými systémy až teď. Německá automobilová skupina vyvíjí dvě řešení. U modelů menších než Passat se dnes zkouší zařízení, která zachycují NOx a podobně jako v případě filtrů pevných částic jsou tyto látky pravidelně bez zásahu řidiče odstraňovány za přispění motormanagementu.

Konstrukčně náročnějším řešením je proces SCR (Selective Catalytic Reduction) spočívající ve vstřikování kapalné látky na bázi močoviny (např. AdBlue) do výfukového traktu, kde se přeměňuje chemickou reakcí na čpavek, který dále reaguje s NOx. K tomu je zapotřebí vybavit automobil další přídavnou nádrží na několik litrů AdBlue, která by měla vystačit po dobu mezi předepsanými servisními prohlídkami. Americké předpisy také nově vyžadují, aby celý systém prokazatelně pracoval s vysokou účinností nejen v novém automobilu, ale i po 150.000 km.

Do dnešních dnů prodal Volkswagen v USA asi 800 tisíc automobilů se vznětovým motorem. Vozidla Bluetec se budou zřejmě chtít utkat s japonskými a americkými hybridními vozidly. Alespoň to tak v tuto chvíli vypadá podle toho, jak Mercedes-Benz prezentuje svůj první model E 320 BLUETEC na americkém trhu.

Ondřej Láník
Diskuze (146)
6. 1. 2007 09:39
BrunetkyXBlondynky
Teda panove po vcelku peclivem precteni teto diskuze (je toponekud narocnejsi jak na cas, tak na nervy) mi tato situaci pripomina vysa popsanou. Aneb jak rika klasik, nekdo ma rad vdolky, jinej zase vdolky....... Je jasne, ze u nekterych aplikaci je vhodnejsi benzin u jinych diesel, nekdo to jednoznacne neni a tady nastupuje preference kupujiciho. OOOO diky velka demokracie a kapitalismus. Za vyse zmineneho soudruha jsem mneli na vyber bud 1000MB nebo Trabi 2T. Abych to zakoncil, mnel jsem tu cest jezdit kvalitnima dieslama, kvalitnim turbo benzinem (LPT-ten mi svym charakterem pripomina prave diesely jak ochotne tahne odspodu) a libi se mi oboje, tak jako ty holky, taky jsem mnel oboje, ale stejne preferuju brunetky.... ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
Avatar - Enzo
6. 1. 2007 08:30
Re: Co dodat..
Jo mas pravdu. Zmatly me ty regenerativni aditiva. No nic :-!
Avatar - WinDiesel
5. 1. 2007 23:14
Re: TÁBORÁKOVEJ KOVBOJ
Hodnotné to je, leč trochu pozdě na to, aby se jásalo. Když si vezmeš, že Toyota má takový funkční systém od roku 2003 a VW ho bude mít v roce 2008, není to nic moc. Tou dobou ho již zřejmě konkurence překoná, protože na rozdíl od VW má s různými druhy filtrů spoustu zkušeností. Ale co já vím, v Evropě se dočkáme motorů 1,6 TDI a 2,0 TDI s common railem již letos na podzim. Zatím na Euro 4 a v roce 2009 i na Euro 5. V každém případě je to pokrok.
5. 1. 2007 22:47
Re: TÁBORÁKOVEJ KOVBOJ
Ne ne... ;-)
5. 1. 2007 22:47
Re: TÁBORÁKOVEJ KOVBOJ
>:D