Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Passat CC: první fotografie a podrobné informace

Ondřej Láník
Diskuze (233)
Čtyři dveře, pevná střecha a přece je to CC. Novému dynamicky tvarovanému Passatu daly wolfsburgské sudičky jméno ze světa automobilové Coupé-Cabrio-módy. Nový Volkswagen má z třídy CC jen kupéolovitou střechu.

Design je na novém Passatu CC to nejdůležitější. 4796 milimetrů dlouhá karoserie (+31 mm proti běžnému Passatu) si má získat ty zákazníky, kteří považují design limuziny za příliš klasický, příliš nudný. Novinka je současně o 36 mm širší (měří 1856 mm) a tomu odpovídají i rozchody kol (1553 mm vpředu a 1557 mm vzadu). Silueta novinky je opticky dlouhá i proto, že je tento automobil s výškou 1420 mm o 50 mm nižší než běžný Passat.

Volkswagen Passatem CC vyplňuje mezeru mezi Passatem a Phaetonem, ale myslí možná i na to, že novinka bude schopna přetáhnout některé zákazníky, kteří uvažují o konkurenčním Mondeu ve vyšších stupních vybavy.

Design

Relativně velkou šířku dále zvýrazňuje nízká a široká maska, která CC spojuje s dalšími moderními Volkswageny. Příď je v souladu s trendem tvarována trojrozměrně, přední rohy karoserie už vlastně neexistují. Přední kapota se rozrostla do stran, což eliminovalo blatníky na minimum.

Boční linii vévodí oblouk střechy, který začíná daleko vpředu, těsně za předními koly, a končí velmi daleko za osou zadní nápravy. Nízká boční okna a vysoké boky velmi připomínají Mercedes-Benz CLS. Výraznému prolisu na bocích Passatu CC říkají designéři Volkswagenu Tornadolinie.

Třetí prostor, alias to, co zbylo po úpravách sedanu na "kupé", je minimalistický. Aby byl efekt ještě větší, tvoří část skla - ve skutečnosti neprůhledný kus zatmaveného materiálu, který vypadá jako sklo - přední okraj víka zavazadelníku. Koncové světlomety stejně jako ty přední patří k nejširším v celém výrobním programu Volkswagen Group.

Karoserie Passatu CC má koeficient odporu vzduchu cx=0,29. Novinkou pro Passat je velkoplošná skleněná střecha o rozměrech 750 x 1120 mm, která sahá od konce čelního skla až za B-sloupky.

Interiér

Uvnitř jsou některé známé komponenty ze staršího bratra Passata, ale zcela nově je uspořádána zadní část. Najdou tam místa jen dva cestující. Řidič bude mít k dispozici jeden ze tří nových volantů, standardem je pochopitelně klimatizace. Interiérové čalounění bude provedeno exkluzivními textiliemi, kůží a přírodními materiály (pravé dřevo v několika barevných tónech). Nová jsou také standardní přední sedadla elektricky nastavitelná v šesti směrech. Nová sportovní sedadla seřiditelná ve 12 směrech dodávaná na přání mají také ventilační funkci.

Dvě samostatná zadní sedadla jsou rozdělena konzolou s úložnými prostory a držáky na nápoje. V případě potřeby lze po sklopení loketní opěrky převážet dlouhé předměty jako např. lyže. Zavazadlový prostor má základní objem 535 l (započítán je i nevyužitý objem v prostoru pro náhradní kolo). Netradiční je tvarování zadních sportovních sedadel (za příplatek), která poskytují alespoň minimální boční vedení i dvěma cestujícím sedícím vzadu.

Technika

Řidiči bude v udržování vozidla v jízdním pruhu pomáhat Lane Assist samočinnými korekcemi směru jízdy pomocí volantu. Pokud zvolíte Passat CC s výkonem 125 kW nebo vyšším, bude na palubě i nový systém DDC-Dynamic Drive Control, který spočívá v integraci adaptivních tlumičů a adaptivního programu řídicí jednotky elektromechanického řízení. K dispozici jsou tři programy se zřejmými funkcemi „Normal“, „Sport“ a „Comfort“.

Motorová paleta čítá tři známé zážehové motory a dva turbodiesely. Základní jednotkou je čtyřválec 1,8 TSI (118 kW), který umožňuje Passatu CC akceleraci z klidu na 100 km/h za 8,6 s a kombinovaná spotřeba přitom nepřekročí 7,6 l/100 km. V nabídce budou dále motory 2,0 TSI (147 kW) a 3,6 FSI (220 kW). Pro Evropu jsou připraveny prozatím dva vznětové motory 2,0 TDI CR (103 a 125 kW).

Americký trh dostane slabší verzi šestiválce 3,6 FSI (206 kW), která má jiný průběh točivého momentu (maximum 360 Nm při 2500 ot./min), akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,6 s a nejvyšší rychlost 210 km/h.

Volkswagen Passat CC
Motor1,8 TSI2,0 TSI3,6 FSI 4Motion2,0 TDI2,0 TDI (125 kW)
Zdvihový objem [cm3]17981984358019681968
válce/ventily4/44/46/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]118/4500-6200147/5100220/6600103/4200125/4200
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]250/1500-4500280/2800350/2400320/1750350/1750
Max. rychlost [km/h]222237250213227
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,67,65,69,88,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,67,910,15,85,8

Standardem modelové řady je šestistupňová ručně řazená převodovka, 1,8 TSI bude na přání dodáváno se sedmistupňovou převodovkou DSG, 2,0 TSI se šestistupňovou automatickou převodovkou. Evropská verze 3,6 FSI bude dodávána se šestistupňovou manuální převodovkou a za příplatek je k mání DSG, v USA je dodáván šestistupňový automat. Turbodiesely jsou k dispozici za příplatek s DSG.

Na evropský trh se začne Passat CC dodávat ve druhém čtvrtletí, zámořské trhy budou obslouženy nejdříve v závěru roku 2008.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/WmFwFPWrBxY&rel=1" style="auto"}

Ondřej Láník
Diskuze (233)
21. 3. 2008 21:26
nezná někdo spotřebu u CC
Jaký asi by byl vhodný motor u passatu CC při najetí 12 tkm ročně,nebude stačit 1.8 TSI s DSG ta 3.6 FSI to bude na krátké vzdálenosti spotřeba kolem l5 L - má někdo zkušenost ??
21. 3. 2008 21:23
Re: 3,6 FSI
a není to zbytečné 3.6 FSI na dnešní provoz ? Jaká tam asi bude spotřeba ?? Auto se mi líbí a koupím jej,jen motor který když najedu ročně l2 tkm
18. 1. 2008 16:38
Re: mondeo?
a taký inteligent ako ty preferuje presne ktorú značku?
17. 1. 2008 09:40
Re: Moc pěkné, konečně, ALE.....
No ty si inteligent.... :no:
Nebolia ťa prsty od písania takých výrazov?
17. 1. 2008 09:38
Re: CCLS
Koľko je takých? Osobne som presvedčený, že týchto "imidžových" Passatov budeme na cestách stretávať dosť, určite viac ako Mercedesov CLS.