Volkswagen Phaeton po faceliftu: Nové fotografie
Volkswagen Phaeton je jedním ze symbolů éry, kdy německý koncern vedl Ferdinand Piëch. S ambicí konkurovat zavedeným limuzínám od Mercedesu a BMW vznikl největší a nejdražší Volkswagen všech dob. Poprvé se představil jako Concept D na frankfurtském autosalonu v roce 1999. Studie měla karoserii liftback, zatímco pro sériové provedení se VW uchýlil ke klasickým proporcím. Naopak základní tvar Conceptu D se přenesl do loňské studie Bugatti 16C Galibier. Phaeton také přinesl unikátní desetiválcový turbodiesel a jeho podvozková platforma se stala konstrukčním základem pro Bentley Continental.
Sériová verze se začala prodávat v květnu 2002, Phaeton tak završuje už osmý rok na trhu. Elegantní a střízlivě navržený design nyní prošel úpravami, které vznikaly pod vedením Waltera de Silvy. Designéři provedli citlivé zásahy, které kombinují původní vzhled s novým firemním designem. Nová širší maska chladiče zdůrazňuje horizontální členění přídě, na ni navazují pásy diod pro denní svícení, umístěné do hlavních světlometů. Nový je i sportovněji tvarovaný přední nárazník.
Standardem budou bi-xenonová světla. Systémy pokročilé bezpečnostní výbavy jsou skryty – radar adaptivního tempomatu se nachází za logem VW s plastickým designem, kamery pro příplatkový dynamický asistent světel a čtení dopravních značek se nachází ve zpětném zrcátku. Novinkou jsou i úzké přední diodové mlhovky, které nahrazují konvenční kruhové čočky. Diody tvoří také boční směrovky integrované do vnějších zrcátek.
Také záď prošla restylingem, i když zdaleka ne tak výrazným. Designéři se zaměřili na koncová světla, jejichž grafika se posunula o dekádu vpřed. Místo konvenčně navržených světel VW použije plně diodové jednotky. Bodové diody v nich tvoří charakteristický tvar, který je reinterpretací nočního designu, poprvé použitého u Golfu R. Změnil se i tvar spodní části nárazníku.
Uvnitř se nachází nové rádio RCD 810 nebo navigační systém RNS 810. Má osmipalcovou dotykovou obrazovku, 30GB harddisk a připojení k internetu. Inspiraci grafiky si Volkswagen bere ve světě výpočetní techniky – navigace umožňuje satelitní nebo hybridní zobrazení mapy, jako na Google Maps. Aktuální informace o bodech zájmu si navíc systém z mapové služby Googlu stahuje on-line. Údaje z navigace jsou propojeny se systémem čtení dopravních značek. Phaeton umí rozpoznat rychlostní omezení i dodatkovou tabulku, která jej vymezuje jen na určité povětrnostní podmínky nebo části dne.
Paleta nabízených motorizací zůstává nezměněna. Základem je Phaeton V6 s motorem 3,6 FSI (206 kW) s přímým vstřikováním, následuje Phaeton V8 s 4,2 (246 kW) s vícebodovým vstřikováním a Phaeton W12 s 6,0 W12 (331 kW). Turbodiesel je v nabídce jediný, šestiválcový 3,0 TDI o výkonu 176 kW. Místo osmistupňové automatické převodovky zůstává Phaetonu šestistupňová, motor W12 má pětistupňovou.
Volkswagen Phaeton 2010 - technické údaje | ||||
Model | V6 TDI 4Motion | V6 4Motion | V8 4Motion | W12 4Motion |
Převodovka | 6A | 6A | 6A | 5A |
Zdvihový objem [cm3] | 2967 | 3597 | 4172 | 5998 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 8/4 | 12/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 176/4000 | 206/6250 | 246/6500 | 331/6050 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 500/2750-5200 | 370/3500 | 420/3500 | 560/2750-5200 |
Max. rychlost [km/h] | 237 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,3 | 8,6 | 6,9 | 6,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,5 | 11,4 | 12,5 | 14,5 |