Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Phaeton po faceliftu: Nové fotografie

Diskuze (118)
Ambiciózní projekt luxusního sedanu VW Phaeton zahajuje další etapu svého života. V dubnu měl premiéru jeho facelift, nyní ještě před příchodem na trh Volkswagen zveřejnil další oficiální fotografie.

Volkswagen Phaeton je jedním ze symbolů éry, kdy německý koncern vedl Ferdinand Piëch. S ambicí konkurovat zavedeným limuzínám od Mercedesu a BMW vznikl největší a nejdražší Volkswagen všech dob. Poprvé se představil jako Concept D na frankfurtském autosalonu v roce 1999. Studie měla karoserii liftback, zatímco pro sériové provedení se VW uchýlil ke klasickým proporcím. Naopak základní tvar Conceptu D se přenesl do loňské studie Bugatti 16C Galibier. Phaeton také přinesl unikátní desetiválcový turbodiesel a jeho podvozková platforma se stala konstrukčním základem pro Bentley Continental.

Sériová verze se začala prodávat v květnu 2002, Phaeton tak završuje už osmý rok na trhu. Elegantní a střízlivě navržený design nyní prošel úpravami, které vznikaly pod vedením Waltera de Silvy. Designéři provedli citlivé zásahy, které kombinují původní vzhled s novým firemním designem. Nová širší maska chladiče zdůrazňuje horizontální členění přídě, na ni navazují pásy diod pro denní svícení, umístěné do hlavních světlometů. Nový je i sportovněji tvarovaný přední nárazník.

Standardem budou bi-xenonová světla. Systémy pokročilé bezpečnostní výbavy jsou skryty – radar adaptivního tempomatu se nachází za logem VW s plastickým designem, kamery pro příplatkový dynamický asistent světel a čtení dopravních značek se nachází ve zpětném zrcátku. Novinkou jsou i úzké přední diodové mlhovky, které nahrazují konvenční kruhové čočky. Diody tvoří také boční směrovky integrované do vnějších zrcátek.

Také záď prošla restylingem, i když zdaleka ne tak výrazným. Designéři se zaměřili na koncová světla, jejichž grafika se posunula o dekádu vpřed. Místo konvenčně navržených světel VW použije plně diodové jednotky. Bodové diody v nich tvoří charakteristický tvar, který je reinterpretací nočního designu, poprvé použitého u Golfu R. Změnil se i tvar spodní části nárazníku.

Uvnitř se nachází nové rádio RCD 810 nebo navigační systém RNS 810. Má osmipalcovou dotykovou obrazovku, 30GB harddisk a připojení k internetu. Inspiraci grafiky si Volkswagen bere ve světě výpočetní techniky – navigace umožňuje satelitní nebo hybridní zobrazení mapy, jako na Google Maps. Aktuální informace o bodech zájmu si navíc systém z mapové služby Googlu stahuje on-line. Údaje z navigace jsou propojeny se systémem čtení dopravních značek. Phaeton umí rozpoznat rychlostní omezení i dodatkovou tabulku, která jej vymezuje jen na určité povětrnostní podmínky nebo části dne.

Paleta nabízených motorizací zůstává nezměněna. Základem je Phaeton V6 s motorem 3,6 FSI (206 kW) s přímým vstřikováním, následuje Phaeton V8 s 4,2 (246 kW) s vícebodovým vstřikováním a Phaeton W12 s 6,0 W12 (331 kW). Turbodiesel je v nabídce jediný, šestiválcový 3,0 TDI o výkonu 176 kW. Místo osmistupňové automatické převodovky zůstává Phaetonu šestistupňová, motor W12 má pětistupňovou.

Volkswagen Phaeton 2010 - technické údaje
ModelV6 TDI 4MotionV6 4MotionV8 4MotionW12 4Motion
Převodovka6A6A6A5A
Zdvihový objem [cm3]2967359741725998
Válce/ventily6/46/48/412/4
Největší výkon [kW/min-1]176/4000206/6250246/6500331/6050
Největší toč. mom. [Nm/min-1]500/2750-5200370/3500420/3500560/2750-5200
Max. rychlost [km/h]237250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,38,66,96,1
Komb. spotřeba [l/100 km]8,511,412,514,5

Diskuze (118)
9. 9. 2010 16:50
S Phaetonem na věčné časy
Tak jelikož velmi dobře znám a to osobně VW Phaeton, tak vám můžu s klidným svědomím říct, že na dlouhé cesty není nic lepšího než právě toto auto a to včetně A8 a MB S-Klasse.
V přímém porovnání jsou oba tyto vozy na úrovní Audi A6 ve srovnání s Phaetonem. Tak veliký je rozdíl v komfortu a robustnosti. Jediné auto, kterému bych dal před Phaetonem, co do komfortu přednost, je Rolls-Royce Ghost. V tom autě jsou famózní i rohožky pod nohy.

Před pěti lety bych asi volil A8, před Phaetonem. Protože tenkát byl Phaeton v průměru o 1.000.000,-Kč dražší než je dnes. A Audi si lépe držela cenu.
Dnes je naopak Phaeton levnější a propad ceny tím pádem není proti A8 tak dramatický.
Nehledě na to že dnes manažerské oko skoro s pravděpodobností blížící se jistotě spočine na autě jako je BMW X6, nebo Audi Q7(zde hlavné pokukují manažerky).

MB S-Klasse se s levně vapadající přístrojovkou snad už ani nedá brát jako auto znamenající luxus. Ta hvězda na kapotě to už taky nezachrání.

A jen tak pro zajímavost - kdo z Vás opravdu jezdil a řídil MB S-klasse, Phaetona nebo tu A8?
Kdo z Vás v tom jel alespoň 200km v kuse a alespň 10km rychlostí větší než 220km/h?

Právě tehdy poznáte, jaké kvality to auto má.

Na okruh do Mostu takové auto vezme tak akorát šišlající František z Primy.
Avatar - Barrichello
11. 6. 2010 09:02
Re: DRUHÁ LIGA
To je jeho problém že přesluhuje. Tak už to dávno měli skončit a ušetřili si posměch a trapnost.
Avatar - Barrichello
11. 6. 2010 08:59
Re: DRUHÁ LIGA
marketing je marketing. Netahej mi sem marketing. To samé jsou ceny.
Když postavím super skůtr za 45 táců a čína ho dá za 26, ovce si koupí ten za 26 přestože se jim rozsype za 2 roky.
Proč byla první kentoya či Yuki ačkoliv každej kdo to měl pak jen břečel???

A kdo se nechá opít rohlíkem a reklamou, no tak na toho funguje marketing.

Ale to neznamená že toho, čeho se prodá hodně nebo to co se vychvaluje je špička.

I když evidentně v případě Phaeotonu a jeho prodejů ten maerketing funguje fakt blbě.
Pořád se jim nedaří přesvědčit pracháče, aby dali své money za přerostlý VW co si hraje na špičku...
Ale pouze hraje.
Spousta lidí se rohlíkem opít nedá.
Avatar - Barrichello
11. 6. 2010 08:56
Re: Nedorozumeni
Já se popadám nad některými výroky fanatiků púro které je cokoliv mimo němce šunt.

Japonci šunt, korea šunt a nedejbože anglie nebo usa....
A von svět není černobílej a to co platilo před 15ti lety už dávno neplatí.
Avatar - Barrichello
11. 6. 2010 08:55
Re: DRUHÁ LIGA
V10 TDI už se nedělá...

Právě ty víceválcové verze maj na těch víc válců totálně chabý výkon, kdejaká V8 atmosféra má větší či velmi podobný.

V12 6,0 by měl mít výkon nejméně 500HP.
Ale to by to musel být mercedes, ne VW že.

A Audi patří pod jiný koncern?
Když náskok díky technice, tak u všech ne, navíc koncern používá stejné motory u většiny svých zanček - tj. tohle bývalo i v Audi.