Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo na českém trhu od 244.500,-Kč, standardně s ESP

Ondřej Láník
Diskuze (90)
Na český trh se krátce po brněnském autosalonu dostává nový Volkswagen Polo. Ačkoli bude zpočátku k dostání pouze jako pětidveřový hatchback (třídveřový nebyl dosud odhalen) jsou základní ceny konstruovány tak, jakoby šlo o třídveřový model.

Zjednodušeně řečeno: Jak bude vypadat třídveřové Polo sice nevíme, ale kolik bude stát, to ano. Ke všem cenám od... je nutno připočítat navíc příplatek za 5 dveří, který činí 5.400,-Kč.

Tak jednoduché to ale není, protože hned zpočátku jsou v nabídce akční balíčky kombinující 5 dveří, dvě klimatizace a elektrické ovládání oken. Než se do nich pustíme, pojďme zrekapitulovat standardní výbavu.

Od minulého týdne je známá informace, že pro český trh bude Polo nejprve nabízeno se dvěma výbavami - Trendline a Comfortline - a se šesti motory. Vrchol běžné produkce - motor 1.2 TSI - bude k dispozici později.

Výbava Trendline

Základní výbava Trendline na českém trhu obsahuje přední a boční airbagy (s rozšířenou ochranou hlavy), ale také ve třídě stále neobvyklé ESP s integrovanými funkcemi ABS, MSR, ASR, EDS a asistentem pro rozjezd do kopce, nepřímé měření tlaku v pneumatikách, přední elektricky ovládaná okna, komfortní blikání směrovek nebo centrální zamykání.

Polo nemá náhradní kolo, ale standardně jen Tire Mobility Set (12V kompresor a lepicí sadu), kolo místo lepicí sady dostanete za 1.100,-Kč. Základní výbava jezdí na ocelových kolech s rozměrem pneumatik 175/70 R14. Dveře a kliky jsou standardně lakovány v barvě karoserie.

Měkčené plasty (slush) budou na přístrojové desce v Polu až od druhé úrovně výbavy (Comfortline). Zadní sedadlo je nedělené. Základní rádio RCD 210 s CD a MP3 přehrávačem je v ceně všech modelů s výjimkou základní motorizace 1,2 (44 kW) (zde za 5.900,-Kč), za klimatizaci ale musíte připlatit.

Konkrétně klimatizace Climatic s poloautomatickou regulací příjde spolu s 5 dveřmi na 15.200,-Kč, to vše spolu s elektrickým ovládáním oken vzadu navíc stojí 20.300,-Kč.

Lepší rádio RCD 310 s CD-MP3 přehrávačem, 4 x 20 W, 6 reproduktory a AUX-IN příjde pro základní motorizaci na 9.800,-Kč, ale pro ostatní verze jen na 3.800,-Kč. Dálkové ovládání pro centrální zamykání stojí 3.900,-Kč, Tempomat a Parkpilot se zvukovou signalizací odstupu směrem dozadu stojí dohromady 9.200,-Kč, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou a dešťový senzor příjdou celkem na 5.000,-Kč.

Volkwagen Polo (3 dv.) - Zážehové motory při uvedení na trh v ČR
Zážehové motory1,2 MPI1,2 MPI1,4 16V1,2 TSI
Zdvihový objem [cm3]119811981390-
Válce/ventily3/43/44/44/2
Nejvyšší výkon [kW/min-1]44/520051/540063/500077/-
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]108/3000112/3000132/3800-
Max. rychlost [km/h]157165177190
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,114,112,1-
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,55,95,5
Cena Trendline [Kč]244.500,-260.400,-281.400,--
Cena Comfortline [Kč]-273.500,-294.500,--

Atraktivně vypadá cena 11.800,-Kč (resp. 17.800,-Kč pro základní model) za navigaci RNS 310 s barevným dotykovým displejem. Asymetricky dělené a sklopné zadní opěradlo + dvojitá podlaha zavazadlového prostoru příjde u této výbavy na 1.100,-Kč.

Kola z lehkých slitin s pneumatikami 195/55 R15 stojí 14.000,-Kč.

Výbava Comfortline

Comfortline jezdí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami 185/60 R15, standard rozšiřují elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, obě přední sedadla mají výškové nastavování, centrální zamykání je dodáváno s dálkovým ovládáním, zadní sedadlo je dělené.

Kombinace 5 dveří a klimatizací jsou pro Comfortline následující: Klimatizace Climatic+5 dveří+el. ovládání oken vzadu příjde na 15.200,-Kč, klimatizace Climatronic + 5 dveří + el. ovládání oken vzadu příjde na 25.900,-Kč. Zvýhodněný příplatek 9.100,-Kč rozšíří výbavu o mlhové světlomety se statickým přisvěcováním do zatáček, středovou loketní opěrku vpředu s odkládacím prostorem a výklopným držákem na nápoje vzadu a tempomat.

Kola z lehkých slitin s pneumatikami 195/55 R15 příjdou na 8.100,-Kč, rozměr s pneumatikami 215/45 R16 stojí 14.000,-Kč.

Zatím nejvyšší stupeň výbavy Highline nebude na českém trhu k dispozici.

Volkwagen Polo (3 dv.) - Vznětové motory při uvedení na trh v ČR
Vznětové motory1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF BM1,6 TDI CR DPF
Zdvihový objem [cm3]1598159815981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]55/400066/420077/440077/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]195/1500-2500230/1500-2500-250/1900
Max. rychlost [km/h]170180180190
Zrychlení 0-100 km/h [s]1411,5-10,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,23,84,2
Cena Trendline [Kč]324.600,----
Cena Comfortline [Kč]337.700,-369.500,--395.900,-

Příplatek za sedmistupňovou automatickou převodovku DSG činí 52.200,- (pro motor 1,4 16V) resp. 51.200,-Kč (pro motor 1,6 TDI DPF se 66 kW).

V obou stupních výbavy je třeba připlácet za středovou loketní opěrku vpředu (2.400,-Kč), mlhové světlomety (5.000,-Kč), světla pro denní svícení (1.100,-Kč), vkládané textilní koberečky (3.000,-Kč), volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži (4.800,-Kč). Zpoplatněny jsou také červený lak Flash (3.400,-Kč), žlutý lak Savanna (3.900,-Kč), černý lak (3.900,-Kč), metalické laky (10.300,-Kč) a perleťové laky (11.700,-Kč).

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME Volkswagen Polo
Volkswagen Polo - První jízdní dojmy

Ondřej Láník
Diskuze (90)
Avatar - Enthusiastic.driver
17. 6. 2009 17:24
Re: bravo
Polo jedině první. Protože supermainstream je jen jeden... :-!
Avatar - miromen
17. 6. 2009 10:57
Re: pro redakci
Taky si řikam že musela redakce dostat lisky do kina protože reklama neni určitě zadara. A navic neni ani o co stat.
16. 6. 2009 06:48
Re: Radsej pockat
vivat prenosná záruka KIA >:D
16. 6. 2009 06:46
Re: chlapecx
Tak toto staviaš trochu na hlavu. Keby sa Fabií predalo viac, radi rozšíria výrobu, a postavia hoci ďalšiu novú halu...tvrdenie, že nie je potrebné predávať viac kvôli obmedzeným výrobným kapacitám mi príde trochu z cesty...
Avatar - saldy
15. 6. 2009 21:13
Re: Radsej pockat
nejde o to že auto bude za pár let za polovinu ceny, nikdy nevíš co se s autem předtím dělo a jak je zajeté.Samozřejmě se může jednat o dobrou koupi ale pokud se auto začne sypat je to úplně bez záruky, já dám raději 400t za nové než za 2 roky jeté třebas lepší ale je to každého volba.