Volkswagen prozradil, kdy očekává autonomní vozy v plném provozu. Za dlouho to není
Spolupráce VW a Fordu přinese mimo jiné i posun v oblasti autonomních vozů. Volkswagen věří, že ve velkém se objeví v polovině příští dekády.
O hlubší spolupráci Volkswagenu a Fordu jsme vás již informovali, kromě společného vývoje užitkových vozů se zaměří také na elektromobily a autonomní technologie. Krátce po oznámení této novinky se německá strana více rozpovídala o tom, co si od autopilotů v příštích letech vlastně slibuje.
Více se o budoucích plánech rozhovořil Alexander Hitzinger, někdejší technický ředitel týmu formule 1 Scuderia Toro Rosso, jenž aktuálně pracuje ve službách VW. Společnost prý nejprve spustí menší flotily autonomních vozidel, které budou vychytávat současné nedostatky před úplným vpuštěním na silnice.
Podle Hitzingera se autonomní technologie musí připravit především na „krajní případy“, které mohou nastat. Například zmiňuje situaci, kdy řidič jede po dálnici v protisměru. Člověk za volantem samozřejmě okamžitě zareaguje, ale co takový autopilot? A takových výzev pro moderní technologie najdeme mnoho.
A kdy Volkswagen očekává, že se autonomní vozy stanou všední součástí automobilové dopravy? „Autonomní řízení pro komerční účely začneme využívat od poloviny příštího desetiletí,“ myslí si Hitzinger, přičemž VW chce stavět hlavně na zkušenostech společnosti Argo AI, do které před časem investoval.
Představa Hitzingera je taková, že řidič bude mít na výběr, zdali se volantu chopí sám, nebo nechá řídit tuto technologii. Nicméně dodává, že autonomní řízení bude minimálně v prvních letech výsadou prémiového segmentu. „Právě majitelé luxusních aut budou ochotni zaplatit takový příplatek za autopilota, aby mohli se svým časem v autě naložit co nejefektivněji,“ vysvětluje, kdo kromě firem tuto technologii využije.
Závěrem ještě dodává, že Volkswagen nemá čas na rozdávání. Očekává totiž, že jen velmi málo hráčů uspěje s uvedením autonomních technologií na trh. Zároveň v tom však pro VW vidí ohromnou příležitost.