Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford a Volkswagen potvrzují rozšíření spolupráce. Zahrne i elektromobily a autonomní systémy

David Bureš
Diskuze (1)

Německá automobilka poskytne americké platformu vyvinutou pro elektromobily. Oba výrobci spolu vyvinou také užitková vozidla.

Automobilky Ford a Volkswagen v lednu potvrdily zahájení partnerství, kdy uvedly, že se bude týkat společného vývoje užitkových vozidel a pick-upů. Firmy od začátku dávaly najevo, že do budoucna se spolupráce může rozšířit, přičemž nejčastěji se psalo o možné kooperaci v oblasti elektřinou poháněných aut. V pátek Ford a Volkswagen rozšíření partnerství potvrdily, přičemž se týká právě elektromobilů.

Volkswagen totiž nakonec bude opravdu s Fordem sdílet platformu MEB vyvinutou speciálně pro použití v elektrovozech, čímž obě automobilky ušetří. Volkswagen tím rozloží vývojové náklady vložené do této architektury, Ford zase získá techniku, která kvůli rozvoji elektromobility bude potřeba. Zvlášť americká značka musí šetřit, v rámci snahy o oživení své evropské divize.

Ford potvrdil, že MEB použije minimálně pro jeden elektromobil, který bude nabízet na evropských trzích. Vyrábět ho začne v roce 2023, v továrně v Kolíně nad Rýnem, přičemž firma bez bližších podrobností uvádí, že půjde o vysokoobjemový vůz. Určitě tak nepůjde o nějaký elektrosporťák.

Během šesti let chce Ford prodat v Evropě více než 600.000 automobilů s platformou MEB, přičemž aktuálně vedení zvažuje, že k prvnímu, již chystanému modelu s touto technikou přidá ještě další. V rámci dohody Volkswagen vedle samotné architektury poskytne Fordu i další potřebné komponenty.

Zároveň Volkswagen investuje do společnosti Argo AI zabývající se vývojem autonomních vozidel, v níž už drží podíl Ford. Obě automobilky do budoucna budou vlastnit ve firmě stejnou část, přičemž dohromady jim bude patřit většinový podíl.

Šéfové Fordu Jim Hackett a Volskwagenu Herbert Diess rovněž potvrdili, že již potvrzené projekty pokračují podle plánu. Ford bude od roku 2022 vyrábět pro obě značky středně velké pick-upy, určené pro Evropu, Afriku, Střední východ nebo Jižní Ameriku. Půjde tedy o nástupce dnešních modelů Ranger a Amarok.

Ve stejném roce Ford začne vyrábět také velké dodávky pro obě značky, určené pro evropské trhy. Volkswagen naopak vyvine nový malý užitkový vůz určený pro starý kontinent a další odbytiště.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme