Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford a Volkswagen potvrzují rozšíření spolupráce. Zahrne i elektromobily a autonomní systémy

David Bureš David Bureš 13. 7. 2019
34
1
Zobrazit náhledy (34)
Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3

Německá automobilka poskytne americké platformu vyvinutou pro elektromobily. Oba výrobci spolu vyvinou také užitková vozidla.

Automobilky Ford a Volkswagen v lednu potvrdily zahájení partnerství, kdy uvedly, že se bude týkat společného vývoje užitkových vozidel a pick-upů. Firmy od začátku dávaly najevo, že do budoucna se spolupráce může rozšířit, přičemž nejčastěji se psalo o možné kooperaci v oblasti elektřinou poháněných aut. V pátek Ford a Volkswagen rozšíření partnerství potvrdily, přičemž se týká právě elektromobilů.

Volkswagen totiž nakonec bude opravdu s Fordem sdílet platformu MEB vyvinutou speciálně pro použití v elektrovozech, čímž obě automobilky ušetří. Volkswagen tím rozloží vývojové náklady vložené do této architektury, Ford zase získá techniku, která kvůli rozvoji elektromobility bude potřeba. Zvlášť americká značka musí šetřit, v rámci snahy o oživení své evropské divize.

Ford potvrdil, že MEB použije minimálně pro jeden elektromobil, který bude nabízet na evropských trzích. Vyrábět ho začne v roce 2023, v továrně v Kolíně nad Rýnem, přičemž firma bez bližších podrobností uvádí, že půjde o vysokoobjemový vůz. Určitě tak nepůjde o nějaký elektrosporťák.

Během šesti let chce Ford prodat v Evropě více než 600.000 automobilů s platformou MEB, přičemž aktuálně vedení zvažuje, že k prvnímu, již chystanému modelu s touto technikou přidá ještě další. V rámci dohody Volkswagen vedle samotné architektury poskytne Fordu i další potřebné komponenty.

Zároveň Volkswagen investuje do společnosti Argo AI zabývající se vývojem autonomních vozidel, v níž už drží podíl Ford. Obě automobilky do budoucna budou vlastnit ve firmě stejnou část, přičemž dohromady jim bude patřit většinový podíl.

Šéfové Fordu Jim Hackett a Volskwagenu Herbert Diess rovněž potvrdili, že již potvrzené projekty pokračují podle plánu. Ford bude od roku 2022 vyrábět pro obě značky středně velké pick-upy, určené pro Evropu, Afriku, Střední východ nebo Jižní Ameriku. Půjde tedy o nástupce dnešních modelů Ranger a Amarok.

Ve stejném roce Ford začne vyrábět také velké dodávky pro obě značky, určené pro evropské trhy. Volkswagen naopak vyvine nový malý užitkový vůz určený pro starý kontinent a další odbytiště.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Ford novinky
| 14. 7. 2019
Ford Novinky na 1nom mieste: http://www.fordauto.sk

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku