Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Legendární okruh Nardo se otevírá po rekonstrukci. Můžou se tu testovat i autonomní vozidla

David Bureš
Diskuze (0)

Rozsáhlou rekonstrukci slavné italské testovací dráhy financovalo Porsche, které Nardo vlastní od roku 2012.

Nardò patří mezi nejslavnější testovací okruhy světa, a to hlavně díky svému ikonickému vysokorychlostnímu oválu dlouhému 12,6 kilometru. Trať ležící nedaleko stejnojmenného města v italské Apulii má za sebou rozsáhlou rekonstrukci, která vyšla na 35 milionů eur (895 milionů korun).

Renovační práce trvaly sedm měsíců a měly testovací centrum rozkládající se na ploše 106.000 m2 upravit tak, aby bylo vhodně připraveno pro testování vozidel budoucnosti. Dnes je tak na Nardo možné testovat rychlonabíjení elektromobilů, stejně jako nejnovější elektronické pomocníky, funkce konektivity nebo autonomní systémy.

Rekonstrukce ale samozřejmě pokryla i modernizaci nejslavnější části testovacího centra, vysokorychlostní okruh. Na něm byl kompletně položen nový asfaltový povrch. Navíc tu jsou nové vodicí kolejnice pro testování za vysoké rychlosti.

V rámci strategického plánu se tu navíc počítá s dalšími úpravami i do budoucna. „Toto testovací centrum bylo vždy jedinečné a nyní je více než kdy jindy základním stavebním kamenem vývojové strategie Porsche a testování vozidel jako celku,“ říká Malte Radmann, jednatel Porsche Engineering, které je vlastníkem centra.

Technické centrum Nardó bylo postaveno v roce 1975, hlavní chloubou byl odjakživa vysokorychlostní klopený okruh, na němž se dá jet až 240 km/h bez nutností zatáčení kol. Součástí testovacího centra jsou však i další tratě (celkem 20), a to včetně terénní sekce. Centrum zaměstnává přes 150 osob, přičemž mezi zákazníky patří na 90 automobilových firem. Originálně jej vlastnil Fiat, v roce 2012 jej od tehdejšího majitele koupilo Porsche Engineering. To je dceřiná společnost automobilky Porsche, zabývající se vývojem i pro ostatní společnosti.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme