Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen se s dodavateli prý už dohodl (aktualizováno)

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 23. 8. 2016
23
Přerušení výroby kvůli nedostatku komponentů způsobenému sporem s dodavateli se dotýká celkem šesti německých továren automobilky Volkswagen a ovlivní téměř 28.000 zaměstnanců.

Aktualizováno 23.8. 14:09

Automobilka Volkswagen se dohodla na řešení sporu se dvěma svými dodavateli, který negativně zasáhl provoz šesti závodů koncernu. S odvoláním na zdroje blízké jednání to uvedla agentura DPA. Dohoda počítá s uzavřením dlouhodobého partnerství mezi Volkswagenem a oběma dodavateli a s co nejrychlejším obnovením dodávek. Spor zasáhl i slovenskou divizi Volkswagenu, nedotkl se ale české automobilky Škoda Auto, která je také součástí koncernu.

Volkswagen oznámil, že jeho dodavatelé souhlasili s obnovením dodávek dílů a že jeho závody postupně obnoví produkci. Přesný obsah dohody žádná ze stran nekomentovala.

Mezi zasaženými závody je i slovenská divize Volkswagenu. Firma přerušila produkci ve svém závodě v Martině, kde se vyrábí komponenty pro převodovky a podvozky do aut celého koncernu. Omezení produkce postihlo 60 z více než 800 zaměstnanců závodu.

Naopak Škodu Auto spor zatím nepostihl. "Momentálně běží výroba ve všech závodech bez omezení," řekl ČTK mluvčí Škody Tomáš Kubík. Ohledně dalšího vývoje podle něj není možné teď učinit žádné stanovisko.

Během pondělí jednali více než 13 hodin až dlouho do noci zástupci automobilky s dvojicí dceřiných firem saské společnosti Prevent, avšak bezvýsledně. Dnes ráno byli vyjednávači obou stran optimističtí a dopoledne se podařilo dosáhnout dohody s firmou ES Automobilguss, která zastavila dodávky litinových dílů nutných pro výrobu převodovek, a společností Car Trim, jež dodává potahy na sedadla.

Pozadí sporu není zcela jasné, mluví se ale o tom, že by za konfliktem mohl stát jeden společný projekt, ze kterého sešlo. Podle analytiků by spor mohl automobilku stát až 100 milionů eur (2,7 miliardy Kč), pokud by vyústil v týdenní zastavení produkce.

Publikováno 23.8. 11:45

Německá vláda vyzvala Volkswagen a dodavatele k rychlému vyřešení sporu. Ten by podle analytiků mohl stát automobilku desítky milionů eur, napsala agentura Reuters.

Mluvčí automobilky Christoph Adomat podle ekonomického listu The Wall Street Journal uvedl, že Volkswagen jednání s dvěma dodavateli v pátek přerušil a obě strany se dohodly, že v pondělí budou pokračovat.

Volkswagen kvůli nedostatku dílů zastaví na týden výrobu modelů Golf v domovské továrně ve Wolfsburgu, problémy ale mají kvůli sporu s dvojicí dodavatelů i další továrny. Tisíce zaměstnanců musejí na dovolenou, další čeká zkrácená pracovní doba.

Závažné problémy automobilce způsobuje spor s dvojicí dceřiných firem saské společnosti Prevent. Jde o firmu ES Automobilguss, která zastavila dodávky litinových dílů nutných pro výrobu převodovek, a o společnost Car Trim, jež dodává potahy na sedadla.

Pozadí sporu není zcela jasné, mluví se ale o tom, že by za konfliktem mohl stát jeden společný projekt, ze kterého sešlo. Firmy Car Trim a ES Automobilguss o víkendu Volkswagen obvinily, že bez vysvětlení a nabídky kompenzace ruší kontrakty, které s nimi uzavřel, což je přimělo zastavit dodávky.

"Očekáváme, že zúčastněné firmy dokážou nevyjasněné otázky co nejrychleji vyřešit," uvedl mluvčí německého ministerstva hospodářství. "Jde tu o tisíce pracovních míst, která může postihnout zkrácená pracovní doba," dodal.

Někteří analytici podrobili kritice systém zásobování VW. "Globální hráč má celý svůj výrobní řetězec založený na středně velké firmě," uvedl německý odborník na automobilový průmysl Ferdinand Dudenhöffer. "To není jen amatérské, ale také extrémně naivní," dodal.

TovárnaSegment výrobyObdobíPočet zaměstnanců ovlivněných odstávkou
Emden Passat 18. – 24. srpnacca 7500
Wolfsburg Golf 22. – 27. srpna cca 10.000
Zwickau Golf, Passat 22. – 26. srpnacca 6000
Kassel části výroby převodovky a výfukového systému25. – 29. srpna cca 1500
Salzgitter části výroby motoru24. – 30. srpna cca 1,400
Braunschweig část výroby podvozkových komponentů a plastových částí22. – 29. srpna cca 1300

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
uz to je skoro jak za bolsevika
Hammunasakra
| 24. 8. 2016
Děda byl cenař o jedna velká přestavba 80. let je jeho práce = trochu vim znám jak to fungovalo >:-[]
Avatar - Barrichello
uz to je skoro jak za bolsevika
Barrichello
| 24. 8. 2016
Oni to taky dělali lidi protože něco bylo dotovaný a moc dostupný, tak se tím plýtvalo. Zrovna otec měl kolegu co měl velkou famili a ten v žertu říkal, že za posledních 30 let prosrali 603ku >:D
Avatar - Hammunasakra
uz to je skoro jak za bolsevika
Hammunasakra
| 24. 8. 2016
Protože centrálně plánovat proste nejde. To je ekonomický fakt = tak je to prosté

Proto furt něco nebylo nebo byl nedostatek = přesně to trefit prostě není možný
Avatar - Barrichello
uz to je skoro jak za bolsevika
Barrichello
| 24. 8. 2016
To asi nebyla, ale zřejmě neplánovali že budou mít kapacitu ještě pro export.....
Avatar - Hammunasakra
uz to je skoro jak za bolsevika
Hammunasakra
| 24. 8. 2016
Pozor množiny komančové a pitomci se dost krejou ale 100% shoda tam není ;-)

Kupodivu existují soudní komunisté a samozřejmě i pitomci bez členství :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku