Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Sport Coupe Concept GTE: Passat CC v novém?

Tomáš Dusil
Diskuze (19)
Studie čtyřdveřového kupé od Volkswagenu naznačuje, jak by mohla vypadat nová generace Passatu CC.

Koncept sportovního čtyřdveřového sedanu předně ukazuje designové trendy tohoto německého výrobce. „Tento koncept je dechberoucím dynamickým kupé, stanovujícím standardy ve střední třídě. Přitom je ale stále praktickým automobilem,“ říká na adresu konceptu Dr Heinz-Jakob Neusser, jeden z manažerů odpovědných za vývoj nových vozů.

A dodává: „Vůz je ryze čtyřmístný, přičemž může být dobrou alternativou klasickým sedanům v segmentech B a C.“

Sport Coupe GTE tedy není pouze o svezení, má nabídnout též očekávanou praktičnost. Zavazadelník nabízí v základu 480 litrů.

Podobně jako u stávajícího Passatu CC vycházejícího ještě ze sedmé generace modelu, je dominantou studie splývavá linie střechy.

Celek dokreslují 21palcová kola s pěti paprsky a integrované vyústění výfukového potrubí.

Co je to za motor

Přídomek GTE v názvu naznačuje, že k pohonu Sport Coupe slouží hybridní poháněcí ústrojí. Nikoliv však to, známé z Passatu GTE, nýbrž dosud v sérii nepoužitá kombinace přeplňovaného šestiválce TSI a elektromotoru. Jak to, že nepoužitého? Vždyť to stejné nabízí třeba hybridní Touareg. Ten má však na rozdíl od popisovaného konceptu hnacího řetězce umístěný podélně. Může tak využívat motory Audi.

Vzhledem k tomu, že koncept Sport Coupe je postaven na platformě pro příčnou zástavbu (MQB), nabízí se otázka, co je to za motor. Odpověď překvapivě poskytuje sama automobilka. Věřte tomu nebo ne, ale pod přední kapotou pracuje stará známá VR6 navíc vůbec poprvé v historii v přeplňované verzi.

Přitom atmosférická verze motoru o objemu 3,6 litru to nedávno vzdala z důvodu nesplnění normy Euro6. Že by i nový Superb zase dostal šestiválec? A klidně v kombinaci s elektromotorem. Pokud jsou naše vývody správné, vyloučeno to není… Nicméně je otázkou, zda pohon popisovaného konceptu Sport Coupe plní výše zmíněnou normu Euro6 - to zpráva výrobce neuvádí. Stejně tak výše popsané úvahy jsou pouhou hypotézou. Nicméně ona VR6 je jasná, o tom není sporu.

Tomáš Dusil
Diskuze (19)
3. 3. 2015 17:04
Re: maska
V superbu ci v passatu neni proto, ze dvoulitr ma lepsi tabulkovou spotrebu a nacipovany dvoulitr je levnejsi reseni.
3. 3. 2015 16:02
Re: maska
Pro benzínové motory se mezi EU5 a 6 změnilo naprosté minimum. Konkrétně jde převážně o přeprogramování jednotky pro zjištění více diagnostických údajů. Takže odsunutí 3,6 FSI je marketingovej tah.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
3. 3. 2015 13:21
Re: maska
Tak proč není v Superbu či Passatu? Když se teda nic nezměnilo. Tabulky s kouřivostí jsem pravda nestudoval. Nebo proč jiné značky upravují zážehové motory aby splnili Euro6?
3. 3. 2015 11:55
Jsem zvedav
Jsem docela na nove CCcko zvedavy. Stavajici Passat sedan zCCckovatel do te miry, ze nove CC aby se vyznamne odlisilo bude muset jit smerem ke sportovnimu designu mnohem vice nez stavajici generace. Rovnez mne prekvapilo, ze VW chce stavajici CCcko prodavat dalsi tri roky az do 2017, coz mi prijde docela ambiciozni. Nechapu moc nikoho kdo si ted koupi stare CCcko misto noveho Passata, ktery vypada lip a ma o generaci mladsi techniku.
3. 3. 2015 11:43
maska
Tak to hosi hodne netrefili. Jako by ji tam nekdo vyrezaval poslepu. Jinak nevim, proc by VR6 nemela plnit EU6, kdyz se pro benzinaky od EU5 nic nezmenilo.