Volkswagen Sport Coupe Concept GTE: Passat CC v novém?
Koncept sportovního čtyřdveřového sedanu předně ukazuje designové trendy tohoto německého výrobce. „Tento koncept je dechberoucím dynamickým kupé, stanovujícím standardy ve střední třídě. Přitom je ale stále praktickým automobilem,“ říká na adresu konceptu Dr Heinz-Jakob Neusser, jeden z manažerů odpovědných za vývoj nových vozů.
A dodává: „Vůz je ryze čtyřmístný, přičemž může být dobrou alternativou klasickým sedanům v segmentech B a C.“
Sport Coupe GTE tedy není pouze o svezení, má nabídnout též očekávanou praktičnost. Zavazadelník nabízí v základu 480 litrů.
Podobně jako u stávajícího Passatu CC vycházejícího ještě ze sedmé generace modelu, je dominantou studie splývavá linie střechy.
Celek dokreslují 21palcová kola s pěti paprsky a integrované vyústění výfukového potrubí.
Co je to za motor
Přídomek GTE v názvu naznačuje, že k pohonu Sport Coupe slouží hybridní poháněcí ústrojí. Nikoliv však to, známé z Passatu GTE, nýbrž dosud v sérii nepoužitá kombinace přeplňovaného šestiválce TSI a elektromotoru. Jak to, že nepoužitého? Vždyť to stejné nabízí třeba hybridní Touareg. Ten má však na rozdíl od popisovaného konceptu hnacího řetězce umístěný podélně. Může tak využívat motory Audi.
Vzhledem k tomu, že koncept Sport Coupe je postaven na platformě pro příčnou zástavbu (MQB), nabízí se otázka, co je to za motor. Odpověď překvapivě poskytuje sama automobilka. Věřte tomu nebo ne, ale pod přední kapotou pracuje stará známá VR6 navíc vůbec poprvé v historii v přeplňované verzi.
Přitom atmosférická verze motoru o objemu 3,6 litru to nedávno vzdala z důvodu nesplnění normy Euro6. Že by i nový Superb zase dostal šestiválec? A klidně v kombinaci s elektromotorem. Pokud jsou naše vývody správné, vyloučeno to není… Nicméně je otázkou, zda pohon popisovaného konceptu Sport Coupe plní výše zmíněnou normu Euro6 - to zpráva výrobce neuvádí. Stejně tak výše popsané úvahy jsou pouhou hypotézou. Nicméně ona VR6 je jasná, o tom není sporu.