Volkswagen: Technika, která nás má „spasit“ v nejbližších letech
Alespoň to tvrdí podle britského Autocaru inženýři z laboratoře koncernu Volkswagen pro vývoj vozidel v Silicon Valley v Californii. K tomu má pomoci hned osm následujících inovací:
Asistent jízdy v zácpě
Poprvé byl ukázán na konceptu Audi A7 a sériový debut si má odbýt v příští generaci vlajkové lodi, Audi A8. Aktivní bude do rychlosti 40 mil za hodinu (64 km/h), přičemž v daném jízdním režimu má plně nahradit řidiče. Údajně už má za sebou tisícovky kilometrů zkoušek na amerických silnicích a inspiraci si bere v autopilotu letadel. Podrobnosti známy nejsou, nicméně využívat se prý bude optických, ultrazvukových a laserových snímačů. Rovněž budou brány v potaz mapové podklady o vysokém rozlišení, aby vozidlo přesně vědělo, kudy vede silnice.
Nezávislé a tedy zcela samočinné parkování
Zcela samočinného parkování se snad dočkáme již v roce 2016. Vozidlo bude řidič ovládat zvenku za pomoci chytrého telefonu. Vozidlo by mělo být schopno takto zajet do mezery s tolerancí zhruba 20 cm ze všech stran. Ti, kteří chytrý telefon nepoužívají, ale budou mít smůlu…
Komunikace mezi auty
Auta by měla být do zhruba pěti let schopná vzájemné komunikace. Ta by se měla omezovat na dopravní situaci, čímž by se měla zvýšit bezpečnost silničního provozu.
„Touchpad“ na volantu
Zatím je v začátcích vývoje. Umístěn má být tak, aby jej řidič mohl ovládat pokud možno svými palci. Volkswagen počítá se zavedením tohoto prvku do zhruba pěti let.
3D tisk
Tiskárny 3D se již dne uplatňují při vývoji strojírenských součástí, přičemž i v naší zemi se tato zařízení stávají stále dostupnější. Jejich předností je zejména rychlost, nevýhodou stále některé omezené možnosti.
iBeetle app
Speciální aplikace je již nyní dostupná pro uživatele Volkswagenu Beetle. Je plně kompatibilní s iPhony. Jde vlastně o jakousi konektivitu času stráveného za volantem vozu se sociálními sítěmi.
Photo Souvenir
Základem má být čtveřice GoPro kamer, umístěných ve všech rozích automobilu. Snímají jízdu každých pět sekund. Za dvě hodiny to činí okolo 6000 snímků, které jsou následně ukládány na 32GB pevný disk. Systém bude dokonce schopný obrázky třídit a následně je odesílat na sociální sítě.
Chytré příslušenství
Vychází i z běžného doplňku, jakým jsou lyže, surfové prkno či jízdní kolo. Pokud budou odcizeny, budete o tom informování prostřednictvím chytrého telefonu. Cílem je údajně zvýšení propojitelnosti mezi jednotlivými součástmi příslušenství.
Co my na to?
Popsané inovace se v některých ohledech dnes zdají být skoro nereálné, jiné lze již v autech najít. Z našeho pohledu se jeví jako nejsmysluplnější komunikace mezi automobily. Dále asistent jízdy v zácpách, byť se s faktem, že řidič bude pouhým pasažérem, neztotožňujeme.
Jako zcela zbytečné přijdou poslední tři uvedené inovace. Že vám někdo z auta odcizil lyže, zjistíte i bez chytrého telefonu v okamžiku, kdy k autu přijdete. A představa, že je bude hned po zcizení někdo hledat je zcela scestná. Jsme přece jenom lidi...
Rovněž propojení vozidla se sociálními sítěmi nám přijde jako naprostý nesmysl. Koho zajímá, kolik hodin jsem jel v Beetlu bez střechy? Nemluvě o tom množství fotek během jízdy…
Co si o tom myslíte vy, čtenáři? Dejte nám to vědět v diskuzi pod článkem.