Volkswagen Touran: České ceny po faceliftu začínají na 483.200,-Kč
Volkswagen Touran se vyrábí už od roku 2003 a za tu dobu zamířilo k zákazníkům přes milion aut (do dubna letošního roku přesně 1,13 milionu). Díky svému časovému zařazení se Touran stal svědkem již tří designových epoch Volkswagenu.
Při uvedení na trh měl Touran jednoduchá obdélníková světla vpředu i vzadu. Facelift z roku 2006 přinesl přední světla inspirovaná kabrioletem Eos, chromovanou masku chladiče a vzadu výraznější optiku světel. Ještě výraznější proměnou prošel Touran při současném faceliftu, který debutoval na dubnovém autosalonu v Lipsku.
Vzhled byl upraven po vzoru nového Sharanu 2. generace. Vpředu se objevuje jednoduchá maska chladiče a agresivněji tvarovaná světla s pásem diod pro denní svícení. Nové jsou i přední blatníky, kapota motoru, zpětná zrcátka a páté dveře. Ty nyní nesou větší okno a především část koncových světel, u kterých se změnila orientace z vertikální na horizontální. Společně se změnami exteriéru se výrazně snížil součinitel aerodynamického odporu – z 0,32 na 0,29.
K několika změnám došlo v interiéru a také pod kapotou motoru. Základ nyní tvoří mladoboleslavská 1,2 TSI (77 kW, 175 Nm), která nahradila atmosférickou šestnáctistovku. Nabízí se ve standardním provedení i jako úspornější BMT (systém start-stop a regenerace brzdné energie), které je o 0,5 l/100 km úspornější. Zároveň v nabídce bez náhrady končí nejsilnější benzinový motor 1,4 TSI Twincharger o výkonu 125 kW.
Na straně turbodieselů je novinkou 1,6 TDI CR (77 a později i 66 kW), které nahrazuje 1,9 TDI PD. Také u 1,6 TDI existuje standardní varianta i úspornější BMT.
Motor 2,0 TDI přechází ze vstřikování čerpadlo-tryska na common rail. Zůstává k dispozici jak verze se 103 kW, tak se 125 kW, ta je ale nově jen s převodovkou DSG.
Touran také profituje ze změn provedených v roce 2009 – přechod z šestistupňové na sedmistupňovou převodovku DSG u motoru 1,4 TSI (103 kW) a provedení 1,4 TSI EcoFuel (110 kW), které spaluje i zemní plyn.
Volkswagen Touran - ceny benzinových motorizací (srpen 2010) | ||||
Motor | 1,2 TSI | 1,2 TSI BMT | 1,4 TSI | 1,4 TSI EcoFuel |
Převodovka | 6M | 6M | 6M (7DSG) | 6M (7DSG) |
Zdvihový objem [cm3] | 1197 | 1197 | 1390 | 1390 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 77/5000 | 77/5000 | 103/5600 | 110/5500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 175/1550-4100 | 175/1550-4100 | 220/1500 | 220/1500-4500 |
Max. rychlost [km/h] | 185 | 188 | 202 (202) | 204 (204) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,9 | 11,9 | 9,5 (9,5) | 10,2 (10,2) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,4 | 5,9 | 6,8 (6,6) | - |
Cena Trendline [Kč] | 483.200,- | 495.100,- | 555.300,- | 603.400,- |
Cena Highline [Kč] | - | 561.000,- | 621.300,- | 669.300,- |
Volkswagen nabízí dva stupně výbavy pojmenované tradičně Comfortline a Highline. Společná je jim bezpečnostní výbava – ESP a další elektroničtí pomocníci, asistent pro rozjezdy do kopce, šest airbagů (s možností deaktivace u spolujezdce) a dva úchyty Isofix na zadních sedadlech.
Provedení Comfortline má dále navíc poloautomatickou klimatizaci Climatic s klimatizovanou schránku před spolujezdcem, rádio s CD/MP3, palubní počítač, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních i zadních oken, dešťový senzor, zatmavená zadní skla, 16palcová litá kola a černý podélný střešní nosič.
Vyšší výbava Highline přidává automatickou klimatizaci Climatronic, palubní počítač s rozšířenými funkcemi Plus, přední mlhovky se statickým prosvěcováním do zatáček, čalounění sedadel v kombinaci Alcantara/látka, dekor „černý hliník“, sportovní sedadla, multifunkční kůží potažený volant a stříbrně eloxovaný střešní nosič.
Výbavu lze v obou stupních rozšířit o Top-paket. Balíček v ceně 27.300,- Kč obsahuje panoramatické střešní okno, alarm, připojení USB, Aux-In a iPod, dotykový displej audiosystému a kontrolu tlaku v pneumatikách. Proti objednání těchto prvků jednotlivě je paket zvýhodněn o 10 tisíc Kč.
Základní navigační systém RNS 315 vyjde na 20.500,- Kč, zadní parkovací senzory na 13.100,- Kč, sedmimístný interiér se dvěma sedadly v 3. řadě na 17.600,- Kč a bi-xenonové světlomety s diodami pro denní svícení stojí 39.400,- Kč.
Volkswagen Touran - ceny dieselových motorizací (srpen 2010) | ||||
Motor | 1,6 TDI | 1,6 TDI BMT | 2,0 TDI | 2,0 TDI |
Převodovka | 6M (7DSG) | 6M | 6M (6DSG) | 6DSG |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 77/4400 | 77/4400 | 103/4200 | 125/4200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 250/1500-2500 | 250/1500-2500 | 320/1750-2500 | 350/1750-2000 |
Max. rychlost [km/h] | 183 (183) | 186 | 201 (199) | 213 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,8 (12,8) | 12,8 | 9,9 (9,9) | 8,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,1 (5,1) | 4,6 | 5,3 (5,7) | 5,7 |
Cena Trendline [Kč] | 565.400,- | 577.200,- | 629.500,- | - |
Cena Highline [Kč] | 631.400,- | 643.200,- | 695.400,- | 784.100,- |
Příplatek za převodovku DSG je dle konkrétní motorizace zhruba 60 a 65 tisíc Kč. Pro 2,0 TDI o výkonu 125 kW je dvouspojková převodovka standardem.