Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Up! Lite: Dvouválcové TDI + elektromotor = spotřeba 2,44 l/100 km

Ondřej Láník
Diskuze (69)
Volkswagen přivezl na Los Angeles Auto Show studii, která ukazuje šíři možností budoucí rodiny miniaut New Small Family. Up! Lite je hybridní čtyřmístný hatchback s půdorysem Pola a s výškou menší než má Scirocco.

Up! Lite je koncipován jako všestranný vůz pro levné, ekologicky šetrné a hospodárné dojíždění do práce, či pro krátké víkendové výlety. Malý třídveřový hatchback je sice v této fázi studií, ale výrobce sám v tiskové zprávě připouští, že "vůz s dvoulitrovou spotřebou se pravděpodobně dočká celosvětového uvedení na trh".

Studie se při délce 3,84 metru, výšce 1,40 metru a šířce 1,60 metru může pochlubit špičkovou aerodynamikou, když se hodnotu cx podařilo snížit až na 0,237. Karoserie z oceli, hliníku a uhlíkových kompozitů dostala masku s uzavíratelnými lamelami (Volkswagen opatření zahrnuje do tzv. active thermal managementu) a postrádá kvůli snížení odporu vzduchu i vnější zpětná zrcátka. Ta nahrazují kamery a obrazovka v interiéru.

Díky hnacímu ústrojí tvořenému ze vznětového motoru TDI, elektromotoru a 7rychlostní dvouspojkové převodovky DSG se podařilo snížit kombinovanou spotřebu na 2,44 l/100 km.

Základem hnacího ústrojí konceptu Up! Lite je nově vyvinutý vznětový dvouválec 0,8 TDI s výkonem 38 kW při 4000 min-1 a nejvyšším točivým momentem 120 Nm. S ním spolupracuje elektrický motor o výkonu 10 kW, který je navržen jako pulsní startovací modul, jehož úkolem je snižovat zátěž vznětového motoru při rozjezdech a rekuperovat energii vzniklou při brzdění. Během rozjezdu, či při předjížděcích manévrech, dává hnací soustava celkový výkon 48 kW.

Hybridní pohon konceptu Up! Lite je schopen provozu na čistě elektrický pohon, kdy získává energii z lithiové baterie. Koncept je vybaven systémem Start-Stop, který vypíná spalovací motor nejen při stání na křižovatkách, ale i při jízdě, kdykoliv není běh motoru TDI potřeba. Koncept vyvine maximální rychlost 160 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 12,5 s.

Řada komponent 695 kilogramů vážícího konceptu vychází z připravovaných vozů „New Small Family“. Zcela nová modelová řada se na trhu objeví koncem roku 2011 a bude vyráběna v Bratislavě.

Na palubě studie nechybí stabilizační systém ESP, kompletní sada airbagů, pokročilý informační systém s intuitivním ovládáním, ventilace horkého vzduchu ven z vozu v případě, že je vůz zaparkován na slunci („passive park ventilation“), či automatické nastavení výšky sedadla řidiče a spolujezdce při jejich podélném posunu. Novinkou je možnost sklopení zadních sedadel pouhým zatáhnutím za hlavovou opěrku („Easy switch“).

Ondřej Láník
Diskuze (69)
6. 12. 2009 17:52
Re: D2V
bude klepotat uz na vyrobnom pase >:D
Avatar - Emel
6. 12. 2009 17:17
Re: dajme tomu
S autem do města? Passat je jiná cílová skupina než tohle...
6. 12. 2009 12:48
D2V
A sakra, to bude krasnej zvuk, Diesel dvojval, achjo, to se bude klepat uz pri startovani.
Avatar - Blue Sun
5. 12. 2009 12:17
Re: Kouzelný proutek
Japonské automobilky začaly konstruovat hybridy s cílem snížit objem nejnebezpečnějších emisí, kterými jsou oxidy síry a dusíku, pevné částice a nespálené uhlovodíky. Evropa se klaní před modlou C02. To je ten jediný a zásadní rozdíl.
Avatar - Blue Sun
5. 12. 2009 12:14
Re: POKROK. POKROK?
Nezapomněl jsi dodat, že Lupo 3L bylo tak drahé, že se stalo propadákem desetiletí?