Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Up!: Ceny v Německu začínají na 9.850 Euro (245.000,-Kč)

David Bureš
Diskuze (151)
Základní výbava nového mini VW zahrnuje jen to nejnutnější.

Automobilka Volkswagen zveřejnila ceník třídveřového miniauta Up! na domácím německém trhu.

Nejlevnější varianta nazvaná Take Up! s litrovým motorem o výkonu 44 kW u našich západních sousedů stojí 9.850 euro, což je v přepočtu zhruba 245.000,- Kč.

Už při premiéře Upu automobilka oznámila, že verze Take Up! nabídne hlavně nízkou cenu. Díky tomu je výbava základní varianty opravdu spartánská a zahrnuje jen to nejnutnější – čtyři airbagy, elektromechanický posilovač řízení a přední kotoučové brzdy.

Boční okna se stahují ručně, to samé platí i pro ovládaní vnějších zpětných zrcátek.

Nárazníky automobilu jsou lakovány barvou karoserie, ocelová kola jsou 14palcová.

Vyšší výbava Move Up! začíná na částce 10.650 euro (asi 265.000,- Kč). V tomto případě je malý Volkswagen navíc vybaven otáčkoměrem, centrálním zamykáním, asymetrickým sklápěním zadních sedaček a zavíratelnou schránkou před spolujezdcem. Zrcátka i kliky dveří jsou v barvě karoserie.

Výbavu je v obou případech možné rozšířit několika pakety. Takzvaný Comfort pack v Německu stojí 460 euro a zahrnuje elektrické ovládání oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Příplatek za klimatizaci je 540 euro, systém maps + more, jehož základem je mobilní osobní informační a zábavní zařízení PID (Personal Infotainment Device), je za 355 euro.

Zájemci o silnější litrový motor s 55 kW si musejí připravit 600 euro navíc.

Verzi Move Up! je možné obohatit i další výbavou, jako je winter pack (390 euro) s předními mlhovkami, vyhřívanými předními sedačkami, elektrickými a vyhřívanými zpětnými zrcátky.

Do budoucna Volkswagen připravuje ještě verzi spalující zemní plyn (CNG). Její výkon bude 50 kW a spotřeba plynu 3,2 kg/100 km (emise CO2 86 g/km, resp. 79 g/km ve verzi BMT). Od roku 2013 by se měl přidat i e-Up! poháněný elektromotorem.

Chystaná výbava High Up! (ve dvou verzích up! white a up! black) bude lifestylovým vrcholem.

Volkswagen Up! - ceny na německém trhu
Motor1,0 44 kW1,0 55 kW
Převodovka5M5M
Zdvihový objem [cm3]999999
Válce/ventily3/43/4
Největší výkon [kW/min-1]44/500055/6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]95/3000-430095/3000-4300
Max. rychlost [km/h]160171
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,413,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,7
Pohotovostní hmotnost [kg]-854
Cena Take Up! [euro]9.85010.450
Cena Move Up! [euro]10.65011.250

David Bureš
Diskuze (151)
16. 9. 2011 22:12
Re: Konkurencia hlavne pre Fábiu ...
Je naprosto zcestné považovat tohle auto (Up) za JEDINÉ rodinné auto a uvažuje-li někdo o něm v tomto kontextu, jeho duševní rozpoložení si dovolím označit za šílené, byť v české kotlině ne nemožné. Kdo chce lepší a dotaženější interiér, je tu např. Fabia či Polo, kdo lepší bezpečnostní výbavu, je tu i 20. I tak mi vozy, které jsem zmínil připadají jako "rodinné" s velkým sebezapřením.
16. 9. 2011 22:06
Up vs. konkurence
V kontextu Německa mi ta cena přemrštěná nepřijde, nicméně měl-li by se Up prodávat za stejnou nebo podobnou cenu i tady, bude to něco jako Toyota IQ. Nehledě na to, jak to auto bude dobré, příliš se prodávat nebude a Fabia může "klidně spát." Jako nákupní taška pro manželky či přítelkyně podnikatelů (u nás) budiž, ale na nějaké masovější rozšíření to nevidím, alespoň zatím ne. Uvidíme kde bude cena Up za 1/2 roku. Nehledě na to, že za nějakých 230 t je tu Polo. Porovnávat "skladovky" či různé pakety je podle mně "mimo mísu, nejpřesnější je podle mně porovnávat ceníkové ceny bez jakýchkoliv slev.
16. 9. 2011 20:40
Re: cena
To sa ti tak klepú ruky, alebo okrem iného neovládaš ani pravopis?
16. 9. 2011 20:39
Re: ŠUP
nevymýšľaj si
16. 9. 2011 20:36
Re: Opravdu levné?
Ani sa nedočkáš. Ak niekto nie je lepší, neznamená to, že je horší. Kapišto?