Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen v Paříži: Ve znamení Passatu B8 (+rozhovor)

David Bureš David Bureš 2. 10. 2014
11
14
Zobrazit náhledy (11)
Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat
Hlavní pozornost byla na pařížském stánku Volkswagenu upřena na nový Passat. Německý výrobce si ale pro Paříž připravil i další novinky.

Volkswagen si na letošní ročník pařížského autosalonu přivezl hned několik novinek. Tou nejdůležitější byla samozřejmě osmá generace Passatu. Tou nejpřekvapivější byl koncept XL Sport.

Nový Passat byl v Paříži prezentován pomocí trojice aut ve francouzské trikoloře. Ta potěšila i českého návštěvníka, modrý, bílý a červený vůz evokoval i české národní barvy.

Pohled naživo ukazuje, že Passat pokračuje podobným směrem jako menší Golf – dá se říci, že je stále stejný. Podobnost s minulou generací vysledujeme hlavně v zadních partiích, z některých stran je nové kombi snad stejné jako to předchozí.

Vpředu naopak najdeme výraznější změny ukazující nový designový směr značky. Nová příď byla prezentována třeba na konceptu Cross Coupé , jejím hlavním motivem jsou hlavní světlomety, které plynule navazují na mřížku chladiče tvořenou čtyřmi vodorovnými lamelami.

Interiér auta dokazuje, že nový Passat bude chtít více konkurovat modelům luxusních značek. Pravda, takovému Audi A4 má nový Passat daleko, BMW 3 je ale na dohled. Luxusní specialitou je digitální displej, který u lépe vybavených verzí nahrazuje analogové budíky. Kabinu opticky rozšiřuje vodorovná linka spojující výdechy ventilace před spolujezdcem, v případě sportovní verze R-Line je zajímavým oživením interiéru obložení a čalounění imitující karbonová vlákna. Interiér je vcelku prostorný, dostatek místa mají i pasažéři na zadních sedadlech.

VW Passat B8 – Srovnání rozměrů s předchozí generací
GeneraceB8B7Rozdíl [mm]
Délka [mm]47674769-2
Šířka [mm]1832182012
Výška [mm]14561470-14
Rozvor [mm]2791271279

České zákazníky bude zajímat hlavně praktičtější verze kombi, která je překvapivě stejně dlouhá jako sedan, pouze je vyšší, na výšku měří 1.477 mm. Zavazadelník Passatu Variant má pravidelný tvar, je dlouhý 112 cm, široký 100 cm a pod plato vysoký 50 cm. Objem kufru činí 650 litrů, po sklopení zadních sedadel pak 1.780 litrů. Páté dveře se otevírají dostatečně vysoko, tudíž běžně vysokým osobám nehrozí poranění hlavy.

360p240p480p720p1080p

Nový Passat jsme si mohli prohlédnout již na dřívější prezentaci, pařížská prezentace auta je tak určena především na potenciální zákazníky. Pro novináře je tu ale také novinka – plug-in hybridní verze Passat GTE. Ta kombinuje benzinovou čtrnáctistovku s elektromotorem, výsledkem čehož je výkon 160 kW.

Volkswagen do Paříže přivezl rovněž novou verzi svého nejprodávanějšího modelu Golf. Oplastovaný Alltrack zacílí na Škodu Octavii Scout a Seat Leon X-Perience. Lehké oplastování dolní části karoserie doplňuje o 20 mm zvýšená světlá výška.

VW Passat – Srovnání rozměrů s konkurenty
ModelVW PassatBMW 3Ford MondeoŠkoda Superb
Délka [mm]4767462448694833
Šířka [mm]1832181118521817
Výška [mm]1456142914761462
Rozvor [mm]2791281028452761
Objem zav. prostoru [l]586480541595

Zatímco v minulosti byly překvapující premiéry autosalonovou tradicí, v současnosti to už neplatí. Proto na stánku Volkswagenu opravdu překvapil koncept XL Sport, jehož premiéru automobilka utajila až do večera před zahájením pařížského autosalonu. Stačilo změnit pár detailů a z úsporného auta XL 1 je zajímavý sporťák XL Sport. V útrobách pak už nepracuje vznětový dvouválec o výkonu 35 kW a elektromotor o výkonu 20 kW, ale benzinový dvouválec z motorky Ducati 1199 Superleggera.

360p240p480p720p

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Délka sedáku
Hugi_77
| 7. 10. 2014
...[odkaz]

47cm - délka sedáku vpředu! Doufám že to místní VW fans přežijou... :-)
mastny donut
Nicco
| 3. 10. 2014
Z toho pohledu
[odkaz]
je to uz docela mastodont (mastny donut - cti dal) jako americky Mercedes GL.
krasavec
miruszakus
| 2. 10. 2014
Krásný auto, opět bude konkurence tahat za kratší konec. Že by neměl na Audi A4? No to si nemyslím ani náhodou, spíš naopak! >:D
Avatar - Jaros71
Fuj
Jaros71
| 2. 10. 2014
Ford i VW mohu porovnávat , jezdíme s nimi..
Jízdně velmi podobné vozy , rozhodně Ford nad VW nijak podvozkově nevyčnívá.
Je to nadprůměr dané třídy.
Design se líbí každému zákazníkovi jiný!
Nemám problém ani s Fordem ani s VW :-)
Nový Passat mi přijde povedenější než "nové" Mondeo..
To než se doplácalo přes oceán do Evropy tak nějak ztratilo šmrnc.. >:-[]
Fuj
x.IceMan.x
| 2. 10. 2014
no tak koukam ze zadny prekvapeni u VW, opet nudnej strohej design, ten předek opět absolutní nuda. Mě osobně teda současny design VW a Škodovky prijde katastrofalne nudnej, bez napadu, absolutne bez nejakych emoci.....hlavně Passaty a Ochcávky, Ochcávku III považuju za designovou katastrofu (Octa II po faceliftu je tisickrat hezčí, nápaditější.)
Pro mě teda vždycky bylo a i ted jasně vyhrávavá Mondeo. Ve všech generacích mnohem emotivnější, zajímavější, sportovnější, odvážnější a nápaditější design, jak exterier tak interier. Lepší jízdní vlastnosti ...coz je pro me jeden z nej parametrů. A můžu porovnat z vlastní zkusenosti obou aut, že Mondeo je jinde nez Passat.