Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen zvažuje koupi automobilky Proton

Libor Zezulka Libor Zezulka 8. 7. 2005
75
Rodina Volkswagen Group bude možná zase o něco větší. Volkswagen si brousí zuby až na 100procentní podíl v automobilce Proton. To by znamenalo převzetí Lotusu.

Velká nákupní horečka Volkswagenu z konce minulého století, v jejímž rámci automobilka nakoupila lidové značky jako Škodu nebo Seat, ale také luxusní Bentley, Lamborghini nebo Bugatti skončila a německý koncern se místo dalšího utrácení raději zaměřil na logické uspořádání značek ve skupině, rozšiřování modelových řad a úsporu nákladů. Některé úsporné programy se připravují, další zavádějí, Volkswagen však s nimi neztratil chuť do nakupování.

Poté, co uzavřel v říjnu minulého roku strategické partnerství s malajskou automobilkou Proton, jež je stoprocentním vlastníkem britského Lotusu, začal vyjednávat o odkoupení podílu. Proton zatím nabízí 50procent, Volkswagenu se nejvíce zamlouvá myšlenka odkoupení 100procentního podílu a tedy úplného převzetí automobilky (a s ní i Lotusu). O Proton se už v minulosti zajímaly některé značky, jednání však ztroskotala na obavě, že nový vlastník postupně zahubí značku Proton a využije továrny na výrobu vlastních modelů.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

KLID KLID KLID
GTI
| 8. 7. 2005
Mates určitě. Ale už se těším, až tu bude psát oslavné ódy na VW-Lotus. Jo,jo, časy se mění...
KLID KLID KLID
GTI
| 8. 7. 2005
Jo, klid. Nic se neděje. Jen ten zatracovaný VW, ten jestřáb autoptůmyslu vrhl oko směrem, který skýtá potenci budoucího úspěchu. Jiná cesta není, než že silní "požírají" slabé. Co bude s Protonem nevím, rozhodně tam bude Proton-fox nebo Proton -golf brázdit silnice. A Lotus - to víme my a určitě se to už dozvěděli u VW Lotus je sázka na jistotu. Trochu se mi točí hlava jak soustavně a důsledně pracuje VW na své budoucnosti. Yaroukh píše správně, že je málo kupců, kteří jsou ochotni platit za superindividualitu, možná jim stačí individualita. A tu jim VW v Lotusu určitě nabídne. Mimochodem u Lotusu, a to je určitě nepřehlédnutelné, budou šťastni, že jsou pod tak jistými křídly... A můj Lotus-tip? Za pár let vyjede Lotus takový, jakého milujeme, osobitý, přidrzlý, nekopírující, prostě kára pro svobodomyslného bejka. To, že na výrobním štítku bude mít v závorce malé VW, to nám vadit nemusí... naopak. Tak BRAVO VW