Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo 7900: Lehčí a úspornější

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Volvo Buses na veletrhu Busworld 2011 představuje nový nízkopodlažní autobus Volvo 7900. Jeho nižší hmotnost se má příznivě projevit na spotřebě paliva i přepravní kapacitě.

Nová řada městských autobusů Volvo 7900 navazuje na řadu 8900 představenou v loňském roce. Obě řady sdílejí stejnou koncepci konstrukce karoserie a podle verze mohou mít až 70 % komponentů identických.

Toto řešení se má pozitivně projevit i na provozních nákladech obou řad autobusů. Klient provozující zároveň modely řad 7900 a 8900 může mít na skladě menší počet náhradních dílů, protože jsou zaměnitelné a automechanici nebudou potřebovat na novou modelovou řadu nová školení.

Volvo 7900 má stejně jako řada 8900 strukturu karoserie ze sešroubovaných hliníkových profilů, které doplňují přední a zadní ocelové modely, hliníková střecha a boční panely jsou z plastických hmot a laminátu.

Pro zjednodušení oprav nebo výměny poškozených dílů je řada dílů karoserie přišroubována. Díky tomuto řešení se řada oprav obejde bez nutnosti svařovat.

Použité materiály a konstrukční řešení stojí za výrazným snížením hmotnosti ve srovnání s předchozí modelovou řadou 7700. Například Volvo 7900 ve verzi s hybridním pohonem je o 550 kg lehčí než jeho předchůdce.

Nižší hmotnost se má pozitivně projevit na snížení spotřeby paliva ve srovnání s řadou 7700 a zároveň na zvýšení přepravní kapacity. Například kloubová verze řady 7900 uveze až o 14 cestujících více než její předchůdce.

Volvo 7900 bude nabízeno jako 12-metrový dvounápravový autobus nebo 18-metrový kloubový autobus se třemi nápravami.

Standardní pohonnou jednotkou pro novou modelovou řadu bude 9,4litrový řadový šestiválec Volvo D9B s výkony 191 kW (260 k), 228 kW (310 k) a 265 kW (360 k). Tento vznětový motor ve všech verzích splňuje emisní normu Euro 5 a může splňovat i normu EEV. Zákazníci si budou moci vybírat mezi automatickými převodovkami ZF a Voith.

Stejný objem i počet válců jako motor D9B má i pohonná jednotka G9B na CNG s výkonem 221 kW (300 k). Provedení 7900 Hybrid využívá stejný pohonný systém jako předchozí 7700 Hybrid. Ten je vybaven čtyřválcovým turbodieselem D5 o objemu 5,0 litru s výkonem 155 kW (210 k) ve spojení se systémem I-SAM (Integrated Starter Alternator Motor) a automatickou převodovkou Volvo I-Shift.

Volvo 7900 se bude zpočátku vyrábět stejně jako jeho předchůdce s označením 7700 vyrábět v polské Vratislavi, ale protože sdílí řadu komponentů s řadou 8900 bude v budoucnosti vyráběno i ve švédském Säffle.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
25. 10. 2011 12:14
5,0
Petilitrovy ctyrvalcovy diesel, Ádův sen! >:D