Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo 7900: Lehčí a úspornější

Volvo
Volvo
Volvo
Volvo
14 Fotogalerie
Diskuze (2)
Volvo Buses na veletrhu Busworld 2011 představuje nový nízkopodlažní autobus Volvo 7900. Jeho nižší hmotnost se má příznivě projevit na spotřebě paliva i přepravní kapacitě.

Nová řada městských autobusů Volvo 7900 navazuje na řadu 8900 představenou v loňském roce. Obě řady sdílejí stejnou koncepci konstrukce karoserie a podle verze mohou mít až 70 % komponentů identických.

Toto řešení se má pozitivně projevit i na provozních nákladech obou řad autobusů. Klient provozující zároveň modely řad 7900 a 8900 může mít na skladě menší počet náhradních dílů, protože jsou zaměnitelné a automechanici nebudou potřebovat na novou modelovou řadu nová školení.

Volvo 7900 má stejně jako řada 8900 strukturu karoserie ze sešroubovaných hliníkových profilů, které doplňují přední a zadní ocelové modely, hliníková střecha a boční panely jsou z plastických hmot a laminátu.

Pro zjednodušení oprav nebo výměny poškozených dílů je řada dílů karoserie přišroubována. Díky tomuto řešení se řada oprav obejde bez nutnosti svařovat.

Použité materiály a konstrukční řešení stojí za výrazným snížením hmotnosti ve srovnání s předchozí modelovou řadou 7700. Například Volvo 7900 ve verzi s hybridním pohonem je o 550 kg lehčí než jeho předchůdce.

Nižší hmotnost se má pozitivně projevit na snížení spotřeby paliva ve srovnání s řadou 7700 a zároveň na zvýšení přepravní kapacity. Například kloubová verze řady 7900 uveze až o 14 cestujících více než její předchůdce.

Volvo 7900 bude nabízeno jako 12-metrový dvounápravový autobus nebo 18-metrový kloubový autobus se třemi nápravami.

Standardní pohonnou jednotkou pro novou modelovou řadu bude 9,4litrový řadový šestiválec Volvo D9B s výkony 191 kW (260 k), 228 kW (310 k) a 265 kW (360 k). Tento vznětový motor ve všech verzích splňuje emisní normu Euro 5 a může splňovat i normu EEV. Zákazníci si budou moci vybírat mezi automatickými převodovkami ZF a Voith.

Stejný objem i počet válců jako motor D9B má i pohonná jednotka G9B na CNG s výkonem 221 kW (300 k). Provedení 7900 Hybrid využívá stejný pohonný systém jako předchozí 7700 Hybrid. Ten je vybaven čtyřválcovým turbodieselem D5 o objemu 5,0 litru s výkonem 155 kW (210 k) ve spojení se systémem I-SAM (Integrated Starter Alternator Motor) a automatickou převodovkou Volvo I-Shift.

Volvo 7900 se bude zpočátku vyrábět stejně jako jeho předchůdce s označením 7700 vyrábět v polské Vratislavi, ale protože sdílí řadu komponentů s řadou 8900 bude v budoucnosti vyráběno i ve švédském Säffle.

Vstoupit do diskuze (2)