Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo Buses a Siemens: Nová globální smlouva

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 2. 2015 • 17:31
3
4
Společnosti Volvo Buses a Siemens mají novou globální smlouvu o dodávkách kompletních systémů dobíjecích stanic a elektrifikovaných autobusů pro městský provoz.

Podle této nové dohody bude švédská společnost dodavatelem čistě elektrických a hybridních městských autobusů, zatímco její německý partner dodá a nainstaluje vysokokapacitní nabíjecí stanice s kapacitou až 300 kW.

Volvo Buses a Siemens spolupracují od roku 2012 a jejich nová globální dohoda má tuto spolupráci dále posílit. Navíc má přispět ke standardizaci elektrifikovaných vozidel a jejich příslušenství v městském provozu.

Koncem loňského roku byl zahájen linkový provoz trojice autobusů Volvo 7900 Electric Hybrid v 18-metrovém kloubovém i 12-metrovém dvounápravovém provedení v Hamburku, kde se Siemens stal dodavatelem čtveřice dobíjecích stanic pro tato vozidla.

V průběhu letošního roku mají být čistě elektrické i hybridní autobusy značky Volvo spolu s nezbytnou infrastrukturou od společnosti Siemens dodány do švédských měst Göteborg a Stockholm. Vybavení od společnosti Siemens představují dobíjecí stanice, pomocná zařízení a kabeláž včetně instalace a údržby.

Autobusy Volvo 7900 Electric Hybrid jsou vybaveny vznětovým pětilitrovým čtyřválcem D5K o výkonu 177 kW (240 k) a točivém momentu 918 N.m. S tímto motorem spolupracuje systém I-SAM (Integrated Starter Alternator Motor), jehož součástí je elektromotor o výkonu 150 kW a točivém momentu 1200 N.m, jemuž potřebnou energii poskytují lithium-iontové baterie o kapacitě 28 kWh.

Plug-in hybridní autobus značky Volvo má až o 75 % nižší spotřebu paliva a emise oxidu uhličitého ve srovnání se současnými naftovými autobusy. Celková spotřeba energie je o 60 % nižší.Tyto výsledky potvrdil i testovací provoz trojice hybridních autobusů na linkách švédského Goteborgu.

Vedle výrazného snížení spotřeby paliva a emisí škodlivých výfukových plynů se může nový plug-in hybrid Volvo Buses 7900 Electric Hybrid pochlubit i výrazným příspěvkem ke snížení hluku ve městech.

Hladina hluku v jeho blízkosti se pohybuje okolo 65 decibelů, což je úroveň běžné konverzace. Navíc v průměru 70 % své trasy absolvuje tento autobus v čistě elektrickém režimu, kdy se pohybuje velmi tiše a bez emisí vypouštěných v dané lokalitě.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
4. 2. 2015 16:21
Re: Doba elektrická sa u automobilov nezadržateľne blíži...
zaprve modernizace a rozsirovani komplet el. sire, tedy od elektraren az po zasuvku se deje neustale a jen v CR je to rocne investice asi 5 miliard korun ;-) CEZ to ma i v planech na delsi dobu a je tam kuprikladu ze do roku 2025 ma bejt ceska energeticka sit schopna prenest dvojnasobek energie nez jakou zvlada dnes (a to hlavne proto aby tato sit zvladla vykryt transfery ekeltriny kterou prijmeme z okolnich statu a zase ji preprodame dal do jinych), protim samotna CR ma rocni spotrebu cca na 1/2 toho co dnes utahne ceska rozvodna sit a co je schopna ceska energetina vyrobit, a polovina je to zamerne, vpdostate jsme jedna z mala zemi kde mame temer 100% zalohy na vyrobu elektriny, tedy ikdyby vypadla naraz pulka vyrobni kapacity, tak jsou v pohotovosti zalohy ktere to jsou schopne v urcitem case vykrejt ;-)

v roce 2014 byl v CR instalovany vykon cca 21GW (o neco malo vic) a prumerna rocni spotreba cini 10.7 GWh, tedy zhruba ona polovina (a tato cifra stale klesa, neb v CR spotreba elektriny u maloodberatelu, tedy tech co jsou napojeni na 1kV dlouhodobe klesa, kuprikladu vloni klesla spotreba o 27% proti predchozimu roku) u velkoodberatelu (od 1kV a nad 52kV - vpodstate prumyslova vyroba) se drzela v radu 1%, ale v celkovich cislech klesla tez, ale ani ne o to 1%, takze ano "Elektřina prostě je", a ty cifry si muzes overit treba u energostatu ;-) a ted si predstav ze by se treba rozsiril Temelin, dale se modernizuji stavajici elektrarny a pro letosek se predpoklada ze instalovany vykon v CR presahne 23GW, pritom tuzemska spotreba ma nadale klesat ;-)

takze i pri stavu 2/3 (a ne 1/2 jako nyni) zateze by soucasna ceska rozvodna a vyrobni sit zvladala dodat cca 4GW elektriny, takze ikdyby se ted na rozvodnou sit v CR pripojilo 42-45 tisic modelu Tesla S 85 na superchargerech, tak Ceska rozvodna a vyrobni sit stale bude mit rezervu1/3 sve skutecne kapacity kterou je schopna vyrobit a prevest ;-) a energetici samozrejme vedi a pocitaji s urcitou spotrebou podle toho jakou maji nasmlouvanou, a jake maji prumery z predchozich obdoby u maloodberatelu i velkoodberatelu elektriny, mimojine se podle toho taky ridi ona vyrobni kapacita elektriny v CR ;-) a jelikos elektromobily jsou neco co je registrovane tak jako kazde jine auto, tak energetici zhruba vedi co je ceka co je neceka, a mimojine i proto se CEZ do elektromobility zapojil a dale ji sam rozviji, je to prone dobudoucna zisk a pocitaji i s investicema do nej ;-)
4. 2. 2015 15:39
Re: Doba elektrická sa u automobilov nezadržateľne blíži...
Ale neblíží. Investice do rozvodných sítí a nové zdroje bude platit kdo ? A rozvodná síť nejsou jenom dráty to jsou rozvodny VVN / VN a VN /NN a samozřejmě elektrárny,¨a to stojí hodně peněz. Vždy mi u nadšenců pro e.mobily tahle otázka přijde opomíjená. Elektřina prostě je. ;-\
4. 2. 2015 11:56
Re: Doba elektrická sa u automobilov nezadržateľne blíži...
v luxusnim segmentu da doba jiz nastala, pomalu nastava v oblasti hromadne mestske prepravy a neni daleko doba kdy nastane i u mimomestske hromadne dopravy, u osobni dopravy dostupne sirsi verejnosti bych to ocekaval tak do 5-10 let :-) na zapade ten boom jiz nastava a prodeje elektrickych aut celkem slusne rostou

pro zajimavost letos (konec roku) se na trh dostanou ve spotrebni elektronice nove baterie ktere srazi pri stejnem vykonu svoji hmotnost a velikost na 50-60% oproti dnesnim Li-ion akumulatorum, po testech na majitelich spotrebni elektroniky se maji zacit pouzivat i pro elektromobily (2017) jejich vyroba ma bejt i levnejsi a na stejnych linkach, rozdilna je jen vyroba anody, protoze misto grafitu a kremiku v anode je pouzito tenkych platku hliniku, mezi jejich dalsi vyhody ma patrit to, ze vpodstate nehori a zvladaji vetsi vykivy teplot nez klasicke Li-ion, a nebal bych se ze to nebude, sponzoruje to Google

ciste spekulativne, kdyby takove baterie pak dostala treba Tesla S, tak by se teoreticky jeji dojezd mohl zvednout na cca 850km, tedy dojezd za ktery se nemusi stydet zadne luxusni auto dane tridy :-)
4. 2. 2015 10:33
Doba elektrická sa u automobilov nezadržateľne blíži...
Či sa to niekomu páči alebo nie, doba elektrická tu bude čo nevidieť. Je to taká klasika, že ľudia vždy smútia za tým, čo odchádza. Keď začali jazdiť vlaky, ľuďom bolo smutno za kočiarmi. Keď sa namiesto parných lokomotív začali používať dieslové a elektrické, tak ľudia zase smútili za tými parnými.
Teraz je ľuďom zase ľúto za spaľovacím motormi. Za zvyšujúcimi a znižujúcimi sa otáčkami motoru a za pocitmi pri radení rýchlostí. Elektromobily budú mať ale iné prednosti - menšie náklady na "palivo", nižšie servisné náklady, lepšie zrýchlenie, jednoduchšie ovládanie...
A postupne aj cena elektromobilov pôjde dolu. Ekonomicky sa tomu hovorí "úspory z rozsahu". Teda keď niečoho vyrábate málo, jednotková výrobná cena je vysoká. Čím väčšie série sa z nejakého výrobku vyrábajú, tým je výrobná cena nižšia.
Zlom nastane vtedy, keď sa cena porovnateľných elektromobilov + "paliva" na 100.000 km vyrovná cena bežného auta a paliva na 100.000 kilometrov.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku