Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První prémiová automobilka splnila přísné emisní limity pro rok 2021. Neměla to těžké

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 11. 7. 2020 • 21:56
80
34
Zobrazit náhledy (80)
DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback DS 3 Crossback

Když máte v nabídce pouze tři modely a všechny nějakou formou elektrifikované, emisní limity se plní jedna radost. Své o tom ví značka DS.

DS se před pár lety rozhodlo osamostatnit od francouzského Citroënu a působit na automobilovém trhu coby samostatná prémiová značka. Od té doby přivedla na svět tři modely - kompaktní SUV DS 7 Crossback, malý crossover DS 3 Crossback a naposledy vlajkový sedan DS 9.

Vedle konvenčních spalovacích motorů nabízí značka každý svůj model i v nějakém elektrifikovaném provedení. DS9 a DS 7 Crossback přijíždějí coby plug-in hybridy, DS 3 Crossback může být rovnou ryzím elektromobilem.

A protože značka žádné další modely v nabídce nemá, nemusela se příliš stresovat se zpřísňujícími se emisními limity. Ty totiž hravě splňuje už pro rok 2021. Evropská komise před časem stanovila hranici 95 gramů CO2 na kilometr, na kterou se značky musejí dostat se svým prodejním mixem. Za každý gram navíc pak platí hodně tučné pokuty.

video

Automobilka DS se za první polovinu letošního roku dostala na průměr 79,9 gramu a vzhledem ke skladbě pohonných jednotek lze předpokládat, že tato hodnota v dalších měsících nahoru výrazně neporoste. DS se tak chlubí titulem prémiové automobilky, která nejenže se jako první dostala pod průměr 110 gramů CO2 na kilometr, ale rovnou už plní i přísnou hranici pro příští rok.

Že by to už mohlo stačit? Francouzská společnost si to nemyslí. Do roku 2025 totiž hodlá nabízet jen a pouze elektrifikované pohonné jednotky, čímž průměr CO2 ještě sníží. DS se může opřít o zkušenosti získané v šampionátu Formule E, kde firma působí coby tým DS Techeetah a v sezoně 2018/2019 nenašla v soutěži přemožitele. Prakticky ale staví na konvenční technice skupiny PSA, tedy té, kterou najdeme ve vozech Peugeot, Citroën či Opel.

Související články

Témata
15. 7. 2020 10:09
Re: spotrebni dane
No teď si hlavně můžeme ověřit oblíbený Hamunův blábol, kterým tady neustále šermuje že kdyby byla na naftě o 2 CZK vyšší spotřební daň tak naftový auta nikdo nekupuje. Jestli vláda skutečně sníží spotřební daň u nafty, tak tu budeme mít tuhle situaci ale s benzínem a to by mělo podle Hamunovy logiky znamenat, že se přestanou prodávat benzínový auta. Osobně si myslím, že to nestane. Stejně jako by nenastal fatální propad prodejů naftových aut v případě, že by spotřební daň na naftu byla naopak nižší :D

Jen předesílám, že s nápadem snížit spotřební daň na naftu nesouhlasím. Spíš bych ji o korunu zvedl. Nevidím k tomu důvod a státu by se vyšší výběr spotřební daně zrovna teď hodil. O korunu dražší naftu by nikdo neřešil a trh by to kousnul.
Avatar - Mikesus
12. 7. 2020 20:36
Re: Megapodvod
Stačí omezit nesmyslné vjizdeni dieselů, vypoustejici nadměrné emise těchto nebezpečných látek, do obydlených oblastí.
Cena tohoto omezení a obrovského zlepšení životního prostředí ve městech by byla minimální.
12. 7. 2020 14:50
Re: Megapodvod
A co by jsi vlastně chtěl? Žít zdravěji nebo vůbec? Vždy jde zlepšit životní prostředí. Jde jen o cenu, kterou je za to třeba zaplatit. Zatím v tom tady byla docela rovnováha. Ta se teď vytrácí.
12. 7. 2020 13:43
Re: Prémiová?
sunt cupra :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
12. 7. 2020 13:18
Re: Megapodvod
Proto je prokázán vliv benzo(a)pyrenu, jakožto mutagenu, na neplodnost. Něco si o tom přečti.
Není to jediný mutagen toto způsobující, ale je nelogické přidávat další v lokálních emisích.
Dále tu je pak také vliv PM na mozek a inteligenci. NOx ovlivňuje choroby horních cest dýchacích, vytváří ve městech přízemní ozon a způsobuje poškození plic

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku