Volvo Globetrotter: Komfortní kabina slaví 30 let
Když byla kabina Globetrotter v roce 1979 uvedena, společnost Volvo očekávala, že prodá několik set kabin za rok. Ale tento produkt se brzy stal velkým hitem a jeho popularita u zákazníků neklesá. Volvo uvádí, že v současnosti je osazována u devíti z deseti nových nákladních vozů Volvo FH.
V sedmdesátých letech se stále zvyšovala přeprava ze západní do východní Evropy. Cesty trvaly několik dnů a bylo běžné, že jeden vůz sdíleli dva řidiči, kteří se střídali ve směnách. Často se jako jediná možnost ubytování nabízela jen přídavná plastiková nástavba, která zůstávala především požadavkům bezpečnosti mnoho dlužná. Kabina Globetrotter byla proto navržena tak, aby poskytovala bezpečnější a komfortnější prostor pro posádku než tehdejší kabiny.
Společnost Volvo tedy v roce 1979 uvedla první verzi kabiny Globetrotter, která nabídla komplexní řešení pro komfortní řízení a pobyt v nákladní voze. Místo toho, aby byla kabina konstruována podle nároků vozu, byla vyvinuta podle potřeb řidiče. Jako součást tohoto zdokonalovacího projektu vyrobilo Volvo maketu kabiny, která byla na automobilových výstavách po celém světě používána k měření usazení řidiče.
V roce 1993 byla představena nová kabina Globetrotter, která vstoupila na trh s novou řadou nákladních automobilů Volvo FH. Více než 2000 řidičů nákladních vozů přispělo k jejímu vývoji tím, že se posadili do makety a odpovídalo na dotazy týkající se různých aspektů spojených s nákladními vozy.
Rok 1996 se u společnosti Volvo nesl ve znamení nové kabiny Globetrotter XL, která jako první nabídla vnitřní výšku prostoru pro posádku 193 cm. Pracoviště řidiče se dočkalo dalšího vylepšení v podobě nové palubní desky a sedadel v roce 2002.
Další vylepšení prostornosti kabiny byla provedena pro rok 2008. Globetrotter se dočkal nového audio- a videosystému, nového sklápěcího lůžka s řadou různých nastavení a v příplatkové výbavě se objevilo relaxační otočné sedadlo spolujezdce.
Budoucnost se u kabiny Globetrotter sice nijak neprojeví na jejích vnějších rozměrech, které svazují současné předpisy velikosti nákladních vozů. V interiéru se ovšem stále pracuje na dosažení co nejlepšího využití obestavěného prostoru. Volvo se věnuje i dalšímu zdokonalování bezpečnostního a komunikačního vybavení.