Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S60 Polestar Concept: 500 koní a 300 km/h

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Koncept extrémně výkonného sedanu Volvo S60 měl sice premiéru již v červnu, ale nyní poprvé míří na mezinárodní autosalon a to do Los Angeles.

Volvo S60 Polestar se poprvé představilo v polovině letošního června při závodě Gothenburg City Race, konaném v rámci švédského poháru cestovních vozů. Nyní automobilka Volvo oficiálně oznámila, že tento ostrý sedan vystaví na svém stánku během letošního autosalonu v Los Angeles, jehož brány budou pro veřejnost otevřeny od 30.listopadu do 9.prosince 2012.

Společnost Polestar při vývoji konceptu na základě sériového modelu S60 využila své bohaté zkušenosti s přípravy závodních vozů značky Volvo pro mistrovství cestovních vozů. V případě karoserie došlo na řadu měření v aerodynamickém tunelu, jejichž výsledkem je například tvar předního nárazníku se spoilerem, nástavců prahů nebo zadního difuzoru.

Oproti standardní Volvu S60 T6 má Polestar o 30 mm nižší světlou výšku a 20 mm rozšířenou karoserie v oblasti předních i zadních kol. Rozchod kol se přitom vpředu zvětšil o 20 mm a vzadu o 40 mm.

Volvo S60 Polestar využívá stavitelné tlumiče značky Öhlins, silnější stabilizátory, křížové rozpěry vpředu i vzadu, tužší silentbloky zavěšení kol i pomocných rámů a upravená ramena předních i zadních náprav. Nového nastavení se dočkal elektro-hydraulický posilovač řízení EHPAS.

Brzdový systém je vybaven kotouči s vnitřním chlazením o průměru 380 mm vpředu a 302 mm vzadu. Brzdové třmeny Polestar-Brembo jsou vpředu šestipístkové, zatímco vzadu jsou blíže nespecifikované třmeny Polestar-Volvo. Kontakt s asfaltem mají na starosti 19palcová kola Polestar obutá do pneumatik o rozměrech 265/30 R19.

Pod kapotou Volva S60 Polestar pracuje upravený přeplňovaný řadový šestiválec T6 o objemu 3,0 litru s interním označením B6304T4. V sériovém provedení nabízí T6 výkon 224 kW (304 k) při 5600 min-1 a točivý moment 440 Nm dostupný od 2100 do 4200 min-1.

Po úpravách provedených u společnosti Polestar, mezi které patří použití turbodmychadla Garret 3171, přepracované sání, hlavy válců i spalovací komory, nerezový výfukový systém o průměru 89 mm a speciální ojnice, disponuje motor výkonem 374 kW (508 k) při 6500 min-1 a točivým momentem 575 Nm při 5500 min-1. Maximální otáčky motoru jsou 7100 min-1.

S takto upraveným motorem spolupracuje přepracovaná šestistupňová manuální převodovka M66C spolu s pohonem všech čtyř kol prostřednictvím čtvrté generace vícelamelové spojky Haldex s E-LSD na zadní nápravě fungujícím podobně jako samosvorný diferenciál.

Čtyřdveřový sedan s pohotovostní hmotností 1640 kg je schopen dosáhnout maximální rychlosti přes 300 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 3,9 s.

V interiéru přitom nabízí stejný komfort jako standardní S60 T6 a jediný rozdíl zde představují sportovní přední sedadla s výraznějším bočním vedením spolu s použitím Alcantary na jejich částečné čalounění, volant a hlavici řadící páky. Pro zlepšení manipulace s řadicí pákou byla ještě snížena středová konzole.

Volvo S60 Polestar stále existuje pouze v jednom jediném exempláři. Ten především demonstruje schopnosti svého vývoje, ale již při jeho červnovém představení byla oficiálně potvrzena možnost maloseriové výroby v případě zájmu ze strany zákazníků. V červenci se objevily nové informace o vzniku malé série, ale rozhodnutí o výrobě doposud oficiálně nepadlo.

Prozatím Volvo pouze potvrdilo, že stejný světle modrý lak, jako má S60 Polestar Concept, dostanou sériové modely S60 R-Design a XC60 R-Design, na jejichž vzniku se rovněž podílí společnost Polestar.

Autosalon v Los Angeles s velkou pravděpodobností poslouží k ověření zájmu o takto upravené Volvo ze strany severoamerických zákazníků. Další osud konceptu S60 Polestar a jeho případné výroby se pak bude odvíjet právě od jejich reakcí.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Avatar - 4hill
22. 11. 2012 07:16
Re: polar-blue
Podle spousty detailů a i odstínu modré tohle Polestar C30 není..Rozhodně to není barva kterou k tomuto bodykitu používají.Světle modrá patří na vozy v nejvyšší výkonové verzi.A mám za to že ta je snad homologována pouze k závodním účelům.O té zoufalé střeše nemluvě.. :no:
Avatar - Pekelná Micinka
22. 11. 2012 01:33
Re: polar-blue
Já neříkám, že ne. Píšu, že by se mi líbila za určitých podmínek, které jsem vyjmenoval. :-)
21. 11. 2012 23:24
Re: polar-blue
No ta barva mi přišla víc pastelová víc než lesklá, nicméně dnes bylo opravdu hnusně ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
21. 11. 2012 23:02
Re: polar-blue
Mě by se ta barva líbila na tomhle konceptu, ale musela by být jako na některých fotkách. Tzn. extra lesklá. Nebo perleťový efekt s neutrálním nádechem.
21. 11. 2012 21:43
Re: polar-blue
Jo přesně tu, jen s českou značkou. C30 se mi líbí, ale raději červenou nebo černou ;-)