Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Volvo XC90 D5 AWD – Na každého jednou dojde

Jan Mička
Diskuze (264)
První generace SUV Volvo XC90 se vyráběla dvanáct let. Nástupce bude mít co dělat, aby se získané slávě vyrovnal, obzvláště s dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou.

Dvanáct let ve výrobě a více než 630.000 prodaných exemplářů - takto jednoduše lze shrnout dlouhé a úspěšné tažení první generace SUV Volvo XC90. Vůz si během svého působení vydobyl pověst robustního, prostorného a luxusního švédského tanku, který se vypořádá i se sedmičlennou posádkou.

Za tu dobu prodělal jenom minimum úprav, a přestože byl na sklonku života nabízen pouze se vznětovými motory, vždycky tomu tak nebylo. Dříve jste si totiž mohli pořídit také šestiválec objemu 3,2 litru a výkonu 175 kW, nebo snový vidlicový osmiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou (4,4 litru, 232 kW). Tyto motory neměly vážné charakteristické vady, pro našince to ale podle prodejních statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) nebyl ten pravý šálek čaje. Například v roce 2010 se v Česku prodalo 329 exemplářů XC90, z toho pouze 16 zážehových, nicméně třeba Rusové se mohou po pořádných agregátech stále utlouct.

Video se připravuje ...

Jenže doba těchto motorů je dávno pryč a trendu downsizingu se muselo přizpůsobit také Volvo XC90. Svou aktuální strategii staví na dvoulitrových přeplňovaných čtyřválcích Drive-E a nové modulární platformě SPA (Scalable Product Architecture). Druhá generace XC90 je vůbec prvním modelem švédské značky, který tuto architekturu využívá, a její budoucí rozšíření do dalších segmentů znamená nejenom úsporu hmotnosti a financí, ale také možnost takřka okamžitě zavádět nové bezpečnostní a podpůrné systémy. Ty totiž Volvo vyvíjí právě s ohledem na použitou platformu.

Legenda pokračuje

Flexibilní základna SPA umožňuje doslova zázraky s prostorem. Jediný jasně daný rozměr určuje pouze sestava agregátu a automatické osmistupňové převodovky Aisin, se zbytkem je možné nakládat dle potřeby. V případě nové generace Volva XC90 se bavíme především o rozvoru náprav 2984 milimetrů (ve srovnání s předchůdcem je o 127 milimetrů delší) a minimálním předním převisu. Vůz mezigeneračně narostl do všech směrů kromě výšky, a díky nápaditým detailům na silnici vyloženě vyčnívá.

Volvo XC90 - mezigenerační srovnání rozměrů
Model Volvo XC90 II Volvo XC90 I rozdíl [mm]
Délka [mm] 4950 4807 +143
Šířka [mm] 2008 1898 +110
Výška [mm] 1776 1784 -8
Rozvor [mm] 2984 2857 +127
Rozchod vpředu [mm] 1665 1634 +31
Rozchod vzadu [mm] 1667 1624 +43
Objem zavazadelníku [l] 692/1868 483/1837 +209/+31

Řeč je hlavně o plně diodových světlometech s grafikou inspirovanou kladivem Thora, a svislých svítilnách. Také ony jsou s výjimkou couvacích světel sestaveny z energeticky úsporných diod, které navíc pomohly vytvořit unikátní světelný podpis. Následovat tento vůz v noci je skutečným zážitkem, protože pásy krásně kopírují tvary zádi, a skvělý pocit má také řidič – světlomety totiž v dálkovém režimu krajinu nádherně prozáří a neoslní ostatní účastníky provozu díky automatické regulaci světelného kužele.

Na první pohled poznáte, v jakých cenových relacích se Volvo XC90 pohybuje. Tým designérů vedený Thomasem Ingenlathem (v minulosti pracoval u Audi, Škody a Volkswagenu) totiž pro každou ze čtyř linií výbav (Kinetic, Momentum – testovaná, R-Design a Inscription) navrhl speciální masku chladiče. Čím dražší provedení, tím honosněji příď vypadá, navíc všechny verze nesou poupravené logo výrobce. Nejde však o nic okázalého – charakteristické modré pozadí bylo pouze nahrazeno černým.

Zatímco základní tvary karoserie s přimhouřením oka odpovídají předchůdci, uvnitř nastala revoluce. Volvo totiž zcela změnilo smýšlení a pro novou XC90 nepoužilo ani tolik oblíbenou plovoucí středovou konzolu. Rapidním způsobem ubylo konvenčních tlačítek, maximum funkcí nyní ovládáte přes nastojato umístěnou devítipalcovou obrazovku, a odzvonilo také analogovému přístrojovému štítu. Vzhledem k dosavadní konzervativnosti Volva je první dojem šokující, vývojáři softwaru se však vytáhli a navrhli náležitě intuitivní ovládání.

suv volvo testy suv volvo testy  

S podobným, avšak do většího extrému přivedeným řešením jsme se nedávno setkali u Modelu S od Tesly, jednoduchostí ovládání jsou na tom ale oba vozy podobně. Multimediální systém Sensus (středová obrazovka) pracuje na bázi čtyřdlaždicového rozhraní a hlavní nabídky procházíte pouze vodorovným a svislým tahem prstu. Stejně jako u tabletů se do základní plochy vracíte jediným tlačítkem ve spodní části, které slouží také jako východisko v případě, že se v obsáhlém menu přece jenom ztratíte. Displej odpovídá na dotyky prstů snad ještě dříve, než dojde ke kontaktu (využívá infračervené snímání), je krásně čitelný i na přímém slunci, a plně komunikuje v českém jazyce.

S digitálním přístrojovým štítem je to složitější. Díky úhlopříčce 12,3“ není problém zde přehledně vměstnat rychloměr, otáčkoměr, zobrazení navigace a navrch ještě palubní počítač, pokud však chcete změnit vzhled zobrazení, musíte buď zvolit jiný jízdní režim (otočným ovladačem na středovém tunelu), nebo se zanořit hluboko do menu multimediálního systému. Je to škoda, protože ostatní funkce jako například automatický parkovací asistent, bezpečnostní systémy, aktivaci či nastavení barevného head-up displeje máte k dispozici jediným tahem prstu po obrazovce. Jistě mi ale dáte za pravdu, že co se úbytku konvenčních tlačítek týče, dokázalo Volvo dosud méně oblíbený koncept dokonale využít ke svému prospěchu.

Interiéry automobilů Volvo jsem vždycky miloval pro jejich skvělé dílenské zpracování, kvalitní použité materiály, a originální způsob ztvárnění. Je zkrátka hezké, když má automobil dřevěné obložení přístrojové desky a výplní dveří, které nepokrývá hrubá vrstva bezbarvého laku a na dotyk je znát přírodní textura. Podobné je to i s přepínači připomínajícími broušený křišťál na středové konzole a tunelu – jsou sice vyrobeny z plastu, pocit luxusu však navozují dokonale.

Volvo XC90 je především rodinným automobilem, který i ve své nové generaci dovede přepravit až sedm cestujících. V první řadě sedadel najdete velkorysý prostor ve všech směrech, díky bohatému prosklení máte perfektní výhled z kabiny, a co se pohodlí týče, nenašli jsme snad jedinou vadu na kráse. Trojici samostatných sedadel ve druhé řadě lze podélně posouvat v rozsahu dvanácti centimetrů, a pro děti s výškou do 150 centimetrů je v prostředním, trochu užším segmentu, připraven praktický podsedák. Ani zde nechybí prostor hlavně v podélném směru, a potěší také chytré a nikterak omezující tvarování výplní dveří. Především u vozů MPV totiž madla nepříjemně tlačí do stehen…

suv volvo testy suv volvo testy  

Nejvíce nás však zajímala třetí řada, kterou získáte za příplatek 41.500 Kč. Volvo právem uvádí, že vyhoví i cestujícím s výškou do 175 centimetrů. Nastupování je díky snadnému překlopení krajních sedadel prostřední řady jednoduché a vyklopení zadních opěradel zvládnete jednou rukou. Akci však musí předcházet demontáž krycí rolety, kterou zbylých 314 litrů zavazadelníku (s druhou řadou sedadel má 692 litrů a plná kapacita je 1868 litrů) pojme s velkou rezervou (byť zde není speciální prostor na uložení). Volvo splnilo, co slíbilo, a vytvořilo zadní místa použitelná i na dlouhé cestování, což neplatí ani u některých rodinných MPV.

Video se připravuje ...

Samotný zavazadelník je skvěle přístupný a vzhledem k rozměrům automobilu se dá chápat nákladová hrana ve výšce 780 milimetrů. Na rozdíl od předchůdce už nemusíte rezervu lovit zespod auta, ale najdete ji úhledně uloženou pod speciální podlážkou, jejímž vyklopením oddělíte ložnou plochu kufru. Velmi chytré a praktické jsou také příčné gumové popruhy, kterými efektivně ukotvíte například dva notebooky. Při nakládání a vykládání zavazadel si však dávejte pozor na hlavu, tedy alespoň pokud měříte více než 186 centimetrů. Výš totiž jednodílná záď (předchůdce měl dvoudílnou) vyklopit nelze.

Volvo XC90 - rozměry zavazadelníku a ve třetí řadě sedadel
Šířka zavazadelníku min/max 1130/1400
Vstupní otvor ŠxV [mm] 1100/800
Výška po strop [mm] 880
Výška po roletu (s druhou podlážkou) [mm] 445
Délka po sklopená zadní opěradla [mm] 1880
Délka kufru [mm] 1240
Délka po přední sedadla [mm]* 2110+
Délka po přístrojovou desku [mm] 2860
Výška nákladové hrany [mm] 780
Šířka v loktech[mm] 1330
Výška nad sedadlem [mm] 860
Délka sedáku [mm] 390
Délka opěradla [mm] 600
Podélný prostor min/max [mm] 580/700
*Přední sedadla nastavena pro cestující s výškou 190 centimetrů

Nic není jako dřív

Volvo XC90 prozatím nabízí pouze jediný vznětový motor (D4 s předním pohonem bude k dispozici od konce srpna), označení D5 však může být zavádějící. Už se totiž nejedná o charakterní pětiválec s objemem 2,4 litru, ale zcela nový čtyřválec řady Drive-E s objemem pouhých 1969 kubických centimetrů. Stejný hliníkový blok používá i zážehová varianta T6 (235 kW) a plug-in hybrid T8 TwinEngine o výkonu 300 kW (65 kW přidává elektromotor).

Dlouhozdvihový čtyřválec (vrtání 82 mm, zdvih 93,2 mm) dává díky přeplňování dvěma nestejně velkými turbodmychadly umístěnými za sebou (menší má proměnnou geometrii lopatek) výkon 165 kW ve 4250 otáčkách a točivý moment 470 N.m (1750 až 2500 min-1), ve srovnání s předchůdcem mu však něco chybí. Můžete namítat, že pětiválec D5 nedělal z minulého Volva XC90 žádného sprintera, při akceleraci však byl cítit skutečně hutný zátah od nízkých otáček. Novinka díky kaskádovitému přeplňování skoro netrpí turboefektem, objemový deficit se však snaží nahradit zbytečně agresivním nástupem do vysokých otáček, ve kterých už je dost slyšet.

Volvo XC90 D5 AWD - srovnání s konkurencí
Model Volvo XC90 Audi Q7 BMW X5 Mercedes-Benz GLE Entry
Motor D5 Drive-E 3.0 TDI xDrive25d 250 d 4Matic
Zdvihový objem [cm3] 1969 2967 1995 2143
Válce/ventily 4/4 6/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 165/4250 160/3250-4750 160/4400 150/3800
Točivý moment [N.m/min] 470/1750-2500 500/1250-3000 450/1500-2500 500/1600-1800
Převodovka 8A 8A 8A 9A
Maximální rychlost [km/h] 210* 216 220 210
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7.8 7.3 8.2 8.6
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] 5.8 5.5 5.9 5.9
Základní cena [Kč] 1.429.000 cca 1.579.900** 1.495.000 1.399.000
*Elektronicky omezeno **V Česku od dubna 2016

Motor je standardně spojen s osmistupňovou převodovkou Aisin, která byla navržena přesně na míru jednotkám Drive-E. Zatímco v modelech S60V40, kde jsme měli možnost tuto kombinaci vyzkoušet, působí jako ideální společník, v XC90 je trochu váhavější. Poznáte to především při potřebě maximálního výkonu například při předjíždění, kdy trvá podřazení o něco déle. Při klidné jízdě se naopak snaží držet co nejnižší otáčky a zbytečně nepodřazuje, což je skvělé z hlediska udržení přijatelné spotřeby, ale horší v kopcovitém terénu. Dost by pomohla stejná funkce jakou má BMW X6 - při aktivovaném navigování uzpůsobí řazení aktuálnímu profilu terénu. Stejně jako bavorák však XC90 umí po uvolnění plynu vyřazovat do neutrálu a využívat vlastní kinetické energie. Musíte mít ale aktivovaný režim Eco, ve kterém jsou reakce motoru skutečně vlažné.

suv volvo testy suv volvo testy  

Nové agregáty Drive-E s modulárním základem Volvo zavedlo kvůli šetření financí a menší spotřebě. V případě modelu XC90 D5 AWD se podle technických údajů bavíme o průměrných 5,8 litru na sto kilometrů, které ale ve srovnání s reálnými hodnotami působí jako vysněný údaj. V kombinovaném cyklu jsme se nedostali níž než na 7,2 l na 100 km, a to dokonce s aktivovaným ekonomickým režimem. Ve městě pak počítejte minimálně s osmi litry, a na dálnici, kde motor na osmý rychlostní stupeň točí 1900 otáček, jsme zaznamenali 7,9 l na 100 km.

Čím chce vlastně být?

Minulé Volvo XC90 platilo za velký a v zatáčkách poměrně neohrabaný tank, i na standardním podvozku však bylo pohodlné a dovedlo velmi slušně tlumit nerovnosti. Novinka na tom z části není jinak, uvážíme-li, že mezigeneračně dost narostla. Zkoušená verze D5 AWD váží více než 2,2 tuny, jízdně se však snaží tvářit jako běžné rodinné kombi.

Musím uznat, že se to vozu dost daří. Tlumiče jsou naladěny na tužší notu, což ve spojení s lehkým hliníkovým turbodieselem a předním lichoběžníkovým zavěšením ukotveným v pomocném rámu (minulá XC90 měla McPherson) přineslo velmi jisté vedení stopy. Problém však nastává v případě, že se povrch pod koly změní v nekvalitní. To už tlumiče přestávají stíhat a do chování začíná více promlouvat zadní náprava s příčným listovým perem vyrobeným z kompozitu. Karoserie znervózní, kola nezřídka ztrácejí kontakt s vozovkou, a řidiči začíná chybět jistota, zda se ještě vůbec pohybuje pod hranicí limitu.

V takových případech zpravidla stačí trochu zrychlit a nechat tlumiče rozpohybovat, což ostatně v plné míře platí u modelu V40 a S60. Volvo XC90 je však vůči tomuto způsobu imunní. Všechno je navíc okořeněno menším odhlučněním podvozku, které do kabiny propouští citelnější ruchy a rázy. Ledacos by možná vyřešilo příplatkové vzduchové odpružení za 71.300 Kč, závěry si však nechejme na jeden z dalších redakčních testů.

Nové Volvo XC90 je náchylné na kvalitu povrchu. Na hladké vozovce si připadáte jako v mnohem menším a lehčím voze, což má na svědomí plejáda systémů v čele s přibrzďováním kol a pohonem AWD s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace. Na lehké náklony karoserie si rychle zvyknete, dynamičtější průjezdy zatáček okořeněné překvapivou přesností spíše lehčího řízení však vyžadují cit pro správně zvolený převodový stupeň. Převodovka totiž ani v manuálním režimu nedává moc prostoru pro řidičův úsudek, a pokud nepodřadíte včas, na výjezdu nebudete mít dostatečný výkon.

suv volvo testy suv volvo testy  

Pokud bychom k SUV Volvo XC90 přistupovali jako k čistě rodinnému automobilu, který díky světlé výšce 238 milimetrů a pohonu všech kol obstojí v terénu stejně dobře jako luxusní konkurence, patrně mu nějakou tu ránu od podvozku promineme. Přesně taková totiž byla jeho minulá generace, jejíž menší obratnost v zatáčkách nelze považovat za vadu, ale spíše za charakteristickou vlastnost. Nový vůz se však snaží být ve všem dokonalý, ale ani sebelepší mág by z jeho jízdních režimů takové chování nevykouzlil.

Dobrou zprávou ale zůstává, že i přes velké vnější rozměry (Volvo XC90 měří 4950 milimetrů a je 2008 milimetrů široké) se s vozem velmi dobře manévruje například ve městě. Za úspěchem stojí perfektní výhled z kabiny, rozumný rejd a přehledná karoserie, komu by však nestačilo ani to, využije příplatkový systém kamer monitorující prostor kolem vozu (stojí 30.600 Kč). Auto díky němu máte jako na dlani, a můžete si dokonce přepínat mezi jednotlivými pohledy. V krajním případě lze zaparkovat i bez použití zrcátek.

Na každého jednou dojde

Nové Volvo XC90 ušlo spíše dvougenerační kus cesty. Nové pojetí přístrojové desky s minimem tlačítek dokázal výrobce dotáhnout takřka k dokonalosti, stejně jako úroveň použitých materiálů a dílenského zpracování. Masivní automobil pohodlně pojme sedm cestující a stále zbude zavazadlový prostor srovnatelný s malými automobily. Po stránce praktičnosti si tedy rozhodně nemáme nač stěžovat.

Z našeho pohledu si vůz měl zachovat postoj pohodlného rodinného dostavníku, u kterého primárně nepočítáte se sportovními jízdními vlastnostmi. Tužší nastavení tlumičů se však více než kdy jindy podepisuje na snížení jízdního komfortu a jistoty řidiče na méně kvalitním povrchu, což ale pravděpodobně vyřeší příplatkové vzduchové odpružení.

Za určitých okolností bychom byli schopni většinu neduhů Volvu XC90 odpustit, nový dvoulitrový turbodiesel však má do předchůdce hodně daleko. Chybí mu charakter a hutný zátah, který se snaží nahradit zbytečnou agresivitou. Celkový pocit by mohla trochu zlepšit výsledná spotřeba, která je ale od výrobcem udávané hodnoty dost vzdálená, a poctivější odhlučnění mezi motorovým prostorem a kabinou. Ve vysokých otáčkách je totiž čtyřválec dost slyšet.

Při srovnání s konkurencí si Volvo XC90 nevede vůbec zle. Dvoulitrový čtyřválec je dokonce silnější než šestiválcové TDI (160 kW) v Audi Q7, které bude na českém trhu k dispozici od dubna příštího roku. Je ale potřeba si uvědomit, že zatímco soupeřící značky mají čtyřválcové motory pouze jako okrajovou záležitost, Volvo na nich již nyní staví celou prodejní strategii. Nebude nicméně trvat dlouho a k takovým krokům se odhodlají i ostatní.

suv volvo testy suv volvo testy  

Nejlevnější verze modelu 1.429.000 Kč (D5 AWD Kinetic/165 kW)
Základ s testovaným motorem 1.429.000 Kč (D5 AWD Kinetic/165 kW)
Testovaný vůz s výbavou 2.026.600 Kč (D5 AWD Momentum/165 kW)

Plusy

  • Luxusní a prostorný interiér
  • Pokrokový infotaiment s logickým ovládáním
  • Obratnost na vozovce s kvalitním povrchem
  • Výkon diodových světlometů
  • Poměr cena/výkon vzhledem ke konkurenci

Minusy

  • Slabší odhlučnění podvozku
  • Odskakování kol na horším povrchu vozovky
  • Nereálná tovární spotřeba
  • Charakter pětiválce motor kompenzuje agresivitou

Foto: Petr Homolka

Jan Mička
Diskuze (264)
Volvo XC90 D5 AWD
Cena základní sestavy 1 429 000 Kč
Výbava základní sestavy Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, systém varování před kolizí, tempomat, omezovač rychlosti, digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3“, osmistupňová převodovka Geartronic, asistent rozjezdu do kopce, nastavení jízdních režimů, asistent sjíždění svahů, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, audiosystém High Performance, automatická klimatizace, hliníkové obložení interiéru, dešťový senzor, kovové prahové lišty vpředu a vzadu, manuálně výklopná třetí řada sedadel, loketní opěrky pro třetí řadu sedadel, elektricky nastavitelná bederní opěrka pro přední sedadla, litá 19“ kola, chromované koncovky výfuku, diodové mlhovky vpředu, trysky čelního skla ve stíračích, kožené čalounění Moritz, omezení maximální rychlosti na 210 km/h a další. Kč
Cena testované sestavy 2 026 600 Kč
Výbava testované sestavy Winter paket – vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů (+9.400 Kč), Business paket – navigace Navi Pro, aktivní parkovací asistent (+39.500 Kč), Family paket – elektrické pojistky zadních dveří a oken, podsedák vzadu uprostřed (+6.200 Kč), paket Intellisafe Pro – asistenční sada IntelliSafe, IntelliSafe Surround (+50.400 Kč), Light paket – kompletní osvětlení vozidla s diodovým prvky, vysokotlaké ostřikovače světlometů, diodová přední a zadní světla (+40.800 Kč), paket Versatility – ochranná síť v zavazadelníku, systém uchycení tašek v zavazadelníku, zásuvky v zavazadelníku, bezklíčové odemykání a startování (+21.100 Kč), head-up displej (+36.600 Kč), CD přehrávač v loketní opěrce (+3.000 Kč), alarm (+17.500 Kč), čtyřzónová klimatizace (+18.300 Kč), elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí pro vnější zrcátka (+23.800 Kč), textilní koberce pro třetí řadu sedadel (+1.100 Kč), samostmívací vnitřní a vnější zrcátka (+6.000 Kč), nastavitelná délka sedáku u řidiče (+2.700 Kč), parkovací kamery s výhledem 360°(+30.600 Kč), 18“ dojezdová rezerva včetně nářadí (+1.900 Kč), tónovaná zadní okna (+12.600 Kč), metalíza Luminous Sand (+26.500 Kč), litá 20“ kola (+34.900 Kč), vyhřívaný volant (+5.700 Kč), obložení přístrojové desky Walnut (+7.600 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1969
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 165 / 4250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 470 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.8
Emise CO2: 152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 692 / 1868
Objem nádrže (l): 71
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2205 / 545
Rozměr pneu: 275/45 R 20
Volvo XC90 D5 AWD
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4950
b) šířka (mm): 2008
c) výška (mm): 1776
d) rozvor (mm): 2984
e) rozchod vpředu (mm): 1665
f) rozchod vzadu (mm): 1667
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - petr164
3. 8. 2015 17:23
Re: Moc křeče
Něco je svézt se pro první dojmy, něco jiného se ve sto tisících ptát, proč tolik nákladný provoz. Hybridy jsou otylá slepá ulička, tudy prosím ne. Pokud se vyladí problémový podvozek, může jít o pohodu na kolech, ale kde není objem, není krouťák schopný ty tuny rozhýbat, je-li to třeba. A pak co když za pohodové jízdy najednou přijde nečekaná ztráta adheze v zatáčce? Ukolébání za volantem je příčina nezvládnutí limitních situací. No co, bezpečná kapsle, ale také náklady za opravu ve výši nového vozu... Já si počkám, co z XC bude za pět let, taky inklinuji k pohodě za volantem (proto S60), ale bez zhoubného ukolébání a nucení ke ztrátě sportovních jízdních návyků...
Avatar - petr164
3. 8. 2015 17:16
Bohužel
Tam, kde se prémiovost Volva budovala na poctivé konstrukci, ladném a charakterním designu (stylingu), ergonomii, bezpečnosti a až na mrtvé řízení skvělých jízdních vlastnostech a výkonech, tam zbývá krabicoidní Inglenathův futrál se zajímavým interiérem, neuvěřitelnou otylostí při neuvěřitelně poddimenzované a vysloveně nevhodné motorizaci. Mám S60 T5, vím co říkám. Snad se ve Volvu vzpamatují a přestanou cpát k rozhýbání dvaačtvrt tuny předopované čtyřválce, které to budou mít brzy za sebou. Pokud ta váha, tak alespoň šestiválec, pokud pod dvě tuny, tak pětiválec, jinak jde o dort kočičky a pejska.
Avatar - petr164
3. 8. 2015 17:10
Re: XC90
Solidní test. Zajímavé auto. Tragická hmotnost a neodpovídající motorizace. Z prdu kuličku neuděláš.
26. 7. 2015 11:38
Re: Thor.
Gilgite, neměň nám tu pořád nicky, kdo se má v tom orientovat. Klatovan, IPA, co přijde dál? >:D
24. 7. 2015 06:56
Moc křeče
XC90 mám za sebou. Vzhledem k tomu, jak auto působí mě domnělá motorová nedostatečnost nepřišla nijak důležitá. Jel jsem sice s benzínovým motorem, ale pohyb byl důstojně "volvozní". Auto působí jako oáza klidu a po dlouhý době mě nenutilo šlapat na plyn víc než jen právě pro dosažení nenucenýho pohybu.
Interiér a hlavně sedadla připomínají spíš hovění si v high-tech obýváku, který ale zásadně i u vzduchovýho podvozku ruší neschopnost pohlcovat nerovnosti, tam kde konkurence jemně našlapuje (zvlášť ta z britských ostrovů), tam XC90 drncá a natřásá se. Nic bych nedal za ro, že od konce léta přijde novinka s předělaným podvozkem. Ten mě týral mnohem víc než absence šestiválců, sám jsem nejvíc zvědav na hybridní verzi, ta by mi k Volvu pasovala nejvíc. Konec konců přestárlý bručivec D5 se kterým se Volva poslení víc než dekádu prodávala, byl možná pro někoho motor s charakterem, pro mě o nic lepší než dobrý R4...