Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo XC60: české ceny začínají pod milionem korun

Diskuze (41)
Model XC60 znamená premiéru Volva ve třídě kompaktních SUV. U nás se začne prodávat na podzim s cenami od 919 tisíc Kč.

Pro Volvo XC60 jsou v nabídce tři motory. Ze vznětových je na výběr pětiválcový 2,4D (120 kW) nebo D5 (136 kW) se stejným objemem, benzinové motory zastupuje přeplňovaný třílitr T6 (210 kW). Všechny mají standardně pohon všech kol a šestistupňovou převodovku – u turbodieselů manuální, T6 automatickou Geartronic (pro 2,4D a D5 za příplatek 57 tisíc Kč).

V základní výbavě má Volvo XC60 manuální klimatizaci, autorádio s CD a šesti reproduktory, vyhřívaná a elektrický ovládaná zpětná zrcátka, elektrické stahování všech oken a ukazatel vnější teploty. Kola jsou litá 17palcová a obouvají pneumatiky 235/65 R17.

Standardní bezpečnostní výbava zahrnuje mimo jiné šest airbagů ABS, stabilizační systém DSTC, Hill Descent Control, systém automatického zastavení ve městě City Safety, ochranu páteře při nárazu zezadu pro přední sedadla WHIPS a ochranu při bočním nárazu SIPS.

V druhé nejlevnější verzi Kinetic je také automatická dvouzónová klimatizace s pylovým filtrem, tempomat, multifunkční volant s ovládáním, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, hliníkový dekor a přední mlhová světla.

Momentum přidává ke Kinetic elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, elektrické otevírání pátých dveří, dešťový senzor a dvoubarevné čalounění v kombinaci látka/T-Tech.

Nejvyšší stupeň Summum pak zahrnuje ještě aktivní bi-xenonové světlomety s ostřikovači, zadní parkovací asistent, stříbrné střešní ližiny, vyhřívání předních sedadel a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí. Čalounění sedadel je kožené, kola mají průměr 18 palců a použité pneumatiky jsou 235/60 R18.

Výbavu vozidla je možné dále rozšířit například o posilovač řízení s proměnlivým účinkem (+9.000,- Kč), laminovaná skla ve všech oknech (+20.000,- Kč), systém BLIS, který hlídá slepý úhel (+19.000,- Kč), nebo adaptivní tempomat (+55.000,- Kč). Rádio lze doplnit o měnič na 6 CD a podporu MP3 (+10.000,- Kč) nebo subwoofer (+9.000,- Kč). Audiosystém Premium s měničem CD, zesilovačem 5x130 W a 12 reproduktory vyjde na 60.000,- Kč, DVD navigace s mapou Evropy na 65.000,- Kč.

Kožené čalounění je pro verze Volvo a Kinetic za příplatek 54 tisíc Kč, pro Momentum za 39 tisíc, výbava Summum ho už zahrnuje. Dřevěný dekor stojí navíc 10 tisíc Kč, k tomu je možné vybrat dřevem obložený volant (+16.000,- Kč) a hlavici řadicí páky v kombinaci kůže-dřevo (+4.500,- Kč). Základní barvy karoserie jsou dvě – bílá a černá nemetalická, za metalízu se připlácí 21 tisíc Kč, v případě barvy Electric Silver 28 tisíc.

Volvo XC60 se u českých dealerů objeví na podzim, zákazníkům by měly být první vozy dodány v listopadu.

Volvo XC60 - ceny na českém trhu
MotorT62.4DD5
Zdvihový objem [cm3]295324002400
Válce/ventily6/45/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]210/5600120/4000136/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]400/1500-4800340/1750-1750400/2000-2750
Max. rychlost [km/h](210)195 (190)205 (200)
Zrychlení 0-100 km/h [s](7,5)10,5 (10,9)9,5 (9,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]---
Cena Volvo [Kč]-919.000,- (976.000,-)959.000,- (1.016.000,-)
Cena Kinetic [Kč](1.159.000,-)964.000,- (1.021.000,-)1.004.000,- (1.061.000,-)
Cena Momentum [Kč](1.194.000,-)999.000,- (1.056.000,-)1.039.000,- (1.096.000,-)
Cena Summum [Kč](1.294.000,-)1.099.000,- (1.156.000,-)1.139.000,- (1.196.000,-)

Pozn.: údaje v závorkách platí pro verzi s automatickou převodovkou.

Diskuze (41)
31. 5. 2008 00:52
Re: SEGMENT DOBY
Dost se mluvilo o tom, ze podvozky XC70 a XC90 byly poddimenzovany, neco na tom asi bude...
31. 5. 2008 00:49
Re: SEGMENT DOBY
2005 byla Catrina, pak sly ceny dolu, ted ale posledniho pul roku se zvedly v prumeru o vic jak tretinu, navic mluvim o prumeru, ted stoji v CA vic
[odkaz]
S tim XC90 mas stesti vic, nez bracha s XC70, mu se to zacalo sypat mesic po zaruce :-(
Ale celkove je to dost sileny a byl bych timto zazitkem z volva nadosmrti vylecen.
30. 5. 2008 15:11
Re: SEGMENT DOBY
Nevím nevím, s automatem jsem jel a nějak tomu nemůžu přijít na chuť, jako řidič si připadám polovičatě. Manuál je manuál, ale proti gustu...
Avatar - gld
30. 5. 2008 11:58
Re: Na Toyotu RAV4 to nemá
>:-[]
30. 5. 2008 09:23
Re: SEGMENT DOBY
No jo stale vidis jen produkci nemcu...