Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Všechny budoucí Jaguary budou mít také pohon čtyř kol

Všechny budoucí Jaguary budou mít také pohon čtyř kol Zdroj: acz

Všechny budoucí Jaguary budou mít také pohon čtyř kol

Budoucí Jaguary budou čtyřkolky, menší sedan střední třídy dostane navíc přednost před crossoverem.

Šéf Jaguaru Adrian Hallmark nastínil budoucnost slavné automobilky již nedávno. Nyní sdělil další podrobnosti. Plány v podobě menšího sedanu coby rivala BMW řady 3 jsou již jisté, stejně jako příchod SUV. Hallmark uvedl v rozhovoru pro britský Autocar, že sedan je nyní větší prioritou než crossover:

„I přesto, že trh SUV roste, kategorie sedanů je stále dvakrát větší, a to zejména v USA", řekl a pokračoval: „Crossover by nám určitě zajistil větší publicitu, ale SUV už ve společnosti máme a s uvedením vlastního nijak nepospícháme.“ Měl pochopitelně na mysli terénního specialistu Land Rover. „Možná nám nepřinesou sedany takové zisky, ale neočekávejte, že by Audi přestalo vyrábět A4,“ připodobnil plány ke konkurenci.

Hallmark také uznal úspěch německých protivníků včetně BMW a Mercedesu. Jejich rozšířující se množství vyráběných řad a jejich karosářských variant a taktéž široká paleta motorů se zdají být tou správnou cestou. „.V tomto segmentu musíte být flexibilní,“ potvrdil svá slova.

SUV od Jaguaru samozřejmě dostane pohon obou náprav, automobilka jej ovšem chystá během příštích let pro kompletní program. „Kočka“ menší velikosti již zde i se čtyřkolkou jednou byla v podobě X-Type, který, pravda, sdílel mnoho komponentů s Fordem Mondeo. To nebylo zájemcům zrovna po chuti a odbyt tomu bohužel odpovídal. V současnosti Jaguar uvádí pohon všech kol v kombinaci s novým třílitrovým zážehovým vidlicovým šestiválcem v řadách XF a XJ, ale pouze v Severní Americe.

Tyto modely byly původně navrženy jen s klasickou koncepcí, ale Jaguar se rozhodl reagovat na silnou poptávku po čtyřkolkách v horských oblastech USA a Kanady. Další současné řady budou muset dle Autocaru znak 4x4 oželet, architektura zástavbu této techniky neumožňuje a už vůbec ne u specifikací pro Británii s volantem na opačné straně. Doma je navíc klienti ani nechtějí a náklady na její vývoj by enormně narostly. V příštích letech tomu však bude úplně jinak.

„V tuto chvíli nemůžeme nabídnout našim zákazníkům všechny možné motory a pohony a ti jen zaškrtají patřičná políčka. Musíme některé upřednostnit.“ Ve vývoji příštích generací se nimi počítá. „Víme, co to pro nás znamená.“ řekl Hallmark při uvedení zmíněných verzí XF a XJ na severoamerický trh.