Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW chystá elektrický crossover za půlmilionu. Chce jím konkurovat Tesle

David Bureš
Diskuze (8)
Na poměry elektromobilů levný crossover by měl dorazit po roce 2020. V plánu je produkce až 200.000 kusů ročně.

Volkswagen chce v následujících letech významně expandovat v oblasti elektromobilů. Novinky s elektrickým pohonem budou sdruženy v rodině I.D., přičemž automobilka již potvrdila příchod kompaktního elektrického hatchbacku (I.D. Neo), crossoveru vycházejícího z konceptu I.D. Crozz nebo elektrického mikrobusu inspirovaného konceptem I.D. Buzz. Vedle toho se pracuje též na elektrickém malém crossoveru.

Jeho přípravy potvrdil zdroj z automobilky seznámený se situací, který nechtěl být jmenován. Zahájení prodeje takového auta ještě totiž nebylo definitivně schváleno vedením Volkswagenu.

Malý crossover by každopádně měl lákat hlavně na cenu, prodáván by měl být za cenu okolo 500.000 korun, což je na elektřinou poháněné vozy slušná cenovka. Automobilka by tím chtěla konkurovat Tesle, věří, že postupným rozšířením nabídky elektromobilů klesne jejich prodejní cena. Mohly se tak prodávat za menší peníze než třeba Tesla Model 3.

Automobil by se měl začít prodávat po roce 2020, ročně by mohlo vznikat na 200.000 jeho kusů. Kde se bude vyrábět, zatím nebylo definitivně rozhodnuto, produkci by ale mohla dostat na starosti továrna v Emdenu. Ta se dnes primárně zaměřuje na produkci VW Passat a spekuluje se o ní jako o možném výrobním místě příští generace Škody Superb, zároveň ale existují plány, že se v budoucnu přeorientuje na výrobu elektromobilů. V takovém případě by se tam mohl vyrábět i zvažovaný elektromobil střední třídy (tzv. I.D. Aero), nabízený ve formě sedanu i kombíku.

Volkswagen totiž v současnosti řeší jak co nejefektivněji rozmístit výrobu svých aut mezi své továrny, hlavně s ohledem na chystanou expanzi v oblasti elektromobilů. Plány zahrnující i možnost výstavby nového závodu v Bulharsku či Maďarsku, který by mohl produkovat i vozy Škoda, bude dozorčí rada automobilky projednávat 16. listopadu.

David Bureš
Diskuze (8)
11. 11. 2018 12:27
Vyrobit je klidně mohou, ale...
kdo je bude kupovat? Cena 500000Kč je utopie, stejně jako plán vyrobit 200tis ks >:D

Leda, že by rudozelené mozky v europarlamentu opět zasáhli proti spotřebitelům a nařídili pro naše dobro, co si máme koupit :no:
11. 11. 2018 10:59
Konkurence
Vypada to spis na konkurenci pro Hyundai Kona/KIA Niro.

Udaje o dojezdu, cene a reci o konkurenci pro Teslu mi prijdou prehnane, vzhledem k tomu co maji ted a co slibuji za dva roky. Ale treba podvodnici z Wolfsburgu jeste prekvapi. Kazdy dalsi model EV vitam :yes:
10. 11. 2018 21:42
Re: Bajky
Po roku 2020 môže byť v podaní VW pokojne aj rok 2030. Vtedy by už EV mohli byť lacnejšie, a verte páni sami sebe, že česká koruna do tej doby výrazne posilní a za euro už nedáš ani dvacku... V tom prípade by tá cena mohla byť 500 tisíc, povedzme že bez bateriek, ktoré budú na prenájom... ;-)
10. 11. 2018 15:40
Re: Bajky
Dotovat by chtěli ubozí výrobci, aby uspokojili své nenapapané akcionáře, management, odbory, atd. ... Bajkám o příšerně drahých baterkách věří tak leda naivní ochránci zážitků z jízdy autem poháněným nepřekonatelným spalovacím motorem ;-)
10. 11. 2018 14:57
Re: To je dost
Půl mega je samozřejmě blbost.Leda by vw cenu dotoval,nebo (opět) něco ošidil..?