Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW fušuje do řemesla Rolls-Royce! Chystá stropnici se světly a dalšími funkcemi

Dominik Kovář
Diskuze (12)

Volkswagen zřejmě napodobí Rolls-Royce a nabídne osvětlenou stropnici. Má s ní však větší plány a nepůjde jen o navození příjemnější atmosféry v interiéru.

Na stránkách WIPO (Světová organizace duševního vlastnictví) je od 13. dubna 2023 k dispozici dokument, který poodhaluje velmi zajímavé řešení stropnice, která by se mohla objevit u budoucích modelů automobilky z Wolfsburgu.

Volkswagen má s novou stropnicí velké plány, ale zároveň se nebojí přiznat, že ji lze využít k vytvoření příjemné atmosféry v interiéru, kdy člověku při nastupování do auta krouží nad hlavou různorodá grafika. Tedy něco jako Starlight Headliner v modelech Rolls-Royce.

Video se připravuje ...

Jak je patrné z patentových obrázků, VW počítá se stropnicí s osvětlovacími prvky a otvory pro ventilaci rozmístěnými po ploše celého stropu. Příjemné osvětlení interiéru ale není jediným cílem německé automobilky. 

Strop bude reagovat například při pohybu vozu vpřed, čemuž se grafika a osvětlení stropnice úměrně přizpůsobí. Z praktického hlediska lze může dojít k využití asistentů a upozornění pomocí grafiky nebo vzorů. 

Tyto vzory mohou mít různé barvy - modrou nebo zelenou při odemknutí vozu, zatímco červená dá cestujícím vědět, že jsou některé z dveří špatně zavřené. Stejným způsobem může červená identifikovat nepřipoutaného pasažéra. Oranžová barva pro změnu poslouží pro identifikaci vozu v mrtvém úhlu.

Díky senzorům se může osvětlení přizpůsobit konkrétním situacím. Například pokud chce cestující vystoupit, bude osvětlena klika dveří, a pokud naopak chtějí nastoupit, mohou stejná světla osvětlit prostor pro nohy a přezku bezpečnostního pásu. 

Pokud jde o ventilaci, se stovkami malých otvorů ve stropnici lze proudění vzduchu ovládat způsobem, jaký jsme ještě v automobilech nezažili. Ve větších vozidlech se sedmi místy bychom se díky takové technologii mohli dočkat až sedmizónové klimatizace. 

I v případě této revoluční výbavy bude prospěšná možnost různých profilů řidiče. Zatímco jeden člen rodiny bude chtít nad sebou pro příklad imitaci noční oblohy, ten druhý se spokojí s jemnou jednobarevnou linií. 

Jak daleko má tato funkce k realizaci? Vzhledem k využití stávajících technologií se nemusí jednat o vzdálený sci-fi scénář. Když to hodně zjednodušíme, vše, co Volkswagen potřebuje, je vyrobit stropy různých tvarů a nakódovat je tak, aby splňovaly to, co si od nich inženýři z Wolfsburgu přejí. 

Dominik Kovář
Diskuze (12)

Doporučujeme

20. 4. 2023 12:15
Re: “Šikovní”
Ahoj Hamuna,

Nech si robia čo chcú, však v pohode. Nikto nevidí do budúcnosti a možno sa ich stratégia ukáže ako dobrá.

Poklesy ceny akcií VW im zatiaľ dávajú jasnú spätnú väzbu, že akcionári o ich krokoch pochybujú. Veľký pokles.

Ty považuješ ich 6 x vyšší rozpočet na investície oproti rastúcej konkurencii ok? Že to nie je plytvanie? Kúpil by si si ich akcie? Že ich šéf potom plače, že majú nízke marže?

PS: Skús vyhľadať rozdiel medzi Free cash flow a Net change in cash. A pozri si net change in cash, ktorý bol výrazne záporný.

Čo tam máš ďalej? :-!
Avatar - Ham.
20. 4. 2023 10:14
Re: “Šikovní”
Kolik mají úvěrů když je bez problémů splácí a nadto tvoří zisk je putička.¨
Cash flow mělo VW v roce 2021 a 2022 nejlepší za poslední roky a jedno z nejlepších v autoprůmyslu společně s BMW a Stellantisem.
https://finbox.com/…r/fcf_yield_ltm/
Co tam máš dál?
19. 4. 2023 21:13
Re: Re: “Šikovní”
Nic takové jako německá kvalita už léta neexistuje. To si snad už nenalhávají ani samotní Němci.
19. 4. 2023 19:34
Re: “Šikovní”
VW má problém a svojim plytvaním si zhoršuje konkurenčnú pozíciu.
- Čistý zisk 16,59 mld Eur v roku 2022
- Investičný plán zvýšili na 180 mld Eur / 5 rokov (36 mld / rok)

Kde na to berú? Zadlžovaním a zvyšovaním cien. To je pre nich pasca.
- Dlhodobé úvery VW: 185 mld Eur k 12/2022.
- Cash flow -9,4 mld Eur
- Pokles predaja 2022: 7%

Rastúce autmobilky Tesla, BYD, NIO dokopy 6 mld Eur ročne (30 mld na 5 rokov). VW to minie len na SW a digitalizáciu.

Ak si VW myslí, že ich zachráni rast cien, nezmyselné investície, a svietiace stropy s ventiláciou, tak good luck. :-!
19. 4. 2023 12:08
Re: Re: “Šikovní”
Môže byť. Lemplácky prístup viac-menej čakáš od Poliakov, Chorvátov alebo Rumunov, ale od Nemcov nie. Asi si budeme musieť zvyknúť. Pojem "nemecká kvalita" už nejakú dobu výrazne stráca na hodnote. Mám obavu, že za pár rokov už nemusí platiť vôbec, alebo sa to dokonca stane iróniou.