Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf GTI u nás za 777.200,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (30)
Již brzy se na český trh dostane další vydání Golfu GTI. Nové GTI se v definitivní podobě představilo na autosalonu v Paříži a od 19. listopadu se prodává na německém trhu.

Již brzy se na český trh dostane další vydání Golfu GTI. Nové GTI se v definitivní podobě představilo na autosalonu v Paříži a od 19. listopadu se prodává na německém trhu.

Když se řekne GTI 93,2 % Evropanů a 98,5 % Němců si vybaví Golf. Jméno těmto třem písmenům začala dělat sportovní verze Golfu v roce 1976. První GTI měl motor o výkonu 81 kW a nejvíce jel 182 km/h. Z původně plánované série 5000 ks se nakonec vyvinula nová subtřída sportovně laděných hatchbacků a Volkswagen vyrobil za téměř třicet let 1,5 milionu ostrých Golfů.

Pátá generace Volkswagenu Golf byla už na loňkém autosalonu ve Frankfurtu představena společně se studií GTI, která se ukázala v Paříži jako sériový Golf GTI. Teprve bílé provedení nového GTI odhalilo červeně orámovanou masku chladiče, která na červené studii zanikla. Další karosářské úpravy (nové nárazníky, spoiler vzadu, prahy) odpovídají solidnímu stylu stavby pětkového Golfu a je možné, že třídveřové GTi zvedne zájem i o běžné třídveřové Golfy. Za 17palcovými koly z lehké slitiny září rudé brzdové třmeny, podvozek je sportovně naladěn a o 15 mm snížen. Ačkoli studie byla prezentována ve třídveřové variantě, GTI bude k dispozici i s pětidveřovou karosérií.

Interiér GTI odlišil Volkswagen tříramenným volantem obšitým perforovanou kůží a decentní aplikací hliníku na řadicí páce i pedálech. Nový je také design přístrojů před řidičem, sériová výbava zahrnuje klimatizaci Climatic, palubní počítač, dešťový senzor, světla s funkci coming home a leaving home a kontrolu tlaku v pneumatikách.

Motor nového Golfu GTI je přeplňovaná verze dvoulitrového čtyřválce FSI, která má poměrně vysoký kompresní poměr 10,5:1. Přeplňováním bylo dosaženo plochého průběhu točivého momentu, který má mezi 1800 a 5000 ot/min hodnotu 280 Nm. Nejvyšší výkon 147 kW (tedy rovných 200 koní) je k dispozici mezi 5500 a 6000 ot./min. Se standardní šestistupňovou manuální převodovkou je Golf GTI schopen zrychlení z 0 na 100 km/h za 7 sekund, s převodovkou DSG pak za 6,9 s. Pružné zrychlení z 60 km/h na 100 km/h při zařazeném 5. rychlostním stupni trvá 7,5 s. Nejvyšší rychlost činí 235 km/h a kombinovaná spotřeba 8 l /100 km.

Základní verze Golfu GTI má standardně šestistupňovou manuáln převodovku, za příplatek můžete mít

převodovku DSG.

K základní ceně 777.200,- Kč se připlácí za druhý pár dveří, pokud trváte na pětidveřovém Golfu GTI.

Přímý "ostrý" konkurent Opelu zatím čeká na uvedení na český trh, ale již nyní je k dispozici civilní Astra Sport s dvoulitrovým přeplňovaným motorem (147 kW při 5400 ot./min, 262 Nm při 4200 ot./min), kterou lze mít v pětidveřovém provedení za 710.900,- Kč resp. v provedení Combi za 740.400,-Kč.

Ondřej Láník
Diskuze (30)