Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf R32: První sériové použití převodovky DSG

Miroslav Kudělka
Diskuze (12)
Model Golf R32 se stane prvním sériovým vozem koncernu VW, který bude vybaven nejnovější automatickou převodovkou DSG, která byla poprvé představena v Audi TT 3.2 quattro.

Model Golf R32 se stane prvním sériovým vozem koncernu VW, který bude vybaven nejnovější automatickou převodovkou DSG, která byla poprvé představena v Audi TT 3.2 quattro.

Zatímco nové TT 3.2 quattro půjde do výroby až ve druhé polovině roku 2003, Golf R32 dostane novou převodovku již v prvním čtvrtletí roku 2003. Nejvýkonnější model Golfu je nyní vybavován klasickou přímo řazenou šestistupňovou převodovkou, která bude novým ústrojím nahrazena. Připomeňme, že převodovka DSG pracuje se dvěmi spojkami a umožňuje díky tomu současné zařazení dvou rychlostních stupňů, což značně zrychluje a zjemňuje změnu převodu. Výroba této převodovky bude probíhat v Kasselu, kde VW investoval 150 mil. Euro do výrobního závodu a předpokládané množství je cca 1000 kusů denně. V průběhu roku 2003 bude použití DSG rozšířeno i do dalších modelů.

Výhody převodovky jsou nejen na poli pocitovém, kde si řidič může vychutnávat bleskurychlé řazení bez nutnosti sundat nohu z plynu, ale jsou také přímo měřitelné. Zatímco současný Golf R32 s manuální převodovkou zrychluje 0-100 km/h za 6,6 sekundy, s převodovkou DSG a stejným motorem tuto rychlost dosáhne za 6,4 sekundy. Maximální rychlost přitom zůstává stejných 247 km/h. Kde jsou ale výhody nové převodovky znát nejvíce, je spotřeba paliva. Inovovaný model má kombinovanou spotřebu 10,2 l/100 km, což je o 1,3 l méně než u stávajícího modelu(!).

Miroslav Kudělka
Diskuze (12)