Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Passat TSI EcoFuel: 1.4 TSI Twincharger nyní i na zemní plyn (ceny v ČR)

Ondřej Láník
Diskuze (11)
Volkswagen rozšiřuje svou nabídku o modely Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel, které kombinují u motoru na zemní plyn přímé vstřikování s přeplňováním.

Volkswagen Passat TSI EcoFuel poskytuje nejvyšší výkon 110 kW při 5500 min-1 , přičemž maximální točivý moment 220 Nm má řidič k dispozici v širokém rozpětí otáček od 1500 do 4500 min-1. Tato působivá charakteristika je jasnou odpovědí na dosavadní výtky ohledně relativně malého výkonu vozidel na zemní plyn. Passat TSI EcoFuel se může pochlubit nejvyšší rychlostí přes 210 km/h a zrychlením z klidu na 100 km/h za 9,8 s.

V České republice se budou vozy Passat TSI EcoFuel prodávat výhradně ve výbavě Business. Sedan s šestistupňovou mechanickou převodovkou stojí 724.600,- Kč, kombi Variant je za 764.100,- Kč. K dispozici jsou i vozy se sedmistupňovou převodovkou DSG, jejichž základní cena byla stanovena na 773.900,- Kč, resp. 813.300,- Kč. Zákazníci si mohou objednat modely Passat Variant TSI EcoFuel rovněž v provedení N1 s možností odpočtu DPH.

Kromě motoru na zemní plyn dostaly Passaty TSI EcoFuel k bohaté výbavě modelů Business obsahující bi-xenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kola z lehkých slitin a kožený volant navíc také kontrolu poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách a multifunkční ukazatel "Plus", s ukazatelem vhodného převodového stupně u mechanické převodovky.

Verze s dvouspojkovou převodovkou DSG vystačí s 4,4 kilogramy zemního plynu na 100 km, což při průměrné ceně zemního plynu 22,70 Kč za kilogram (k 1. 1. 2009; zdroj www.cng.cz) znamená provozní náklady na palivo ve výši jen 1 Kč na kilometr. To je výrazně méně než u modelu Passat s benzinovým motorem a ani vznětová varianta 2.0 TDI/103 kW (140 k) s průměrnou spotřebou 5,6 l/100 km není levnější (1,39 Kč/km při průměrné ceně nafty ve výši 24,89 Kč/l; k 14. 2. 2009, zdroj: CCS).

Volkswagen Passat EcoFuel
Motor1,4 TSI1,4 TSI DSG
Zdvihový objem [cm3]13901390
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]110/5500110/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]220/1500-4500220/1500-4500
Max. rychlost [km/h]210210
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,89,8
Komb. spotřeba benzin [l/100 km]7,26,8
Komb. spotřeba CNG [kg/100 km]4,54,4
Pohotovostní hmotnost [kg]15271546
Cena sedan [Kč]724.600,-773.900,-

Pro firmy je významné, že s nízkými provozními náklady mohou s jistotou počítat v dlouhodobém horizontu. Výhodná cena zemního plynu oproti benzinu a naftě je totiž garantována stabilizací spotřební, resp. ekologické daně na zemní plyn pro dopravu až do roku 2020. Do roku 2012 je ekologická daň nulová, a poté se bude postupně zvyšovat, aby v roce 2020 dosáhla minimální úrovně požadované Evropskou unií.

Pro podnikatele a právnické osoby znamená přechod na tzv. ekologicky šetrná vozidla, mezi něž Passat TSI EcoFuel patří, ještě jednu finanční výhodu, a tou je osvobození od placení silniční daně, které zavedla novela zákona o silniční dani od ledna letošního roku. V porovnání například s modelem Passat 1.8 TSI tak lze během prvních tří roků provozu ušetřit na silniční dani 1.560,- Kč ročně a ještě víc v dalších letech, kdy postupně klesá sleva poskytovaná ze základní sazby.

Modelu Passat TSI EcoFuel s převodovkou DSG se jako prvnímu vozu střední třídy podařilo prolomit magickou hranici emisí CO2 120 g/km. Motor TSI EcoFuel plní s velkou rezervou normu Euro 5, neboť spalováním zemního plynu vzniká méně škodlivin než při spalování benzinu. Emise CO2 jsou až o 30 % nižší, velmi nízké jsou i emise NOx, nespálených uhlovodíků a oxidu uhelnatého. Motor na zemní plyn nevypouští žádné emise síry ani karcinogenních aromatických látek a téměř nulové jsou emise pevných částic.

Motor TSI EcoFuel spaluje primárně zemní plyn a na benzin přechází automaticky až po vyprázdnění nádrží na CNG. Obě paliva se tankují samostatnými plnicími hrdly pod společným víčkem na obvyklém místě karoserie. Tři ocelové nádrže pojmou 21 kg zemního plynu, rezervní nádrž na benzin má objem 31 litrů. Celkový dojezd je 940 kilometrů (480 km na CNG a 460 km na benzin). Veškeré nádrže jsou v bezpečných zónách pod podlahou zadní části vozu, takže nijak neomezují velikost prostoru pro posádku a zavazadla.

Ondřej Láník
Diskuze (11)
24. 2. 2009 13:36
Re: bursíkův mokrý (eko)sen
hlavně teď je v Antarktidě, to letadlo, vrtulník nebo loď určitě moc palivových článků nemají, takže mi přijde že Bursík už svoji uhlíkovou stopu zanechal až až...
24. 2. 2009 13:34
Re: bursíkův mokrý (eko)sen
Bursík je sám hybrid de-bila-s-kre-ténem, že si vozí zadek v Lexusu je nezajímavý, ale to že si teď Praha místo autobusů na plyn objednala ropáky, to je 3x :no:
24. 2. 2009 11:55
Re: bursíkův mokrý (eko)sen
Bursik jezdi na kolobezce >:D
24. 2. 2009 10:43
Re: bursíkův mokrý (eko)sen
Bursík má Olprana ;-)
Avatar - Pierro
24. 2. 2009 09:53
Re: bursíkův mokrý (eko)sen
Nechcem dať nikoho do plynu, len si myslím, že náš ekovizionár by spravil lepšie, keby namiesto predraženého Lexa GS Hybrid používal plynového apoštola. Za cenu jedného jap. hybridu by mal passaty dva. Ušetrily by se peniažky a ekológii by bolo učinené za dosť... ;-)