Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW rozjíždí bezdrátové aktualizace elektromobilů ID, část ale musí nejdřív do servisu

Ondřej Mára Ondřej Mára 5. 3. 2021 • 18:39
94
2
Zobrazit náhledy (94)
Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3

Automobilka Volkswagen oznámila, že začíná se svými bezdrátovými aktualizacemi softwaru v elektromobilech ID.3 a ID.4. Některé vozy je však dostanou až po návštěvě servisu.

Stále větší procento automobilek se v poslední době zaměřuje na tzv. OTA (over-the-air) aktualizace softwaru, prostřednictvím kterých nabízejí zákazníkům vždy ty nejmodernější služby a funkce bez nutnosti zdlouhavé návštěvy servisu. Díky automobilce Tesla, která je jedním z průkopníků OTA aktualizací SW, navíc víme, že se touto cestou dá v případě elektromobilů i zvyšovat dojezd.

A to může být skvělá zpráva pro majitele elektromobilů Volkswagen z rodiny ID. Německá automobilka totiž nedávno oznámila, že spouští funkci bezdrátových aktualizací pro své elektromobily ID.3 a ID.4 prodané na evropském trhu. Aktualizace chce přitom vydávat každé tři měsíce, takže se zákazníci mohou těšit na pravidelnou podporu.

Poněkud úsměvná je ale skutečnost, že podpora OTA aktualizací vyžaduje software řídící jednotky ve verzi ID.2.1, který se však do elektromobilů z rodiny ID instaluje teprve od osmého kalendářního týdne tohoto roku. Vlastníci starších modelů tak nejprve budou muset do servisu pro novou verzi softwaru, než jim bude funkce OTA aktualizací zpřístupněna.

video

Nový ID.Software 2.1 už je standardně instalován do všech modelů vyrobených od osmého kalendářního týdne. Pro zákazníky, kteří svůj ID. vůz již dostali, bude nový software postupně zpřístupněn. Jak již bylo oznámeno, budou kvůli tomu muset jednou navštívit svého dealera. S novým softwarem však bude možné poprvé ve velkém objemu aktualizovat kromě jiného i řídící jednotky instalované ve vozidle, a to aniž by zákazník musel do servisu,“ uvádí automobilka.

Automobilka rovněž uvedla, že spuštění bezdrátových aktualizací softwaru předcházelo rozsáhlé testování, které mělo zaručit, že vše půjde podle plánu. První bezdrátová aktualizace už navíc měla být instalována na více jak 3.000 automobilů v rámci společnosti. Až se tedy nový software dostane k zákazníkům, mělo by být vše v nejlepším pořádku.

Související články

Témata
Avatar - kuk
6. 3. 2021 12:53
Český zaprděnci s rakovinometama stejně nechápou která bije
Tak uvidíme jak to OTA hoši a děvčata ve VW zvládnou. Asi to bude ještě hodně bolet, pořád jsou 10 let pozadu. :-!
5. 3. 2021 18:09
Blízká automobilová budoucnost podle šíleného Diesse
raha – Volkswagen urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility. Společnost nyní představila strategii ACCELERATE, která jí umožní přizpůsobit se včas a důsledně hlubokým změnám automobilového průmyslu. Se stejnou rozhodností, s níž Volkswagen realizuje svou globální elektrickou ofenzivu, se bude nyní zabývat i velkými tématy budoucnosti. Klíčovými kompetencemi se stanou digitální zážitky pro zákazníky a integrace softwaru do vozidla. Obchodní modely založené na datech umožní značce Volkswagen oslovovat nové skupiny zákazníků a získávat nové zdroje příjmů. Volkswagen navíc ještě v tomto desetiletí zpřístupní mnoha lidem autonomní jízdu. „Elektromobilita byla jen začátkem, opravdová revoluce teprve přijde. Se strategií ACCELERATE zvyšujeme rychlost na cestě do digitální budoucnosti,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. „Volkswagen projde v příštích letech dosud nevídanou proměnou.“

Volkswagen zahájil se strategií TRANSFORM 2025+ v roce 2016 hlubokou transformaci ve spojení s největší elektrickou ofenzivou v automobilovém průmyslu. Cílem strategie ACCELERATE je nyní proměna Volkswagenu na „nejatraktivnější značku pro trvale udržitelnou mobilitu“. Urychlení transformace společnosti Volkswagen je postaveno na třech pilířích – „hodnota značky“, „modulární platformy“ a „hodnotná společnost“ – tvořených konkrétními opatřeními a ambiciózními cíli.

Integrace softwaru se stane klíčovou kompetencí značky Volkswagen

Vysoké počty prodaných vozů Volkswagen významně přispějí k efektivnímu využívání softwaru v rámci celého koncernu. Integrace softwaru do vozidla a digitální zážitky pro zákazníky se stanou klíčovými kompetencemi společnosti. Volkswagen je proto lídrem vývoje zákaznicky orientovaného digitálního ekosystému. Průkopníkem v této oblasti je rodina ID. Volkswagen založil organizační jednotku ID.Digital pro agilní realizaci projektů, která bude od léta 2021 připravovat a ve 12týdenním intervalu vydávat pravidelné aktualizace „Over-the-Air“. Vůz tak bude v aktuální podobě po celou dobu svého životního cyklu a novými funkcemi bude dokonce vylepšován. Již za dva roky bude na silnicích jezdit síťově propojená flotila více než 500 000 vozidel, která umožní značce Volkswagen pohotově reagovat na požadavky zákazníků novými funkcemi.

Obchodní model 2.0: nové skupiny zákazníků a dodatečné zdroje příjmů

Volkswagen vytváří dalším vývojem automobilu produkt založený na softwaru. To je důležitým předpokladem pro zavádění nových obchodních modelů, jejichž základem jsou data. Překážky pro vstup do světa individuální mobility se sníží, ale současně budou zákazníkům nabízeny velmi atraktivní balíčky služeb pro mobilitu. Pro společnost to bude znamenat dodatečné příjmy ve fázi používání vozidel – například za nabíjecí služby, dodávky energie, softwarové funkce, které si zákazníci budou moci podle potřeby dodatečně objednávat, nebo za automatizovanou jízdu.

Volkswagen také výrazně zjednoduší strukturu své nabídky. Budoucí generace vozidel se budou vyrábět ve výrazně menších počtech variant. Individuální konfigurace již nebude určována hardwarem při nákupu vozidla. Automobil bude mít vše podstatné ve své výbavě a zákazník si bude moci požadované funkce kdykoli objednat prostřednictvím digitálního ekosystému ve svém automobilu. Výrazně se tím sníží složitost výroby.

Jasný plán pro zvýšení ziskovosti

Do roku 2025 bude Volkswagen investovat 16 miliard eur do budoucích oblastí elektromobility, hybridizace a digitalizace. Společnost pokračuje v rámci strategie ACCELERATE v důsledném zvyšování své efektivity, aby si zajistila prostředky pro vysoké investice do budoucnosti. Do roku 2023 bude dosaženo cíle provozní marže minimálně 6 procent a na této výši má být udržována i v dalších letech.

Pozornost se přitom zaměří na posílení odolnosti vůči výkyvům trhu. Volkswagen proto hodlá snížit do roku 2023 fixní náklady o 5 procent, zvyšovat produktivitu výrobních závodů o 5 procent ročně, optimalizovat náklady na materiál o 7 procent a trvale dosahovat zisku ve všech regionech. Cílem pro Jižní Ameriku a USA je dosáhnout vyrovnaného hospodaření již v letošním roce. V Severní Americe budou pro dosažení ziskové zóny postačovat o 15 procent nižší prodeje, v Jižní Americe dokonce o 30 procent nižší.

Ještě rychlejší rozšiřování elektromobility

Volkswagen kromě toho znovu výrazně zintenzivní svou globální elektrickou ofenzivu. Do roku 2030 se zvýší podíl elektromobilů na prodeji v Evropě na více než 70 procent – což je dvojnásobek oproti dosavadnímu plánu ve výši 35 procent. V USA a Číně plánuje společnost ve stejném časovém období více než 50procentní podíl elektromobilů. Volkswagen bude každý rok uvádět na trh minimálně jeden model s elektrickým pohonem. V první polovině roku 2021 představí model ID.4 GTX1 s pohonem všech kol. Ve druhé polovině roku bude následovat sportovní model ID.51. Na podzim bude mít premiéru ID.6 X/Cross1, sedmimístné SUV s elektrickým p

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku