Poraďte vedení Volkswagenu. Má vyrábět ID.3 kabrio?
Volkswagen hodlá v následujících letech dále rozšířit svoji nabídku elektromobilů. Při této expanzi však potřebuje poradit.
Koncern Volkswagen Group je dnes velkým zastáncem elektromobility, a to hlavně za vedení Herberta Diesse, který se stal jeho předsedou představenstva v roce 2018. Právě za jeho šéfování koncern pracuje na desítkách modelů s elektrickým pohonem, které mají nabídku postupně obohatit v následujících letech. Vyvíjí se opravdu různorodé elektromodely, od městských aut po velká SUV, vedení koncernu se však nyní chce ujistit, zda jeho plány odpovídají poptávce.
Vedení mateřské značky Volkswagen totiž potvrdilo, že se uvnitř centrály pracuje na myšlence kabrioletu na bázi elektrického hatchbacku ID.3. Zároveň si však není management jistý, zda by takový automobil opravdu zaujal, a tak se Volkswagen svých fanoušků a potenciálních kupců otevřeně ptá, zda by takové ID.3 kabrio mělo smysl a zda vůbec elektrický pohon a otevřená karoserie jdou dohromady.
Volkswagen zveřejnil nákresy takového auta, jak by mohlo vypadat. Za základ slouží samozřejmě ID.3, respektive jeho charakteristická příď, otevřený derivát má však jen jeden pár bočních dveří.
Automobilka prostřednictvím těchto skic vyzývá své fanoušky, aby o nich diskutovali na sociálních sítích. Vedle Facebooku, Instagramu nebo Twitteru mohou využít také třeba LinkedIn, na němž je aktivní jak předseda představenstva celé skupiny Volkswagen Herbert Diess, tak Ralf Brandstätter, šéf mateřské značky Volkswagen.
Nápad otevřeného Volkswagenu ID.3 každopádně dokazuje, že idea kabrioletu není ve Wolfsburgu zcela mrtvá. A to přestože i Volkswagen podobně jako mnohé další značky nabídku takových aut značně omezil a dnes nabízí výhradně netradičně pojaté otevřené auto v podobě SUV-kabria T-Roc Cabrio. Bývaly přitom doby, kdy v jednu chvíli prodával Golf Cabriolet, retro Beetle Cabriolet i kupé-kabriolet Eos. Obecnou potíží kabrií je ale fakt, že zájem o ně je nízký a odbytišť je jen pár.
I proto se v poslední době hledají nové cesty, jak kabriolet pojmout. Jednou z možností je SUV kabrio (před T-Rocem to už neúspěšně zkoušel Range Rover Evoque), novým trendem by pak mohla být elektrokabria. Třeba šéf Volkswagenu Brandstätter si myslí, že by kombinace otevřené střechy a tichého elektrického pohonu přinesla zcela nový jízdní zážitek. A jaký názor máte vy?