Vyrobeno 700 000 roadsterů Mazda MX-5
Dne 5.3. 2004 dosáhla Mazda Motor Corporation významného milníku, když z výrobní linky Ujina1 v Hirošimě sjela již 700 000. Mazda MX-5. Vůz s číslem 700 000 je osazen motorem 1,8i o výkonu 178 koní a má červenou barvu „velocity red mica“ a byl vyroben pro americký trh. Tohoto milníku dosáhla Mazda po 14 letech a 11 měsících od okamžiku, kdy byla Mazda MX-5 v dubnu roku 1989 uvedena na trh.
V květnu roku 2000 byla Mazda MX-5 zapsána do Guinessovy knihy světových rekordů jako nejprodávanější dvoumístný roadster na světě s výrobou 531 890 vozů (výroba v období duben 1989 až říjen 1999). S dosažením nového milníku se Mazda znovu pokusí o zápis do Guinessovy knihy rekordů.
Svou první premiéru měla Mazda MX-5 na autosalonu v Chicagu v únoru roku 1989. V Evropě byla představena o rok později a v Japonsku v září 1989.
Mazda MX-5 slaví v tomto roce již své 15. výročí. Za tu dobu se stala nejlépe prodávaným sportovním vozem a ikonou značky Mazda, jenž je symbolem radosti z řízení vozu na mnoha trzích světa. Fanoušci tohoto vozu založili po celém světě řadu klubů a od svého uvedení získal roadster více než 100 mezinárodních automobilových ocenění.
První generace vozu Mazda MX-5 měla svou premiéru v roce 1989 a objem výroby za prvních osm let přesáhl 430 000 vozů. Poté následovala druhá stávající generace, která se představila v lednu roku 1998.
Stávající nabídka obsahuje též Mazdu MX-5 v provedení coupe, které bylo představeno pro japonský trh v říjnu 2003 a dále model s turbem, který se představil v prosinci loňského roku nejprve na japonském trhu a nyní je k dispozici také pro Ameriku a Austrálii. V prosinci 2001 představila Mazda na domácím trhu vůz s označením NR-A, jenž byl vytvořen pro začínající závodníky, kteří se setkávají při závodech Roadster Party Races, které Mazda v Japonsku sponzoruje.
Zajímavá je také statistika prodejů Mazdy MX-5 v České republice (celkem prodány necelé tři stovky MX-5), kterou naleznete v tabulce níže. Nejúspěšnějším rokem japonskeho roadsteru byl u nás rok 1994. Z uvedených zemí je prodej srovnatelný s Norskem, které má podstatně chladnější podnebí, ale na druhou stranu větší kupní sílu. V Evropě je MX-5 nejoblíběnější v Německu (78 tis. ks) a ve Velké Británii (56 tis. ks).
Aktuální generace MX-5 (právě představený model 2004) může být poháněna motorem 1598 cm3 (81 kW při 6500 ot/min) nebo 1840 cm3 (107 kW při 7000 ot./min). Klasická koncepce, lehká stavba (pohotovostní hmotnost 1035 kg), ideálu blízké rozložení hmoty a přímé řízení (2,65 otáčky volantu mezi krajními polohami) patří k charakteristikám současné Mazdy MX-5. I pomalejší verze zrychluje z 0 na 100 km pod 10 s a jede nejvíce 191 km/h. Motor 1,8 l umožní zrychlovat z 0 na 100 km/h za 8,5 s, maximální rychlost činí 205 km/h. Se šestistupňovou převodovkou jsou hodnoty ještě lepší.