Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výstava nejzajímavějších Civiců přímo v muzeu Honda Collection Hall

Mirek Mazal Mirek Mazal 30. 12. 2020 • 09:12
22
9
Zobrazit náhledy (22)
Honda Collection Hall – Civic Wolrd Honda Collection Hall – Civic Wolrd Honda Collection Hall – Civic Wolrd Honda Collection Hall – Civic Wolrd Honda Collection Hall – Civic Wolrd Honda Collection Hall – Civic Wolrd Honda Collection Hall – Civic Wolrd Honda Collection Hall – Civic Wolrd Honda Collection Hall – Civic Wolrd Honda Collection Hall – Civic Wolrd Honda Collection Hall – Civic Wolrd Honda Collection Hall – Civic Wolrd Honda Collection Hall – Civic Wolrd Honda Collection Hall – Civic Wolrd Honda Collection Hall – Civic Wolrd Honda Collection Hall – Civic Wolrd Honda Collection Hall – Civic Wolrd

Honda je hrdá na svůj automobilový majetek. Japonská značka připravila přehlídku na počest jednoho z nejúspěšnějších modelů dodávaných celosvětově. Vyrábí se stále už v 10. generaci.  

Honda Collection Hall je místem expozice čtyřkolových artefaktů značky Honda. Tovární síň slávy japonské automobilky byla otevřena už před 22 léty a momentálně se blízko závodní tratě Twin Ring v Motegi představuje speciální výstava zvaná Civic World.

Výstižný název zastupuje časově seřazenou ukázku každé generace Hondy Civic. Naleštěných jedinečností pod jednou střechou je celkem 17, i když generačních řad bylo o něco méně. Výstavní kousky zahrnují jednotlivé série a zároveň je mezi továrními milníky reprezentována závodní divize, která byla a je stále součástí nestárnoucího modelu vyráběného do dnešních dnů už od roku 1972.

Vše začalo první generací. Jak je vidět v Honda Collection Hall, úvodní sériový Civic byl drobným kompaktem. Produkce začala v dobách ropné krize následované celosvětovou recesí. Zhruba 700 kilogramů vážící vůz přišel na trh v dobách omezování spotřeby paliv a emisí. Zároveň se prvotina stala se prvním automobilem, který prošel bez katalyzátoru emisními testy podle předpisů Clean Air Act, jež toho času patřily mezi nejpřísnější na světě. Splněním ekologických závazků Honda překvapila, vozidlo mělo jistou poptávku a značka jako taková se dostala na globální mapu automobilového světa.

Součástí expozice je také první sportovnější verze Civicu ověšena písmeny RS. Výkonem střízlivě posilněný stroj tehdy dokazoval, že s ekonomicky rozumným vozidlem může být zábavné poježdění. Reálně závodní typ stojí o něco dále a je ním Civic týmu Yamato – bílo-modrý třídveřový hatchback polepený logy firmy Bridgestone skutečně závodil v kategorii Minor Touring japonského mistrovského seriálu Fuji Grand Champion Series. Hbitý model exceloval, závěrem vítězný šampionát pro Yamato se odehrál v roce 1983.

Druhá generace muzejních Civiců v Motegi je zastoupena klasickou verzí, ale také vzácnějším provedením Civicu Country z roku 1980. V podstatě rodinný kombík byl obložen umělým dřevem, které bylo v té době moderním prvkem ne všech konfigurátorů. Bílý kus s hnědými doplňky exteriéru působí dospěle, béžový interiér přinášel originální formu luxusu odpovídajícího 80. letům 20. století v Japonsku.

Zcela neupravené a možná o to zajímavější stroje střídají soutěžní speciály. Třetí generace Civicu pokračovala v závodním úspěchu, ve skupině A podniku cestovních vozů Japanese Touring Car Championship (JTCC) dobře fungoval například vystavený Mugen Motul Civic vítězící v roce 1987. Třetí generace nesmrtelného modelu vůbec poprvé vyhrála ocenění japonského auta roku.

Velice oblíbený předmět tovární sbírky je čtvrtá generace Civicu alias Idemitsu Motion Mugen Civic. Opět závoďák skupiny A založený na provedení SiR. Představený kus je mistrovským vozem japonského šampionátu cestovních vozů do obsahu motoru 1,6 litru. Ukázaný prototyp byl vyroben v roce 1990, ačkoliv celkovým součtem největších úspěchů byla Honda Civic nejrychlejším vozem ve své třídě JTCC čtyři roky po sobě.

Pátou generaci v mobiliáři japonské značky zastupuje nádherný Civic SiR lakovaný ohromující modrou barvou Captiva Blue. Novotou ovoněný hatchback je doplněn funkčním závodním provedením JAACS Civic SiR-II třídy A z JTCC. Pětková řada byla často výchozím bodem pro tunery a jiné příznivce individuálního přístupu, hned na druhé pozici oblíbenosti je Civic Type R EK9 vycházející z šesté generace.

Honda Collection Hall je plná, po páté a šesté generaci následují další neojeté sběratelské vozy až do desáté generace vyráběné od roku 2015 do současnosti. Kromě dospívajících aut společnost Honda obklopila motorizovanou kolekci starými marketingovými materiály, zmenšeninami na podstavcích a velice poučné jsou vystavené originály obdržených cen či pohárů.

Méně znalé návštěvníky uvede do časové osy harmonogram vývoje dnes už prestižní automobilky. Přehled výstižně popisuje specifikace a charakteristiky každé generace, stejně jako jsou turistům předkládány pozoruhodné historické události, ke kterým došlo v jednotlivých letech. Lákadlo nejen pro fanoušky aut nebo přímo Hondy bude otevřeno do 17. března 2021, bohužel aktuální pandemická situace není přívětivá k návštěvě podobných atrakcí.

Související články

Témata
Avatar - Emel
1. 1. 2021 01:01
Re: Krasna auta
7G - jo, SEAT taky jednu dobu usoudil, že nejlepší auto je jako že sportovní MPV. Taky ho to naštěstí brzo přešlo :-)
https://img.yauto.cz/…nda_Civic_7G.jpg

9G - kdo chce auto pro rodinu, vezme kombík... no, já sice kvituju, že 9G byl jedinej Civic v kombíku, ale tohle... http://www.honda-club.cz/…0722_hdr_194.jpg

10G - nojo, ty asistenty jsou docela otrava... ale jinak za mě určitě takhle - víceprvek, nižší posaz... čert vem magic seats.
31. 12. 2020 16:12
Re: Krasna auta
7g neuveritelne prakticky a zaroven :-O ridisky.

9g byla dal aerodynamikou a prakticnosti (o 100l vetsi kufr nez prumer tridy + magic seats), prevodovkou, jednoduchosti, spolehivosti... Libi se mi jen po FL. Vyborny sedacky. Usporadani palubni desky neni co vytknout.


10g navrat poradneho zadniho zaveseni kol a klasicke usporadani (plne digitalnich v zakladu) pristroju. Navrat nadrze (9g pod ridicem) pod zadni sedacky. Vsechny asistenty vcetne ACC v zakladu. Mene prakticke, vice ridiske, vice komfortu.
Avatar - Roman Horký
31. 12. 2020 09:55
Re: Tím Civicem první generace
Ano, vím jak to myslíš. Ale ten byl vychcanej od prvnho dílu jak mrak.
Avatar - Emel
30. 12. 2020 23:02
Re: Krasna auta
Hmm... jak co. 4G a 5G jo... vlastně to 5G bylo asi relativně vůči konkurenci nejlepší ze všech.
6G bylo trošku přešlápnutí na místě a 7G podle mě krok úplně vedle.
8G kontroverzní... kosmický design, ale zároveň rezignace na víceprvek výměnou za Magic Seats
9G opět přešlápnutí na místě, což v důsledku znamená, že konkurence je dál (třeba ve výkonech benzínových motorů).
No a 10G je návrat k tomu dobrému :-)
1-3 osobně nepamatuju.
Avatar - fostek
30. 12. 2020 21:38
Re: Tím Civicem první generace
Jó jó, pamatuju si to.
V prvních sériích to byl takovej blbeček. Až v tý třetí začal brát rozum.
:yes: :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku