Vývoj Porsche Taycan vstoupil do své poslední fáze
Porsche se pečlivě připravuje na uvedení svého prvního sériového elektromobilu a lehce odhaluje finále jeho vývoje, zahrnující zkušební jízdy v extrémních podmínkách.
Porsche nehodlá opomenout při vývoji modelu Taycan ani ten nejmenší detail v jeho konstrukci. Díky tomu je tento elektromobil podrobován skutečně důkladnému a náležitě náročnému programu jízdních testů.
Vývoj nového modelu byl zahájen ve virtuální realitě a v současnosti je již ve své finální fázi, kterou představují zkušební jízdy s vozy odpovídajícími provedení pro sériovou výrobu.
Tyto testovací automobily jsou používány ve Skandinávii, jen několik kilometrů od polárního kruhu, kde prokazují svůj potenciál z hlediska dynamiky jízdy na sněhu a ledu. Zároveň za sebou mají testy prováděné na jižní polokouli. Jižní Afrika byla využita pro zkoušky výkonu pohonné soustavy a rekuperace elektrické energie. V Dubaji došlo na zkoušky vytrvalosti a nabíjení v extrémně vysokých teplotách.
Porsche uvádí, že Taycan byl v rámci vývoje testován ve třiceti zemích po celém světě, při teplotách od mínus 35 do plus 50 stupňů Celsia, v nadmořských výškách od 85 do 3000 metrů a při vlhkosti vzduchu od 20 do 100 %. Na konci letošního roku mají mít testované elektromobily na svém kontě šest milionů ujetých kilometrů.
Na celém programu zkušebních jízd se podílelo kolem jednoho tisíce řidičů, techniků a inženýrů. Výsledkem takto důkladného vývoje má být elektromobil, který půjde ve stopách dosavadních modelů značky Porsche a bude představovat vůz s nadprůměrnými jízdními výkony i spolehlivostí a schopnostmi pro skutečně každodenní použití.
Porsche Taycan, k jehož pohonu slouží dva synchronní elektromotory s permanentním magnetem, disponuje podle materiálů značky Porsche celkovým nejvyšším výkonem více než 440 kW (600 k). Sportovní elektromobil má díky tomu akcelerovat z 0 na 100 km/h za výrazně méně než 3,5 sekundy a z 0 na 200 km/h za necelých dvanáct sekund.
Podle Porsche je však ještě pozoruhodnější v kategorii elektromobilů dosud nevídaný trvalý výkon. Bez ztráty výkonu má být totiž možné absolvovat několik akcelerací v řadě. Maximální dojezd přesahuje 500 kilometrů podle metodiky EU.
Zdroj a Foto: Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG.