Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yamaha XV950 Speed Iron rozšiřuje řadu staveb Yard Built

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Nejnovějším příspěvkem do programu Yard Built, díky němuž Yamaha sleduje z první řady aktuální trendy v přestavbách motorek, je XV950 Speed Iron od Moto di Ferro.

Yamaha prostřednictvím svého programu Yard Built spolupracuje s úpravci motorek a veřejností nejlépe přijaté stavby jsou inspirací pro sériové modely. V současnosti má tento projekt, který byl spuštěn v roce 2013, na svém kontě již téměř třicet přestaveb strojů s překříženými ladičkami na nádrži.

Prozatím posledního prezentovaného zástupce projektu Yard Built má na svědomí bývalý italský závodník a současný stavitel Marco Lugato se svou firmou Moto di Ferro, kterou založil teprve v roce 2009.

Yamaha model XV950 nabízí v rámci své řady Sport Heritage jako bobber s nízkým sedlem, který má svým stylem velmi blízko ke klasickým chopperům s tenkým předním kolem a tlustou zadní pneumatikou.

V dílně Moto di Ferro se ovšem proměnil ve stroj, který dostal jméno Speed Iron a jeho původ vlastně prozrazuje pouze vzduchem chlazený vidlicový dvouválec s úhlem rozevření válců 60 stupňů, který z objemu 942 cm3 poskytuje výkon 38,3 kW (52,1 k) při 5500 min-1 a točivý moment 79,5 N.m při 3000 min-1.

Pánové z Moto di Fero totiž původní přední vidlici vyměnili za kousek z modelu VMax a to včetně světlometu a radiálních šestipístkových třmenů, spolupracujících s brzdovým kotoučem o průměru 320 mm.

Vlastní tvorbu italských stavitelů pak představuje nová hliníková nádrž spolu se sedlem a oproti sériovému modelu výrazným přizvednutím rámu právě v oblasti pod sedlem, aby bylo docíleno podobné pozice za nízkými řidítky jako u cafe raceru.

Pozornost si ovšem zaslouží i celá řada detailů od ráfků značky Borrani obutých do pěkně tlustých pneumatik přes výfukový systém Arrow až po analogový otáčkoměr s digitálním displejem od Acewell usazený před nádrží.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)