Z restomodu Lancie 037 vzniká okruhový speciál Kimera K39. Příští rok se vydá na Pikes Peak
Informací o novém projektu zatím není mnoho. Předchozí úspěchy firmy ale napovídají příchod opravdového monstra inspirovaného závodní historií Lancie.
Kimera Automobili, italská společnost stojící za opěvovanými restomody legendární Lancie 037, nyní přichází s další variantou svého projektu. Chystaná novinka s označením K39 bude opět vycházet z plánů 037, tentokrát ovšem půjde o čistě okruhovou záležitost. S podstatně rozšířeným a okřídleným speciálem plánuje společnost vyrazit v příštím roce na vrchol Pikes Peak.

Takzvaný „hyper retromod“, jak Kimera svůj nadcházející model označuje, si bere silnou inspiraci v závodní Lancii Beta Montecarlo Turbo Gr. 5 z přelomu 70. a 80. let. Na rozdíl od předchozích restomodů Evo37 a Evo38 však nebude novinka postavena ze základů Bety Montecarlo, ale využije nový karbonový monokok. Aerodynamicky tvarovaná karoserie bude přirozeně také z karbonu.
K prvním vizualizacím K39 nepřidává společnost zatím mnoho technických informací. Uprostřed by nicméně mohl opět najít místo kompresorem i turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec, který je srdcem i předchozích modelů Kimery. Hodnotou výkonu mířící na všechna kola zřejmě novinka daleko překoná dosavadních 600 koní (441 kW) v Evo38, zatímco hmotnost vozu nejspíše dále klesne pod úroveň 1100 kg.
Pravděpodobně monstrózní výkon a působivou dynamiku naznačuje i plán italské společnosti vydat se s Kimerou K39 na Pikes Peak. O pokoření rekordů ve vrchařském závodě na hoře v Coloradu se pokusí již příští rok. A přestože je K39 prozatím zamýšlena jako okruhová hračka, Italové již zmiňují pro vybranou klientelu sběratelů i případnou možnost hrstky exemplářů se silniční homologací.