
Zábava s elektrickým Mini? V testu Martina Vaculíka určitě ano
Novodobé Mini příští rok oslaví čtvrtstoletí existence. První R50 se veřejnosti představilo v roce 2001. Martin Vaculík se už tehdy naplno věnoval motoristické žurnalistice a pamatuje si každý metr jízdy s tímto vozem, který ho řízením a bezprostředností úplně nadchnul.
Od té doby nevynechal jedinou novou generaci. V současné čtvrté došlo k zajímavému rozštěpení nabídky. Spalovací verze F66 a F65 se vyrábí v Oxfordu. Elektrická J01 je záměrně podobná, přitom jde o kompletně jiný vůz. Dobrým rozpoznávacím znamením je šikmá spára mezi předním nárazníkem a blatníkem - elektrický model ji má šikmou. Vyrábí se v Číně a jde o společný projekt BMW s tamním koncernem Great Wall Motor.
Elektromobilů s často zcela konfekční technikou, které se snaží zapůsobit jménem nějaké ikony ze spalovacího světa, je dnes trh plný. I Martin, jakkoliv je jinak příznivcem elektroaut, přistupoval k čínskému Mini ze začátku spíše s nedůvěrou. V recenzi se tak krom jízdních vlastností dost zaměřil i na kvalitu. Více už ve dnešním videu.