Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zácpy na D1 budou menší, opravy budou probíhat i v noci

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 6. 9. 2013
11
Ředitelství silnic a dálnic rozhodlo, že příští etapa modernizace nejstarší české dálnice bude probíhat i v nočních hodinách.

Díky opravám v nočních hodinách se výrazně zkrátí doba oprav, což by mělo značně zpříjemnit cestování po dálnici D1 v příštích letech. V novém režimu by měly probíhat všechny nově poptávané opravy, což potvrzuje i mluvčí ŘSD Martina Vápeníková: "Po letošních zkušenostech budeme ve smlouvách více tlačit na čas včetně prodloužení směn do nočních hodin."

Ředitelství silnic a dálnic předpokládá, že zavedení oprav v nočních hodinách se neobejde bez komplikací. Práce v nočních hodinách má totiž svá přísná pravidla. "U všech dosud uskutečněných prací v noci jsme se museli vypořádat s námitkami hygienických stanic," dodává Vápeníková. Ministr dopravy Žák zároveň slibuje zostření termínů, které by ve výsledku (například díky kratším nájmům strojů) nemuselo přinést velké nárůsty cen. "Stavební společnosti mají smlouvy s příliš benevolentními termíny. Dříve ani nikdo neusiloval o to, aby se pracovalo rychle," dodal ministr. První tendry s důrazem na noční práce se rozjedou už příští rok.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Hurá
Bárt
| 6. 9. 2013
Hele nechci tě zklamat, ale zas až tak běžné to v cizině není. Žiju v Německu a tady běží už léta naprosto stejná debata - stavby trvaj moc dlouho, když jimi člověk projíždí po 4. hodině, nevidí ani duši a proč se nepracuje non-stop atd... Hlavně se tu používá super argument - zácpy stojí ekonomiku tolik a tolik miliard, takže přechodem na (investičně) dražší non-stop stavbu by se kvůli menším zácpám nakonec přece ušetřilo.
Jenže tenhle argument má jednu chybu - provokativně řečeno je tak trochu komunistický. Ta úspora v podobě kratších / míň častých zácp se totiž projeví malinko v peněžence nás všech (míň pohonných hmot spálených při čekání, míň "pročekaných" pracovních hodin atd.), jen ne u investora. Investor z těchhle úspor nevidí ani halíř (tady tedy eurocent), takže kdyby to zvýšení investičních nákladů zacvakal ze svého, musel by si ty peníze vzít někde jinde. No a protože investorem silniční infrastruktury je většinou veřejná instituce financovaná hlavně z daní / poplatků / mýta, tak je nasnadě, odkud by tydle dodatečný peníze musely přijít - od nás, daňových poplatníku...
Avatar - WinDiesel
Poraďte, ako najlepšie sa dostať z Bratislavy do Prahy
WinDiesel
| 6. 9. 2013
Vrtulník? Letadlo? Vlak? Nebo autem ale jeď o 2 hodiny dřív. >:D >:D >:D
Hurá
Left
| 6. 9. 2013
Správně...
Poraďte, ako najlepšie sa dostať z Bratislavy do Prahy
zane
| 6. 9. 2013
Poraďte, ako najlepšie sa dostať z Bratislavy alebo Trnavy do Prahy - plánujem ísť v piatok o týždeň v skorých ranných hodinách, tak aby som bol v Prahe okolo ôsmej - deviatej, ale nemôžem meškať - odporúčate ísť normálne po diaľnici okolo Brna alebo radšej sa tomu vyhnúť?

Ako to tam vyzerá? Aké veľké sú reálne zdržania?

Ďakujem za rady, určite pomôžu ;-)
Hurá
Atila_
| 6. 9. 2013
Protoze presne pro takove jednodussi lidi sva gesta a reci dela. :-!