Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zagato v Ženevě 2008

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Ačkoliv je jméno turínského karosáře Zagato spojeno spíše se značkami Ferrari, Maserati a Aston Martin, tentokrát se objevuje na nejrychlejším modelu Bentley.

Bentley Continental GTZ

Po loňských kreacích Spyker C12 Zagato a Diatto Ottovu přichází Bentley GTZ.

Práce to nebyla rozhodně snadná, protože už originální Bentley se pyšní vyváženým designem, který perfektně odpovídá charakteru značky.

Bentley GTZ čerpá inspiraci z Ferrari 575 GTZ, jeho tvary jsou však do značné míry ovlivněny konstrukcí auta. Design v sobě spojuje potřebnou kombinaci elegance a agresivity. Charakteristické prvky Zagata – typický tvar blatníků a zaoblená záď – se objevují i na tomto Bentleyi. Double Bubble - dvě bubliny na střeše a pokračujícím komplexně tvarovaném zadním skle - patří ke značce Zagato už 50 let.

Na první pohled je zřejmá změna zádě, kde jsou nyní nové koncové svítilny z diod, připomínající Lancii Thesis. Jinak tvarované je ale také víko zavazadelníku a zadní nárazník. Řadu dílčích tvarových retuší naordinoval mistr Zagato i přídi. Na rozích jsou nové kapkovité směrovky, maska se vydala hluboko dolů do nového spodního nárazníku. Podrobnější zkoumání originálu a vylepšeného Continantalu od Zagata odhaluje, že jiné řešení dostal i zadní sloupek karoserie s kratším bočním okénkem.

Technicky se nic nemění. Widlicový dvanáctiválec je přeplňován čtyřmi turbodmychadly, aby na všechna čtyři kola posílal 449 kW při 6000 ot./min, resp. 750 Nm od 1750 ot./min.

Vývoj prototypu trval necelý rok, Zagato počítá s kusovou výrobou v řádu desítek kusů, a to snad už během roku 2008. Výroba bude pravděpodobně probíhat v Británii, cena by se měla pohybovat hluboko pod milionem euro.


Ondřej Láník
Diskuze (0)