Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zapomenutá Lancia Stratos míří do aukce

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 11. 8. 2013 • 21:43
28
5
Zobrazit náhledy (28)
Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos Lancia Stratos
I soutěžní legendu lze zapomenout v garáži. Důkazem je Lancia Stratos nalezená ve Spojených státech.

Aukce společnosti Bonhams na letošním srpnovém 63. ročníku Pebble Beach Concours d’Elegance nabídne řadu zajímavých a vzácných automobilů. K nejzajímavějším a pravděpodobně i nejžádanějším vozům se má zařadit Lancia Stratos z roku 1972 v provedení Stradale určeném pro běžný provozu.

Tento konkrétní vůz s číslem šasi 29ARO 001941 byl prodán nejprve do Německa, odkud na konci roku 1982 putoval do USA. Zde si jej pořídil nejmenovaný občan Velké Británie, žijící v Kalifornii. Ten používal Stratos v běžném provozu mezi svými bydlišti v San Francisu a na ranči v Santa Barbaře.

Postupem času byla vzácná Lancia využívána stále méně a méně až byla v červnu roku 1998 uložena na již zmiňovaném ranči. Zde strávil Stratos patnáct let bez jediného nastartování. Letos byl znovuobjeven a přihlášen do aukce společnosti Bonhams. Specialisté této firmy italského sportovce důkladně zkontrolovali a prohlásili, že je ve velmi dobrém stavu.

Lancia Stratos v původní stavu, která nikdy nebyla používána na závodních tratích, má v současnosti najeto 50.116 km a společnost Bonhams ji označuje za dokonalou časovou schránku, která svou posádku přenese do sedmdesátých let. Díky zajímavé historii a původnímu stavu se očekává, že se bude cena během dražby pohybovat mezi 250.000 až 300.000 amerických dolarů (zhruba 4,87 až 5,85 milionu Kč).

První prototyp Stratosu HF se objevil v roce 1971 na autosalonu v Turíně. Automobil byl od začátku vyvíjen jako soutěžní speciál. Homologační předpisy vyžadovaly stavbu alespoň čtyř stovek kusů a díky tomu vznikla silniční Stradale.

Prodejní verze poskytovala z uprostřed napříč umístěného vidlicového šestiválce Ferrari Dino 140 kW (190 k)/7000 min-1. Stratosy, které se ještě začátkem osmdesátých let proháněly (už v soukromých rukou) po tratích rychlostních zkoušek, měly ale až 221 kW (300 k).

Lancia Stratos je legendou automobilových soutěží, vždyť získala v letech 1974-1976 tři tituly v mistrovství světa značek za sebou! Sandro Munari, největší hvězda za jejím volantem, byl navíc jedničkou sezony 1977, odnesl si Pohár FIA.

Celkem vzniklo v letech 1972-1975 492 kusů původních Lancií Stratos.

Témata
12. 8. 2013 12:30
Vzpomínky z mládí
Jo to byly doby , Lancia Stratos v barvách Alitalia a za volantem Sandro Munari . Rally Monte Carlo , Col de Turini a noc dlouhých nožů ......
12. 8. 2013 11:06
Lepšie ako ukladať peniaze do banky...
... je kupovať raritné a zaujímavé autá a odložiť ich na 40 rokov do stodoly >:D . Len treba vedieť, čo kúpiť.
12. 8. 2013 09:35
Re: Kráska
Přesně tak. Nádnerný auto. :yes:
Avatar - biscuit
11. 8. 2013 21:23
ouuuu
tohle je muj mokrej sen >:D
pro ten koncept krizence bvp a sportaku to auto miluju. je to taky jeden z duvodu, proc jsem vzdycky mel rad celicy a jednu si nakonec taky poridil, i kdyz uznavam, ze je to o kus slabsi odvarek :-) sportak, kterej se neboji nejakyho hrbolu, to je moje krevni skupina ;)
11. 8. 2013 18:54
Kráska
Teda ta je fakt dokonalá, škoda že jsou tak vzácné a normální smrtelník se k nim nedostane :/

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku