Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zažijí kabriolety renesanci? Zájemci o ně mohou pocházet z nečekaného místa

David Bureš
Diskuze (17)

Kabrioletům se v posledních letech tolik nedaří, i proto je výrobci postupně škrtají ze své nabídky. Možná je ale za rohem jejich renesance.

Kabriolety, to kdysi byla nadmíru zajímavá kategorie s širokou nabídkou vozů. Jenže Renault Mégane CC, Volkswagen Golf Cabrio, Nissan Micra C+C, Rolls-Royce Drophead Coupé a další jsou už však dávno v propadlišti dějin a očekává se další zužování nabídky. Letos končí Opel Cascada, hovoří se také o škrtání kabrií v modelové řadě BMW a Mercedesu, tyto vozy už zkrátka tolik netáhnou. Jenže možná se blýská na lepší časy!

Renesance kabrioletů by totiž mohla spustit země, od které by se to rozhodně nečekalo, Čína. Nejlidnatější země světa je sice obřím trhem, jenže aut s otevřenou karoserií je tam jako šafránu, i proto, že Asiaté nepovažují opálení pokožky za symbol krásy, a tak se slunění spíše vyhýbají, než aby ho vyhledávali. A tak nemají v oblibě ani kabriolety...

Jenže společnost Webasto vyrábějící komponenty do aut včetně střešních systémů pro otevřená auta naznačuje, že by Číňané mohli mít o kabriolety přece jen rostoucí zájem. Vyplývá to z malého průzkumu, který společnost provedla na dubnovém autosalonu v Šanghaji.

Ze 400 oslovených respondentů více než 80 % prohlásilo, že kabriolety mají rádi a přes 60 % uvedlo, že si do budoucna umějí představit nákup kabria. „Možná, když se v Číně zlepší životní prostředí, nastane renesance kabrioletů,“ říká šéf Webasto Holger Engelmann, který tím zároveň odkazuje na další důvod, proč jsou v Číně kabriolety nepříliš populární – smogová situace v tamějších městech. Z toho důvodu ostatně mnozí výrobci mají speciální klimatizace pro čínský trh, aby v kabině vozidla byl maximálně možný čistý vzduch.

Engelmann nicméně myslí realisticky a tvrdí, že v nejbližší době k nárůstu popularity kabrioletů nedojde. „V následujících pěti letech zůstaneme na nízkých číslech a budeme těžit maximum z trhu, zároveň však budeme připraveni k reakci, až trh opět půjde nahoru,“ prohlašuje šéf společnosti Webasto.

V minulých letech se sice nabídka kabrioletů spíše zužovala, v následujících letech ale v tomto směru přece jen můžeme čekat i nějaké novinky. Vrátit se má Tesla Roadster v podobě nové generace, Volkswagen pak chystá otevřenou variantu T-Rocu, která bude chtít zpopularizovat zatím nepříliš úspěšnou kategorii SUV kabrioletů. Lexus pak chystá sériovou verzi konceptu LC Convertible, zatímco BMW pracuje na nové generaci 4 Cabrio.

David Bureš
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
29. 6. 2019 13:59
Re: vzhladom
To akože v kabriach jazdia pózery? :-O Kľudne a rád by som chcel byť pózerom.
Avatar - Enthusiastic.driver
29. 6. 2019 12:12
Re: S kabriolety je to hrozně těžké.
Cukat ve 35°C ve stínu po centru města opravdu není to, po čem bys toužil, ale ty vlahé letní noci potom....
29. 6. 2019 09:56
Re: Právě "prodeje" kabroušů a spoťáků jsou
Důvod je jediný, kabrio je poměrně vyprofilované auto, které prostě neuveze celou rodinu a ne každý má na to, aby měl víc automobilů.
Jinak stažení střechy je prostě jenom přidaná hodnota k normálnímu automobilu, který používám každý den, když někam jedu, nemusím mít pokaždé "radost" z jízdy. I když teda stačí stáhnout střechu a mám ji, většinou.
29. 6. 2019 09:55
Re: S kabriolety je to hrozně těžké.
Od dubna do října je málo? Ve 30 stupních se nedá jezdit? Musí být pod mrakem? Musím si přečíst příručku, tyhle informace se mi nedostaly:)
Avatar - CHerokee
28. 6. 2019 21:52
Re: S kabriolety je to hrozně těžké.
No já nevím. Když jsem byl svobodný, není to tak dlouho, měl jsem roadster a jezdil s ním od jara do podzimu. I k moři dojel. Mělo to klimu, foukání na krk, vyhřívané sedačky, takže pohoda. Jen v zimě mi ho bylo líto, tak byl ustájen,