Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW T-Roc kabriolet se blíží. Ukazuje se na prvních špionážních snímcích

David Bureš
Otevřená verze T-Rocu je chystána pro rok 2020. Automobilka však už toto SUV-kabrio pečlivě testuje.

Volkswagen se v posledních letech postupně zbavoval svých kabrioletů. V roce 2015 skončil kupé-kabriolet Eos, o rok později pak Golf Cabriolet a pomalu se blíží i konec Beetle Cabriolet. Značka se jich ale přesto úplně nevzdá, jen otevřený vůz zkusí pojmout jiným způsobem. Pracuje totiž na SUV-kabriu na bázi modelu T-Roc.

Příchod otevřeného T-Rocu automobilka avizovala již na začátku letošního roku oficiální skicou, nyní přípravy vozu dokazují i první špionážní snímky jeho zamaskovaného prototypu. Z nich vyplývá, že půjde o dvoudveřový automobil se stahovací plátěnou střechou.

Volkswagen T-Roc kabriolet se začne vyrábět v první polovině roku 2020, a to v závodě Osnabrück, kde v minulosti už vznikal Golf Cabriolet. Do jeho modernizace v souvislosti se zahájením produkce otevřeného T-Rocu automobilka investuje 80 milionů eur, tedy asi dvě miliardy korun. Ročně chce firma vyrábět až 20.000 otevřených T-Roců ročně.

Automobilka však přiznává, že T-Roc kabriolet asi nebude prodejní trhák jako spíše imageová záležitost. „Je to auto, které jsme všichni chtěli udělat. Není zde pro něj velký trh, tento typ auta je populární jen v některých zemích. Ale byli jsme do nápadu všichni nadšeni,“ říká prodejní šéf Volkswagenu Jürgen Stackmann s tím, že auto bylo schváleno, přestože z prodejního hlediska nedává příliš smysl.

Otevřené automobily totiž dlouhá léta trápí nízké prodeje, oblíbené jsou navíc jen na několika málo trzích – na slunné Floridě a v Kalifornii nebo ve Velké Británii, kde koluje názor, že kabriolet se hodí i na ten jediný prosluněný den v roce. Naopak v Asii je rádi nemají, stejně jako v arabských zemích.

Na druhou stranu SUV-kabriolety jsou zatím neprobádanou oblastí. Nissan Murano CrossCabriolet obchodně propadl, hlavně kvůli ohavnému vzhledu, naopak Range Roveru Evoque Cabriolet se podle všeho daří, automobilka počítá s jeho druhou generací, byť takový třídveřový Evoque kvůli nízkým prodejům zatrhne. Tak se nechme překvapit, jak zaujme T-Roc kabriolet, zda třeba nezahájí nový trend.

David Bureš